Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Het is weer eens zover: in de nasleep van Irma zitten miljoenen huishouden in Florida zonder stroom. Hoe komt het toch dat Amerika zoveel bovengrondse elektriciteitsleidingen heeft? Dat wordt hier uitgelegd: [verborgen inhoud] Hoe dan ook, een legertje 'linemen' staat alweer klaar om de boel voor de zoveelste keer te repareren, en liefst zo snel mogelijk. Wat over enige tijd waarschijnlijk weer opnieuw moet gebeuren, en opnieuw. De samenleving is veranderd, technologieën hebben zich ontwikkeld, maar de taak van deze naamloze helden is in wezen hetzelfde en nog net zo belangrijk als 49 jaar geleden, toen Glenn Campbell dat prachtige liedje van Jimmy…
-
- 1 antwoord
- 673 weergaven
-
-
Hoi Vincent, Ik ben je mail adres kwijt, vandaar maar op deze manier. Ik heb onlangs 150 uur opnamen op cassette van iemand overgenomen. Het zijn opnamen van voornamelijk Mi Amigo en de Nederlandse service van Caroline. Maar ook wat Veronica, Monique en landpiraten. De merken van de cassettes zijn over het algemeen slecht, de staat van de behuizingen vaak ook, maar de kwaliteit vd opnames die erop staan is opvallend goed. Heb jij toevallig tijd, zin en interesse om ze te digitaliseren? Het zijn allemaal eigen opnamen vd persoon in kwestie, nooit gedigitaliseerd. Groet, Wim
-
- 2 antwoorden
- 672 weergaven
-
-
Een jingle uit 1970 van het country programma van Gerard de Vries door de Nederlandse groep The Shepherds uit IJmuiden [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] jingle:©Stichting Norderney
-
- 1 antwoord
- 672 weergaven
-
-
Voor de liefhebbers: Talk RAdio film van Oliver Stone uit 1988 is vrijdagavond om 23u55 te zien op Eén.
-
- 0 antwoorden
- 671 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]Reeds lang geleden was Tom Edwards, bekend van onder meer zijn lange radio- en televisie carrière in Engeland, van plan zijn levensverhaal aan het papier toe te vertrouwen. In de derde week van januari kwam het boek eindelijk in Nederland beschikbaar, nadat het in december het levenslicht had gezien tijdens een officiële presentatie. Het is vooral een eerlijk verhaal van voornamelijk eigen belevenissen geworden, waarbij Tom zichzelf niet beschermd heeft door zijn zeer moeilijke perioden in het leven te vermijden in het boek. [verborgen inhoud]
-
Hallo allemaal, ik ben aan het opruimen. Is er iemand die voor de Freewave collectie nog iets over heeft? Groetjes uit Wuppertal
-
-
- 5 antwoorden
- 669 weergaven
-
-
Zijn er voor dit jaar nog aktiviteiten/ bijeenkomsten / radiodagen gepland , jammer dat er geen Veronicadagen meer zijn, ik weet dat museum Rockart wat doet i.v.m. 50 jaar na radio Veronica. Is dat ergens terug te vinden ? Frank
-
- 0 antwoorden
- 669 weergaven
-
-
Vorige week kwam ik een banner tegen hier op de site van Mappable. Had er nooit eerder van gehoord, maar de naam en het plaatje leek me wel interessant. Vandaag heb ik de inlog gekregen en even kort de tijd genomen eens te kijken wat het is. Mijn eerste indruk is: best geinig. Geef een artiest op en op basis van een landkaart kun je een reis maken langs verwante artiesten en muziek en deze beluisteren en kijken op je scherm. Onderweg kun je een afslag nemen en ergens anders uitkomen. Hoe het allemaal werkt weet ik zelf ook niet precies, maar ik vermaak me even kostelijk. Voor de geïnteresseerden: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 668 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Hallo ik weet niet of het hier mag maar ben op zoek naar een cdtje dat ik jaren geleden heb gehoord bij de tv serie Spijkerhoek van Veronica en wel Leone met one night graag zou ik dit cdtje willen ontvangen ik wil er best voor betalen op youtube staat clipje maar er zijn veel bij geluiden bij ik zoek het orginele cdtje bvd
-
-
- 2 antwoorden
- 667 weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 666 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 665 weergaven
-
-
bron: BBC [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 663 weergaven
- 1 follower
-
-
Als tegenhanger van de singles: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 662 weergaven
-
-
bron: RollingStone. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 662 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 660 weergaven
-
-
Hij was maar een clown...............maar nu is hij dood [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 659 weergaven
-
-
Ik heb een sequence gemaakt van het satellietbeeld van Buienradar:
-
- 0 antwoorden
- 659 weergaven
-
-
-
73 is-ie geworden, de schrijver/zanger van When A Man Loves A Woman, de eerste gouden plaat voor Atlantic Records.
-
- 0 antwoorden
- 658 weergaven
-
-
Vandaag vond ik een Tube opname van 1 van m'n favoriete US bandjes, "This diamond ring - Gary Lewis & the playboys" En ja, als Leon Russell er zich mee gaat bemoeien dat wordt het wel een hit !!! Ik had de USA persing "geleend" uit de Veronica discotheek in augustus 1974. Dat gold voor meer speciale singles. Achteraf veel te weinig. Ik had er tientallen en die zitten nu bij Ad in ons archief........... Hoewel ik een Amerikaanse verzamel CD heb die prima klinkt vind ik deze erg gecomprimeerde TV opname erg goed. Zo "plat' als wat maar toch.............. Net als of ik weer naar mijn voorbeeld zeezender luister, Big L. Heerlijk.
-
- 0 antwoorden
- 657 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik snap iets niet, senioren momentje denk ik. Ik heb een iphone 11 met sinds kort een abonnement van 12 Gb. De vraag is nu; Als ik thuis ben werkt ie op wifi en onderweg via het abo volgens mij Schakelt hij-zij dat automatisch om? Dus thuis automatisch wifi en onderweg abonnement. Ingewikkeld hoor al die telefoons............. Juul
-
-
- 5 antwoorden
- 657 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie is hier de beheerder ??? Ik vindt deze spam nu ook volop in me mailbox van worldwave 12 x en wil dat het stopt ... Groet Jaap
-
- 2 antwoorden
- 657 weergaven
-
-
De Speld weet wel raad met politici. Een overgrote meerderheid kiest voor een omgekeerde wereld. De 'piraten van toen' dan maar naar het Binnenhof? Bron: www.speld.nl > Poll
-
- 2 antwoorden
- 657 weergaven
-