Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Heren en dames, Vindt je dat je allang ontdekt had moeten worden en je weet niet waarom dat nog niet gebeurd is? Grijp je kans Juul http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/programma-winnen-bij-omroep-brabant/#When:07:28:29Z

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  2. Started by ruudam,

Het offshore forum is vandaag niet meer bereikbaar. Weet iemand meer?

• 2 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  3. Van Jan Fré hoorde ik dat zowel het forum als de site van de Downloadclub off line zijn, het is inderdaad zo. Toch jammer dat het zo gelopen is. Rob

4. Started by hans knot,

Recensie Band Loopt 2, backstage verhalen uit de Platenstudio Lieshout, Ruud van 201 pagina’s volop geïllustreerd in zwart/wit en kleur Formaat: 16x212x211 mm Uitgeverij De Ontwerpunie Distributie Strengholt United Media BV ISBN 978 90 9024 460 0 Jaar uitgave 2009. Tweede druk 2010. Prijs 19,90 Als verzamelaar van alles wat met muziek en radio te maken heeft ben je op een constante speurtocht naar boeken en geluidsdragers, die aanwinsten kunnen zijn op je verzameling. Nieuwsgierig had ik het bovenstaande boekwerk al eens doorgebladerd tijdens een van mijn bezoeken aan ‘Beeld en Geluid’ in Hilversum waar ze – vergeleken met het Oude Omroe…

5. Started by Harm,

Ik kwam deze aardige foto tegen uit mei 2005 vlak voor de landing op Schiphol. We kwamen van vakantie uit Italië en gelukkig kan ik me in de lucht ook aardig orienteren, zonder tomtom... Hier Hilversum vlak voor zonsondergang te zien aan de harde schaduwen. Links de AVVC-toren, met daar links van de Wereldomroep, rechts het mediapark met in aanbouw Beeld & Geluid en rechts in het midden het raadhuis. Alleen voor privé doeleinden © Harm ten Brink 2005

• 14 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  6. Started by Juul,

Ik heb hier de USA single "Rinky Dink" door Baby Cortez liggen. Maar werd deze nu ook wel gebruikt op Caroline of was het die andere?............. Juul

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  7. Started by h.roos,

ik ben op zoek naar een instrumentale plaat die ferry eden veel gebruikte in zijn programma's als achtergrond muziek,ook nu op extra gold gebruikt hij hem nog regelmatig.ik weet de titel nog de uitvoerende artiest niet,maar het is een soort een soort disco melodie.mischien dat iemand weet welke ik bedoel en hem hier wil plaatsen.alvast bedankt.

• 9 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  8. Started by Harm,

Will Hoebee, de echtgenoot van Luv’-zangeres José Hoebee, is zondag op 64 jarige leeftijd overleden. Hoebee was muziekproducer en heeft samengewerkt met artiesten als Benny Neyman, Saskia & Serge en Nana Mouskouri.

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  9. Started by Harm,

Alexander Curly, in het dagelijks leven Harm Breemer is op 65 jarige leeftijd overleden. Culry werd ontdekt door Chiel Montagne en had in 1972 een hit met "I'll never drink again". In 1975 had hij een hit met "Guus kom naar huus".

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  10. Started by Juul,

Ik keek recentelijk even bij de buren en wat me dan opvalt is dat er een file wordt aangeboden in dit geval de "aftel jingles van 192 naar 538" uit de laatste week van september 1972. Daar is eigenlijk niks mis mee. Maar wat mij dan weer opvalt dat iedereen dat dan maar "hup download", en niemand zich kennelijk afvraagt wie de stem nu eigenlijk is............... Hoe zou dat nou komen? Is dat zoals zo vaak ;"hebben is hebben" ? Niet geïnteresseerd in de historie? Of mis ik iets? Want ik denk dan als je niet weet wie de stem is wat heb je er dan aan? Wie legt het mij nu eens uit? Oh, ja, het heeft niks met de buren te maken, had hier ook kunn…

• 10 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  11. Started by rien1959,

Een tijdje geleden hoorde ik op Radio Rijnmond de Rebel, rebel cover van Bruce Lash. Dit nummer staat als ik het goed heb op de cd Prozak for lovers (1). Ik kan het nummer en of cd nergens vinden en zou hem graag in een goede kwaliteit hebben. Rien

• 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  12. Started by rien1959,

Nadat Juul met Edmundo Ros aan kwam, ging ik eens zoeken naar meer muziek van deze orkestleider. Al snel ontdekte ik een lp/cd en ben er eens lekker voor gaan zitten. Bij het nummer La Comparsita ging ik ineens rechtop zitten ....... dit klonk wel heel bekend ! Het zal wel niet de versie zijn Duyvis gebruikte in zijn reklames maar het lijkt er wel veel op. Na 33 seconden begint het bekende stukje.(uiteraard opgefrist ) Edmundo Ros - La comparsita : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MMBIMNLAVYGB.mp3 Rien

• 16 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  13. Started by Juul,

Ja, wat moet ik nou van de volgende obscure single zeggen?. Ad Roland had aangegeven dat hij ging stoppen bij de TROS. Hij werkte veel met collega Peter de Mooy ( †) als producer. En Peter zou Peter niet zijn als ie in z'n oneindige wijsheid probeerde van dat afscheid iets leuks te maken. En zich vooral zelf niet te vergeten............... De artiesten, "Ad en Karin". Ik dacht eerst nog aan Ad en Karin Bouman maar dat bleek een illusie......(hi). Enfin, de single "doet" op internet nog zo'n € 5,00. Ik ben dus een rijk man. Ik heb geen idee hoeveel er van gemaakt zijn. Juul http://www64.zippyshare.com/v/26307787/file.html

• 8 antwoorden
    • 4,5k weergaven
  14. Started by Juul,

Beste vrienden, Het is regenachtig weer en dus "opruim tijd". Ik heb in de aanbieding 125 mini discs (zie foto) ze zijn maar 1x gebruikt door mij en daarna in een verhuisdoos gedaan. Het zijn md's van de beste kwaliteit TDK studio en Sony studio. Ze liggen mij in de weg. Voor €100,- stuur ik ze op. Ik betaal dus de verzendkosten binnen Nederland. Eigenlijk geen geld , € 0.80 per MD !!!!! Reacties via deze forum mailbox of via m'n Norderney mail box. Juul

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Started by Juul,

Ik kwam het bijna hele oeuvre van Cheech & Chong tegen in m'n collectie. Ik ben nl "fan" van de heren. Vooral het nummer "Dave" is prachtig. Ik vraag mij af, ben ik de enige "fan" hier ? Juul

• 11 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  16. Het zat er al lang aan te komen. Nadat ik eerst een jingle in elkaar had geknutseld voor het IRC (Internet Radio Café) begon het te kriebelen of er een passend muziekje voor te vinden was. En eindelijk na heel lang zoeken en luisteren vond ik ...... Days of Pearly Spencer ! Al heel snel had ik een instrumentale versie (Raymond Lefevre) maar ook nog een midi bestand. Zo als dat vaak gaat duurde het allemaal veel langer dan gedacht en verdween het ergens op de achtergrond. Vanavond had ik niets te doen en tja, dan ga je toch wat proberen ..... Enkele uren later rolde de eerste ruwe versie er uit. Vijf maal wordt er via een vocoder "Internet Radio Café " ge…

• 16 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  17. Started by h.roos,

beste forum vrienden.ik ben op zoek naar het nummer van robert long jij en ik de laatste plaat die werd gedraaid op keizerstad in 1989.heb dat nummer ooit op cd gehad,een keer uitgeleend maar waarschijnlijk niet terug gekregen zo gaat dat soms.groetjes en alvast bedankt.

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  18. Gast thevandijks
    Started by Gast thevandijks,

Archiveren is ook weggooien, en de zolder moet leeg. Wie wil al mijn oude Free Radio Magazines ophalen? Gratis, maar wel snel anders gaan ze het 'ronde archief ' in! Groet Hans

• 8 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  19. Lang gezocht maar nog steeds niet gevonden: de instrumentale variant van dit nummer, dat toen op de achterkant van hitsingle stond (bij voorkeur in mp3 320 kbps) Groet en dank, Emile

• 5 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  20. Op donderdag 24 mei 2012 viert de AVRO de ‘Dag van het Vinyl’ en brengen alle AVRO radioprogramma’s vanuit het Vondelparkpaviljoen in Amsterdam. Jan-Willem Roodbeen, Hans Schiffers, Gerard Ekdom, Maartje van Weegen, Jeanne Biessen, Jan Steeman en Sherill Samson draaien de hele dag alleen maar muziek vanaf vinyl op Radio 2, 3FM, Radio 4, Radio 5 Nostalgia en Radio 6 Soul & Jazz. Geheel ter ere van de Dag van het Vinyl is het Vondelparkpaviljoen omgetoverd tot vinylparadijs. Luisteraars kunnen hun favoriete single of LP aanvragen via dagvanhetvinyl.AVRO.nl, of zelf met hun plaat onder de arm naar Amsterdam toekomen. Er is een divadek met wijn, opera aria’…

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Started by Harm,

Het is een publiek geheim dat voetbal en aanverwante zaken mij geen donder interesseren. Ik begrijp dan ook niets van mensen die hun huis of hele straat oranje versieren behalve dat het het gevoel van saamhorigheid doet versterken, voor een paar weken... Supermarktketens pikken een graantje mee met allerlei spaaracties, maar ik doe daar niet aan mee. Afgelopen januari werd ik gebeld door een reclamebureau met de vraag of ik 24 oranje poppetjes wilde fotograferen. Ja, dat wilde ik wel... Toch wel grappig dat mijn foto's overal worden gebruikt inclusief de TV reclame.

• 41 antwoorden
    • 8,5k weergaven
  22. Started by Arjan,

Ik ben Arjan. Met mijn 31 jaar alleen de laatste jaren van Caroline meegemaakt en te jong om echt te begrijpen wat er op de noordzee afspeelde. Mijn vader was vroeger veronica fan, luisterde RNI op zijn werk met collega's en helaas niets opgenomen. De hang naar het verleden is bij mij altijd groot geweest, van restauratie metselaar tot sleutelen aan oude tractoren en auto's.. prachtig. Op mijn verlanglijstje staat nog een buizen radio voor de opknap en een boek over buizen techniek om de kunst uit te leren. Moderne radio kan ik me niet in vinden helaas, en ben de mensen die bestanden delen erg dankbaar. Met zeer vriendelijke groet, Arjan

• 8 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  23. Started by Harmen,

Ik ga bijna nooit met de trein, maar komend weekend heb ik een weekend Brussel op de planning staan. Vandaag een treinkaartje gekocht op internet en bij het boeken kwam ik er achter dat ik met wat knutselen mezelf 10 euro kon besparen op een enkeltje. Mijn enkeltje Groningen - Brussel kost op de website van de NS 52 euro. De NS hanteert in Nederland blijkbaar een maximumtarief van 24 euro voor een enkeltje. Wat ik nu heb gedaan is een enkeltje Roosendaal gekocht voor 24 euro. Vervolgens heb ik een enkeltje Roosendaal Brussel gekocht voor 17,60. Bij elkaar opgeteld net geen 42 euro. Oftewel 10 euro goedkoper. Dus moraal van het verhaal: Mocht je …

• 5 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  24. Started by Gerrit Blaauw,

Ik ben degene die daar rechtsachter aan een tafeltje in dit café vanaf de opening de boel een beetje overziet. De ene keer in een groep en de andere keer alleen. Mijn naam is Gerrit Blaauw (1963) en surf één keer per dag, denk ik, naar een aantal websites met zeezenderonderwerpen. Wat een leuk café is dit. En zoals het hoort, zorgen de barkeepers voor duidelijke regels. Dat maakt het plezierig om dagelijks dit etablissement te bezoeken. Af en toe lift ik mee en download ik een leuk programma uit de oudheid. Voor de rest lees ik mee en reageer eens een enkele keer. Ik vind het een leuke break van de dag. Ik ben geboren en getogen in Oost-Groningen. Toch heb…

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  25. Started by Harm,

Ach jee, dacht ik, wéér een icoon uit mijn jeugd weg... De mooiste zang, 3 stemmig met Barry en maurice, hoor ik wat mij betreft in "How deep is your love" uit 1977.

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.