Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
'Actrice Hetty Blok krijgt een weg, acteur Rijk de Gooyer een steeg, acteur Johnny Kraaijkamp senior een plantsoen, Joop van den Ende een plein en regisseur Leen Timp een rotonde. John senior, Linda, John en Johnny doen het met z'n allen op de Familie De Mollaan. Ook zijn er straatnaambordjes gemaakt voor de Koos Postemalaan, de Piet Römerlaan, de Willem Ruisweg en het Mart Smeetspad.' schrijft De Telegraaf. Prachtig hoor. Ik vertrouw erop dat in de volgende ronde dan de Bull Verweijboulevard, de Rob Outweg, de Lex Hardinglaan, het Tinekeplantsoen, het Ferry Maatplein en de Leo van der Gootstraat worden gerealiseerd... En dat hoeft niet per sé op het Mediapark,…
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
http://entertainmentbusiness.nl/nieuws/2013-W21/free-record-shop-nederland-vraagt-faillissement-aan-hoopt-doorstart
-
- 10 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Heeft iemand voor mij de lange stereo versie van 3.50 min. Sagittarius - My World Fell Down. Bij voorbaat dank. Gr. Bob
-
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hierbij bied ik mijn Revox A77 mk4 aan. Het is een 4 spoor uitvoering met 9.5/19 cm snelheid. Hij is drie jaar geleden nog volledig nagekeken en zelfs de bandteller werkt. Als extra geef ik er een 15 cm band bij met een greep uit alle jingles, tunes en andere knutselwerkjes die ik ooit heb gepubliceerd. De prijs worden we wel eens en hij kan eventueel bezorgd worden. Rien
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
-
Als geboren en getogen Hilversummer -, t' Gooi dus, volg ik nog wel het nieuws uit wat m'n geboorteplaats was en ook waar ik tot 2006 gewerkt heb. En waar m'n weinige familie nog woont. Maar al lang heb ik de behoefte niet meer om er te wonen. Tegenwoordig wordt t' Gooi bevolkt met zoals ik dat wel eens noem "plastic people". Veel bekende Nederlanders die er met veel "poeh-ha" neer gestreken zijn. ik noem een Gordon, die in het begin z'n (te) grote auto voor de AH in Laren op de stoep zette en het vreemd vond dat iemand er iets van zei..............En zo zijn er nog veel meer. Mijn zus woont al sinds 1960 in Laren en is blij dat ze in het rustige deel woont. Bij veel …
-
- 1 antwoord
- 844 weergaven
-
-
Bron: musicfrom.nl http://www.musicfrom.nl/magazine/nieuws/41544/outsiders-gitarist-ron-splinter-overleden.html#.UZz-CZt073A
-
- 0 antwoorden
- 948 weergaven
-
-
Beste muziek vrienden. In 1964, ik weet het nog precies, was ik helemaal gek van een LP van Trini Lopez - "The Latin album". Ik fietste, ik had nog geen Puch, naar de platenzaak, de Roos in Hilversum en kocht daar die LP. Maar ja, zoals zo vaak gebeurt, "waar is die LP gebleven?" Maar ik ben niet zo'n speurder op Internet. Is er iemand die mij het audio of een vingerwijzing kan en wil geven? Zie hier de hoes, die kon ik wel vinden. Dank. Juul
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Met ingang van mei 2014 zal de gedrukte versie van het Freewave Media Magazine gaan verdwijnen en zal het alleen nog als digitaal tijdschrift worden uitgebracht. Dit betekent dat in de maand april de laatste gedrukte editie zal verschijnen. En dat zal niet zo maar een laatste editie zijn, want de abonnees op het gedrukte exemplaar zullen dan een speciaal boek krijgen toegestuurd, waaraan Hans Knot op dit moment mee aan het schrijven is. Dat vooral voor de vele trouwe abonnees die ons sinds 1978 hebben gevolgd als mediatijdschrift. Aangezien we dus in mei 2014 geheel digitaal gaan overschakelen zullen er geen nieuwe abonnees meer worden aangenomen voor het gedrukte …
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Op de website van de NRC staat een stukkie over die fraaie wereldhit van Gottye, Somebody That I Used To Know. Het belangrijkste riffje daarvan blijkt te zijn ‘geleend’ van een Braziliaanse compositie. http://www.nrc.nl/nieuws/2013/05/16/alle-remakes-nog-aan-toe-gotye-pleegde-plagiaat/ Weinig schokkend, wat mij betreft; Gottye heeft de zaak keurig gesettled en behalve dat heeft hij er wel degelijk zijn eigen muzikale draai aan gegeven. Dus dat is anders dan b.v. Robbie van Leeuwen, die volgens mij nooit heeft toegegeven dat hij het muzikale idee van Venus ‘geleend’ heeft. En wat te denken van het alom bejubelde Child In Time? Een jaar eerder nam de Ameri…
-
- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Jos van Vliet overleden Op 10 mei is oud Veronica nieuwslezer en dj Jos van Vliet op 67 jarige leeftijd overleden in Roquefort les pins - Frankrijk. Jos werkte bij Veronica gedurende 1967. Daarvoor was hij actief op Radio 227 samen met o.a. Look Boden en Lex Harding. Meer over Jos en Veronica: http://www.norderney.nl/historie_1967_1.html En hier onder zien we Jos met één van de zangeressen van de Edwin Hawkin singers in 1969 voor Veronica studio Lapershoek Jos was destijds promotie medewerker van de platenmaatschappij. foto: © Stichting Norderney - Hans Becker
-
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Via de site "Langs de rails" van Nico Spilt kwam ik bij een filmpje over Hilversum uit 1956. Het zijn gewone straatbeelden zonder opsmuk en juist daarom zo leuk. http://youtu.be/4h7_RTwKwZ0 Rien, die terug kijkt op een geslaagde reparatie van de auto.
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Het Radio Day team heeft met de leiding van Hotel Casa 400 de datum voor de Radio Day 2014 definitief vastgesteld op zaterdag 22 maart 2014 van 10:30 tot 18:00 uur. Dit is het voorlopige programmaschema: The Pirate Radio Documentary (video van Wayne Hepler) Radio Scotland - Your Host Off The Coast The Sound of Young Europe - Radio Nordsee International Easy Listening with Britain Radio and Radio 355 Radio Caroline: The Seventies The Tower of Power: Radio City Radio Caroline: The Sixties Radio Day 2014 Awards Meer gegeven zullen in de zomermaanden bekend worden gemaakt. RadioDay.NL
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
The Days of Pearly Spencer: Het geluid van Radio Caroline North herleeft op Radio 19, zeven uur lang. Op zaterdag 25 mei 2013, van 18.00 - 01.00 uur CET via http://www.radio19.fm Voorproefje: https://www.youtube.com/watch?v=5XsYLJ3p_60&list=UUxrexGJgi6WDOYMfXwZ19Zg En op Facebook: https://www.facebook.com/groups/201099863848/
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Nog een leuk filmpje over Tante Leen en Johnny Jordaan die werden gehuldigd in Hilversum. "those where the days" in Hillywood zoals het tegenwoordig wel genoemd wordt. En dat was nog in de tijd dat men in Hilversum nog op keek van een artiest. Da's tegenwoordig wel anders. Mijn familie denkt wel eens..............
-
- 0 antwoorden
- 827 weergaven
-
-
Dank aan de mensen die me per mail attent hebben gemaakt op het ontbreken van veel van de oude knipsels op de clipping page. Door een upgrade van Dumpyourphoto zijn deze allemaal verloren gegaan. Het gaat om honderden knipsels. De medewerkers hebben hun best gedaan om de oudste toch nog te redden, maar helaas. Ik ga proberen deze toch weer allemaal online te krijgen, maar dan wel bij een andere provider. Niet dat dat enige garantie is, maar na dit incident zoek je toch naar wat anders. Het devies is dus nu alles weer opzoeken in het archief en de lange weg van stuk voor stuk uploaden. Even geduld aub. Hello Alex, I tried to recover the photos, but I couldn't ret…
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vrienden, hoe zoek je een plaat als je de titel niet weet maar wel het sterke vermoeden hebt wie de artiest is. Het hitdossier biedt geen uitkomst evenals 'Youtube' waar ik tientallen clips heb afgespeeld. Ik associeer de plaat met de zeezender Veronica (Franstalig) en weet zeker dat ik hem ook weleens op de 192-stream heb gehoord. Het refrein is prettig, vlot en klinkt vooruitstrevend. De plaat moet dus van vóór 1974 zijn. Iemand suggesties? Alvast bedankt voor het meedenken.
-
- 20 antwoorden
- 5,1k weergaven
-
-
Sorry, een Rotterdamse gewoonte, alles een andere naam geven. Ik bedoel met een framboos een Raspberry Pi. Vorige week kreeg ik hem opgestuurd vanuit Engeland (url=http://nl.farnell.com/raspberry-pi](Farnell). Een computer voor nog geen € 45, incl. verzendkosten. Verder nog nodig een USB-kabel met stekker voor de stroom, een netwerkkabel voor aansluiting met het netwerk (internet) en een HDMI kabel voor naar de TV. Oh, en een SC-card als hardeschijf. Voor 6 tientjes heb je leuk speelgoed. Omdat ik nog een 2 gig SD kaartje had liggen ben ik gaan zoeken naar een kleine distributie. Dat werd dus XBian, een Linux distributie met XBMC software. De installatie…
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Bron: Villa Media http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/ed-gaat-auteursrecht-handhaven/#When:08:39:38Z
-
Wie o wie weet het antwoord? Peter Koelewijn zong ooit het nummer Robbie en dat ging over Rob Out. Het laatste couplet is als volgt: "Oh, hoe lang ken ik jou al Robbie? Jongen wat een lange tijd We hebben samen veel met gewonnen En nou zijn we samen alles kwijt" Nu kreeg ik van iemand de vraag, "Wat zijn ze beide dan kwijt geraakt?" Ja, dat weet ik ok niet, heb wel gezocht maar niets gevonden. Wat zijn ze kwijtgeraakt? wie het weet mag het zeggen. vr.gr.anne
-
- 5 antwoorden
- 4,8k weergaven
-
-
Het blijft een aparte tv toren, de Torre de Collserola boven Barcelona. Gebouwd voor de Olympische Spelen van 1992. Mooi ook omdat je er zo naast kan staan als je op de Tibidabo staat. De top van de antenne bedraagt 288,4 m en de top van de uitbouw, met zijn 13 vloeren, heeft een hoogte van 152 m. De 10e verdieping is open voor publiek. De top van de antenne is voorzien van Twaron tuidraden. Deze lichtgewicht spankabels zijn niet elektrisch geleidend, waardoor ze de signalen niet verstoren. Twaron is een hittebestendige en sterke synthetische vezel, ontwikkeld in de jaren zeventig van de 20e eeuw door het Nederlandse bedrijf AKZO, divisie Enka, weer later AKZO Indu…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Op het internet vond ik nog een leuk filmpje over de Mellotron. Paul McCartney speelt er op met wat verhalen er omheen. Het filmpje : Het door mij er uit gehaalde muziekje een beetje opgefrist : http://www2.zippyshare.com/v/67811154/file.html Rien, die blij is dat zijn klus er bijna op zit.
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Wat later dan normaal, we zijn er een paar dagen tussenuit geweest, maar hier is dan toch de reportage over de 18 april special van 20 april in Hoek van Holland. Dank aan alle mensen die geholpen hebben deze samenvatting mogelijk te maken. Voor er vragen komen, ja er is in de repo bewust gekozen voor de naam Zenders in woelig water als bronvermelding.
-
Vanmiddag was ik in het ziekenhuis te Apeldoorn om m'n andere oog te laten opereren aan staar. Twee weken geleden was m'n eerste oog aan de beurt. Zoiets duurt maar 15 minuten en wordt uitgevoerd met "plaatselijke verdoving". Echt waar! En dat is fascinerend. Je ziet er niks van want je oog wordt gewoon verblind en dus ziet je niks. Je andere oog zit onder het operatie laken. Gewoon met je kleren aan wel met een operatie hemd en hoppa! En direct daarna naar huis! Eerder al was ik al een kind zo blij toen m'n eerste oog was gedaan. Ik zie weer echt mooie kleuren, ondertitels zie ik weer en een auto in de verte heeft weer twee koplampen ipv vier! Morgenochtend mag …
-
Mooi om te zien hoe de techniek zich in de jaren omwikkelt heeft. Wat een camera's waren dat toch die Philips bakken. Nieuwe maar ook oude doos Inhuldiging. "even" wat privé beelden terugkijken in 1980.
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-