Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ik kreeg net in m'n mailbox een mail van een internet station dat zich noemt: http://www.foutemuziekradio24x7.nl/ De mail begint met "Beste radio collega....". En dan lees ik e.e.a. over een onderzoek over DAB+ frequenties enz. Enfin, of ik effe een lijstje met vragen wil beantwoorden. Eerst maar eens gekeken op de website en wat zie ik? Ze schrijven Frans Bauer met een 'w". Oh, dacht ik, als je al niet eens de naam van een artiest goed kunt schrijven "ben je wel fout bezig". De vragenlijst heb ik maar niet ingevuld.............
-
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
-
Ik ben Rob 48 jaar oud. Mijn hobbies zijn, zendamateur, fotografie, mijn katten, de lokale omroep, offshoreradio en het internet, en nog veel meer. Ik woon al mijn mijn leven in Dordrecht. Ik draai zelf ook een radioprogramma bij internetradio www.Radio078.fm
-
- 3 antwoorden
- 551 weergaven
-
-
Vorige week aangemeld op dit forum dus even netjes voorstellen maar... Ik ben Rob, bouwjaar '68 en sinds pakweg '72 besmet met het radiovirus zoals ooit zo mooi bezongen door Stef Bos (de stem uit het doosje op de kast dus, wat bij ons een Philips plano B5X23A was die ik nog steeds in bezit heb). Geïnteresseerd in álles wat met radio te maken heeft, in de ruimste zin van het woord. Opgegroeid met Veronica's Volle Vrijdag. Enkele wapenfeiten: op m'n 11e de zolder verbouwd tot provisorische studio met zelfgemaakte FM-zender die maar liefst anderhalve straat ver kwam, begin jaren '90 in mijn studententijd als technicus gewerkt bij ZOSradio in Schiedam waar ik ook…
-
- 10 antwoorden
- 735 weergaven
- 1 follower
-
-
Voor Willem van Kooten ben ik op zoek naar z'n ""Oengaaaaa". Voor het eerst gebruikte hij dat in "Help er zit een Olifant in de tram" in 1967. Maar later gebruikte hij dat in z'n H'sum 3 tijd? Ik luister inmiddesl alle "Olifanten" die we hebben af. Heeft iemand een mooie versie? Dank namens Willem.
-
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Ik lees de Telegraaf niet maar een TROS collega mailde dat "ik er in sta" vanochtend. Maar waar gaat dat dan over? Weet iemand dat? Juul
-
- 9 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Rolprent dingt inmiddels op 7 V.S. filmfestivals mee naar de titel Best Feature Film. http://www.scoop.co.nz/stories/CU1401/S00189/3-mile-limit-wins-selection-into-7-international-film-fests.htm
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Goedemorgen, ik zoek voor de uitvaart van mijn vriend een nummer van Daniel Sahuleka - Must you go away, en dan het liefst de akoestische versie. B.v.d. Johan
-
Ha forumleden, Heeft iemand hier toevallig het Four Tops album ''Tonight'' uit ik meen 1981 in zijn / haar collectie? Ik zoek hem eigenlijk in 320 kbps. Zou iemand dit album hier wellicht willen delen? Ik ben al een tijd opzoek naar dit album, maar kan het nergens krijgen. Bekende tracks van het album zijn o.a. when she was my girl en don't walk away. Alvast mijn grote dank! Leo
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft er in zijn collectie de dubbel cd The Tony Allan Story of weet hoe ik daar aan kan komen? Alvast hartelijk dank!
-
- 0 antwoorden
- 905 weergaven
- 1 follower
-
-
Nu was ik toevallig naar dit nummer aan het luisteren,Tangerine Dream - Mysterious semblance at the strand of nightmares. Ik weet dat een van de Zeezenders dit gebruikte in 1974,maar ik weet niet meer welke dat was. Was het nu Veronica of Caroline? Wie weet het nog? Dirk http://www24.zippyshare.com/v/83424281/file.html
-
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Beste leden van dit Internet Radioc@fe, Ik ben Richard, 42 jaartjes 'jong' en kom uit Zoetermeer. Begin jaren tachtig ben ik besmet geraakt met het jinglevirus mede dankzij de vele lokale piraten die toen uitzonden. Noem het iets van jeugdsentiment, maar het is vooral die radioperiode die grote indruk op me heeft gemaakt. Met een 8 elements richtantenne ontving ik stations uit alle hoeken uit het land en nam hiervan uren aan radioprogramma's, jingles en radioreclames op cassettebandjes op. Na een aantal verhuizingen is de doos met al deze cassettes verloren gegaan, iets waar ik tot op de dag van vandaag enorm veel spijt van heb. De jinglehobby heeft een aantal jaren …
-
- 2 antwoorden
- 576 weergaven
-
-
Voorlopig de laatste Offshore Echos. OffshoreEchos-199905-nr114.pdf
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Hallo Rien ik heb best een groot verzoek als je het wilt doen zou geweldig zijn. je had Veronica aktie jingels van bekende nummers zou je die aan elkaar kunnen mixen Ik heb deze helaas deze zelf niet maar wel op Youtube Radio Veronica aktie jingles voor het behoud van de zeezender gehoord zoals veronica moet blijven (black sabbath schrijf naar den haag (the free) veronica please stay (midnight cowboy) veronica you will have to stay (procul harum) wordt nu lid (love affair) help help veronica aan land (uriah heep) Ik hoop dat dit kan en als je de tijd hebt natuurlijk. Gr John
-
- 19 antwoorden
- 5,2k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij een MP3 van dit nummer in goeie kwaliteit?
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Beste, Ik ben nieuw hier op het forum en hoop dat dit volgens de regels mag. Ik ben op zoek naar een uitzending van Noorderslag, Groningen van 10 januari 1998 ik dacht uitgezonden door de KRO, een eventuele vergoeding is geen probleem! Groeten, Hoppy
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft een mp3tje van arie boksbeugel en brenda steunbeer met door trekken?
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
De Vereniging Veronica heeft de blunder rond de datum van het sluiten van de zeezender gerectificeerd. Uiteraard zonder de moeite te nemen mijn e-mail te beantwoorden. Ach... 't is de normale mentaliteit tegenwoordig.
-
- 3 antwoorden
- 934 weergaven
-
-
Al heel mijn leven ben ik gek van robotjes en vanavond kwam ik deze erg leuke video tegen van de Graham Norton show met daarin een dansende robot.\ Rien, die probeert zijn hoofd koel te houden en er aan denkt om een grote zelf gesneden Veronica sticker op zijn auto te plakken (we hebben zo'n snijplotter op de zaak, dus ...)
-
- 0 antwoorden
- 967 weergaven
-
-
Eén van mijn helden. http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/nieuw-album-en-tour-voor-80-jarige-mayall?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
- 2 antwoorden
- 889 weergaven
-
-
OffshoreEchos-199002-nr080.pdf
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
'Ethergeus VRON weer in de lucht' en 42 andere knipsels uit het prille begin van Radio Veronica. Met dank aan Robert Briel kunnen we lezen over het opzetten van Veronica, de aanschaf van de Borkum Rif en de inbeslagname van de zendapparatuur. Het verbod op het telefoonverkeer met het schip, Het uitzenden in de ‘Noodgolf†en een zwijgbevel. Ook de naam van Kees Manders komt hier in die tijd al voorbij. De knipsels zijn te vinden op: Radio Veronica knipsels En er was zelfs toen al sprake van TV maken vanuit een vliegtuig De laatste uploads zijn te volgen via: Latest uploads Voor al deze knipsels Wikiradio knipsels / clippings
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
http://www20.zippyshare.com/v/83812964/file.html Deze soundtrack wordt regelmatig gebruikt in televisieprogramma's. Heb mij altijd afgevraagd welk nummer dit precies is. Weet iemand wellicht de uitvoerende en de titel? alvast mijn hartelijke dank voor jullie hulp.
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Tijd voor een update van de Knipsel/Clipping pagina. Vandaag een wat betere kwaliteit knipsels over de muiterij aan boord van de Mi Amigo, Radio Caroline rond kerst 1972. Hier staan de knipsels Muiterij Caroline Mi Amigo Radio Northsea/Nordsee/Noordzee In 1971 en 1972 liet RNI een luisteronderzoek uitvoeren over het bereik van de uitzendingen. De resultaten hiervan worden aangehaald in de krantenknipsels die ik ook dit keer weer van Robert Briel mocht ontvangen, waarvoor dank. Anne Korrevaar kon dit aanvullen met de 3 volledige luisteronderzoeken uit die tijd. Zie hoe de echte verhouding in de luisteraantallen tussen Veronica, RNI, Hilversum III en Luxembu…
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-