Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Weg leuk om te lezen. Toch een beetje "Hollands trots". http://www.philipsmuseumeindhoven.nl/phe/index.htm
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
een erg mooie docu. Het kijken waard.
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft/of weet er een te koop. Alvast bedankt,
-
Ik ben op zoek naar de originele opname van het nummer LEON van Phillip Goodhand Tait uit 1972. De versie op Youtube is volgens mij niet de orginele uit 1972. Wie kan mij helpen aan een MP3tje ? thanks Fred
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
wie o wie heeft er voor mij wat pingeltjes van reclame van het begin van de 70.s begin 80 en misschien ook nog wat riedeltjes oeps en misschien de tv spot van valhelm vast en zeker moet ergens in de 70.s zijn geweest iets diep in mijn geheugen zegt mij dat in die tv spot een man wordt op zijn mong gwezen een soort van jamvlek daarna dat hij met zijn hoofd tegen een verkeerspaal aan komt ( vroeger ] was ik daar best een beetje bang voor misschien iemand die hem heeft bvd
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Interessant dat wel. Maar ik heb op m'n schotel geen "Beeb"..... http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-24160584
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Bron: Omroep Gelderland http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2111498/Als-publiek-en-Paul-McCartney-blij-zijn-heeft-Gerrit-een-goed-Pinkpopweekend
-
Gisterenavond op bezoek bij mij zwager liet hij mij deze Pionier zelfbouw radio zien. Dit is de radio waar bij mij de radiogekte is begonnen. Deze stond altijd wel op een offshore station. Ze noemde me niet voor niets 'De Veronicanozem' zei mijn zwager. De radio stond bij ons thuis ook altijd wel aan, maar na het horen van deze stations stond hij daarna vaak op een van de engelse zenders, behalve op zondagmorgen, want dan moest en zou Frans Nienhuys aan staan. Niet mijn favoriet moet ik je zeggen. Daarna op Luxemburg en als dat dan geweest was mocht ik de radio weer overnemen of ging ik naar boven naar mijn eigen radio.
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
RTV Drenthe heeft een goed overzicht gemaakt over de piraten. Leuk is te zien dat het allemaal jonge mensen zijn, niets grijze koppen zoals je bij zendamateurs veel ziet. Theo
-
-
- 3 antwoorden
- 435 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Tot op heden heb ik nooit enig probleem ondervonden met het downloaden via Pixeldra. Tot nu. Het is onmogelijk geworden om ook maar één download binnen te halen. Iemand dergelijk probleem ook ondervonden ? En nog beter : een oplossing hiervoor ? Met zeezendergroet Danny
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik doe de uploads nog steeds met Zippy. Veel mensen schijnen daar niet van te houden en ik wilde overgaan op PixelDrain. Alleen... ik heb het al tig keer geprobeerd en het gaat steeds fout. Uploaden gaat op zich goed, want als ik het af heb kan ik het zelf beluisteren. Dan kopieer ik de URL die op de pagina staat in het bericht op het forum. Als ik het vervolgens bewaar en dan zelf wil proberen te downloaden krijg ik steeds dns-fouten. Kortom: wat doe ik fout? Groet, Jan-Fré
-
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo muziekliefhebbers, Ik ben al een paar maanden bezig met een nieuwe versie van Pixeldrain die makkelijker te onderhouden is. Die versie is nu bijna klaar en het wordt tijd om de oude website te vervangen. Ik heb op mijn blog uitgelegd hoe dit in werking gaat. Maar ik denk dat de meeste van jullie mijn blog niet lezen, dus ik dacht ik geef het even persoonlijk door. Ik ga vanavond of morgen avond de website overzetten naar de nieuwe software, omdat er op pixeldrain heel erg veel bestanden staan kan dit een paar uur duren. Tijdens deze periode zal de website niet betrouwbaar zijn. Zo gaat het in werking: Voor de migratie kondig ik op mijn Twit…
-
- 40 antwoorden
- 7,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Om te voorkomen dat er straks weer meldingen komen in lopende topics: er is een storing bij Pixeldrain en daarom werkt het op dit moment even niet. Even geduld totdat het is opgelost.
-
- 1 antwoord
- 950 weergaven
-
-
Ik zoek een paar plaatjes. Downloaden wordt steeds moeilijker Chorale - Riu riu, kersthit 1978 Pharrell Williams, Happy de hituitvoering, hoor wel allerlei rare uivoeringen. Onze Ilse de lange - Blue bittersweet. Bij voor baat dank ruud
-
- 16 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Al decennia lang erger ik me en heb ik me ge-ergerd aan disc-jockeys die door platen heen babbelen. Waar ik me echter het meest aan erger is als een plaat een zeer goed einde heeft, zeg maar het beste van het hele lied, en de discjockey er plots doorheen begint te wauwelen. Hier zijn een aantal platen (in willekeurige volgorde), waarvan je het einde m/i met rust moet laten.
-
- 12 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Op de website van de NRC staat een stukkie over die fraaie wereldhit van Gottye, Somebody That I Used To Know. Het belangrijkste riffje daarvan blijkt te zijn ‘geleend’ van een Braziliaanse compositie. http://www.nrc.nl/nieuws/2013/05/16/alle-remakes-nog-aan-toe-gotye-pleegde-plagiaat/ Weinig schokkend, wat mij betreft; Gottye heeft de zaak keurig gesettled en behalve dat heeft hij er wel degelijk zijn eigen muzikale draai aan gegeven. Dus dat is anders dan b.v. Robbie van Leeuwen, die volgens mij nooit heeft toegegeven dat hij het muzikale idee van Venus ‘geleend’ heeft. En wat te denken van het alom bejubelde Child In Time? Een jaar eerder nam de Ameri…
-
- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Dit is een wel erg leuk "onderzoek"; http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/08/nederlandse-albumhoezen-in-google-street-view/?utm_source=email&utm_campaign=nieuwsbrief-20140408&utm_content=Cultuur&utm_term=artikel1
-
-
de jeugdigen hier zullen niet weten wie het is-was. Maar ik heb hem nog gekend uit m'n Veronica tijd. bron: Telegraaf. http://www.telegraaf.nl/prive/23891551/__Producer_John_J._Vis_dood__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Zondag 29 September Platenbeurs, met GRATIS toegang. Aanvang 11 uur. Locatie De Moost Moostenstraat 3 Neerkant (NB). Einde 17 uur. Life radio kijken kan ook. Radio Extra Gold is vanaf 12 uur life te zien en horen op de beurs (en via streamingsdiensten).
-
- 0 antwoorden
- 326 weergaven
-
-
Ik kreeg vandaag de vraag van Lex of ik soms documentatie had in ons archief betreffende z'n platenzaak in Gouda op de Kleiweg 16. Ik wist dat die platenwinkel er was. We maakten er wel eens (vervelende) grappen over. Er zijn mensen die denken dat de winkel op 1 augustus 1968 open ging. Lex weet het niet meer, hij heeft in z'n geheugen dat de winkel misschien al in 1967 bestond. Lex dacht ook dat hij er wel eens een spotje voor gemaakt had. Ik kan niks vinden……….. Wellicht is er hier iemand die daar destijds wel eens geweest is en het zich kan herinneren in welk jaar dat was. dank, Juul PS er is pas een stukje in h…
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag, in mij speurtocht naar foto's van "The Electric Gramophone" aan het Spui in Amsterdam, kwam ik deze alleraardigste blog tegen. Heel veel platenzaakstickers die voor velen onder ons waarschijnlijk herinneringen los zal maken. http://nuchel.blogspot.nl/2012/03/platenzaakstickers-47.html
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hallo iedereen, Wij beginnen steeds meer het fenomeen STACK te ontdekken. Aangeboden via www.TransIP.nl. Hierdoor maken wij de aangeboden podcasts/shows voor een langere tijd beschikbaar en voorkomen wij veel upload, herupload, plaatsen van linkje etc-werk. Ik krijg wel eens vragen of er een stack/club aangemaakt kan worden van een bepaalde DJ / show etc. Om te voorkomen dat er clubs worden aangemaakt, waarbij het aanbod niet erg stormloopt (zie Gerard Ekdom) en hierdoor inactieve draadjes/clubs ontstaan, heb ik de onderstaande vraag aan een ieder van jullie. Ik wil eigenlijk van jullie weten wie behoefte heeft aan een club van wel…
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Ik zat net een interview af te luisteren met Cees Schrama over het archiveren van popmuziek . Cees was in z'n werkzame leven productmanager bij Polygram in Baarn en was verantwoordelijk voor de Jazz catalogus. En hij speelde mee op een groot aantal platen van Nederlandse bands. Zoals Cees vertelde toen ze vroegen wat ie wilde hebben als "salaris" bij de opname van Shocking Blue's - Venus;"Ach geef mij maar een kleuren TV"……….. Cees was nl verantwoordelijk voor het intro van Venus. Had ie maar "mee getekend'…………………zei hij later. Regelmatig moest Cees naar de USA om masters op te sporen en dat deed ie in een gigantisch groot gebouw in N…
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-