Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.185 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]Dit jaar is het 50 jaar geleden dat de zeezender Radio Mi Amigo van start ging. Zondag 20 oktober a.s. is het 46 jaar geleden dat Radio Mi Amigo 'wegens onvoorziene omstandigheden' uit de lucht verdween. Om dit te herdenken presenteert Radio Extra Gold en de Gouden van Dagen: 'De Lievelingen Top 50'. Dat meldt Martien Engel. De 'Mi Amigo Lieveling' was destijds de wekelijkse plugplaat van het station. Martien meldt verder: "Help mee deze lijst samen te stellen en mail 10 van jou favoriete lievelingen voor 30 september naar martienengel@extragold.nl". [verborgen inhoud]
-
bron; NOS Wild Romance-gitarist Dany Ladem...Wild Romance-gitarist Dany Lademacher (75) overledenDe Belgische gitarist was in Nederland vooral bekend als de gitarist van Herman Brood.
-
- 1 antwoord
- 235 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 14 september t/m 22 september. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]Van 24 t/m 31 augustus werd er onder de naam Radio 74 live uitgezonden vanaf het zendschip Jenni Baynton in Harlingen, omdat het dan precies 50 jaar geleden is dat Radio Veronica en Noordzee uit de lucht moesten. Aan boord van de Jenni Baynton stond een FM zender en diverse AM zenders gaven het programma ook door. Tijdens het evenement was de Jenni Baynton dagelijks van 11 tot 17 uur open voor publiek. Bekijk nu de fotos en een videoverslag van het bezoek van MediaPages aan de Jenni Baynton op 27 augustus. [verborgen inhoud]
-
bron; Gooi en Eemlander. [verborgen inhoud] Of: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 216 weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 0 antwoorden
- 212 weergaven
-
-
Als ik het goed heb begrepen wordt in miniworld Rotterdam momenteel (ook) aandacht besteed aan de Top 40 in "het plekje" (zoals ze het noemen) voor Erik de Zwart en zijn treinenplatform. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 184 weergaven
-
-
Deze aflevering nr 113 van 28 Maart 1975 is afgelopen nacht on-line gezet. Met in het begin prachtige opnamen van Nederland, zoals de Amerikanen het kennen (is dat Volendam?) en daarna een geweldig optreden van onze eigen Golden Earring. De presentatie is in handen van Wolman Jack.
-
- 0 antwoorden
- 182 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]Zaterdag 24 Augustus was op MENT 55 TV een zes-uur-durend live totaalprogramma van 14 tot 20 uur te zien rond de rijke geschiedenis van de 'zeezenders' (1958-1989). Met fragmenten, jingles, beelden, veel classics, en diverse gasten, die het allemaal hebben meegemaakt! De eerste gast bij presentator Serge Haderman was even na 14 uur niemand minder dan Adriaan Van Landschoot, de initiatiefnemer achter de 2e Vlaamse zeezender 'Radio Atlantis'. Bekijk nu de videos en fotos van de Zeezender Dag op Ment TV. [verborgen inhoud]
-
forumlid Rob Mesander is zondag 18 januari 2026 plotseling overleden. Zijn broer Frank liet mij dat gisteren weten. Beste Frank, gecondoleerd met het verlies van je broer Rob. Ik leerde hem via Internet kennen in 1999. Het jaar dat Radio Veronica, middels een reünie, voor een aantal dagen terugkeerde op middengolf. Ik heb destijds alle uren opgenomen en met hem gedeeld. Hij was heel precies en legde alles vast voor de geschiedenis. Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat Rob ook archivaris was of zo iets. Later hielp hij mij weer, door de laatste dag van de Britse zeezender Radio London van minuut tot minuut te beschrijven. Wat er werd gezegd werkte hij helemaal ui…
-
-
- 2 antwoorden
- 137 weergaven
-