Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Dag forumvrienden, In deze stille dagen geniet ik enorm van lange wandelingen met oude radioshows. Nou heb ik vrij veel van Top 40 en Veronica, maar ik zie in mijn collectie dat ik amper iets heb van de TROS-donderdagen en Nationale Top 100/Mega Top 50-uitzendingen (van de TROS). Wie heeft er nog complete programma's of zelfs dagen uit tweede helft jaren 80 tot en met 90? Ik heb een hoop ruilmateriaal, dus een DM is ook goed. Veel sterkte en gezondheid in deze gekke dagen! PD

2. Hi allen, Ik ben op zoek naar uitzendingen van Luc van Rooij. Van zijn recente werkzaamheden (Easy FM, Radio Decibel) en ook van zijn tijd van De Verrukkelijke 15 heb ik al het een en ander. Ik ben vooral op zoek naar fragmenten van Luc bij Rock Radio, KINK FM, Radio Veronica (zeroes t/m 2013) maar ook dingen van zijn tijd bij KX. Er staan al wat linkjes op dit fijne radiotrefpunt maar een groot deel daarvan werkt niet meer. Wie kan helpen aan wat fragmenten/uitzendingen? Alvast heel erg veel dank!

3. Dag allen, Ik ben op zoek naar opnames van hitlijsten die uitgezonden zijn op Radio Veronica. Vanaf 2003 zijn verschillende hitlijsten uitgezonden. Om er een paar te noemen: Veronica's 70's Top 770 Veronica's 80's Top 880 Veronica's Download Top 750 Veronica's 90's Top 750 Enzovoort. Wie heeft hier wat van? Hgr. Peter (Ruis)

4. Hallo! Wie heeft er nog oude uitzendingen van de Vrijdagavondkeet (Jensen en Evers), Jensen in de Ochtend (Robert, Jan, Jeroen en Eddo) en Dancetrax (Martijn Krabbé) voor mij? Ik heb hier op het forum wel wat bij elkaar kunnen scharrelen, maar wellicht heeft er iemand nog wat op een schijf staan en hier nog niet gepost? Ik hoor het graag! Dank, Bas

• 2 antwoorden
    • 549 weergaven
  5. Als ik me niet vergis was het op de avond van zondag 29 augustus 1999 dat ik, aangeschoven bij Ton Wibier, mijn verhaal Meeuwen Op 12 2 4 voorlas. Tot mijn verbazing heb ik daar een video opname van gevonden, maar omdat er ontzettend veel achtergrondlawaai is, zou ik willen proberen daar een 'aircheck' overheen te zetten. Is er iemand die toevallig een bruikbare opname heeft?

6. Wie kan mij helpen aan de uren van de Veronica Top 100 Allertijden uit 1991? Heb alleen dit uur: VOO 1991-03-29 10:00-11:00 Top 100 Allertijden - Peter Holland https://pixeldrain.com/u/5ca5dFjT Uiteraard met dank aan de originele uploader!

7. Ik ben op zoek naar een artikel uit het Veronica-blad dat waarschijnlijk verscheen in de week voorafgaand aan 23 november 1978. Is er iemand die toevallig over een exemplaar van dat Veronica-blad beschikt? Piet.

8. Hai, ik zie dat ik uren van de top 100 allertijden van 05-04-1999 mis, het gaat om deze uren: 1300-1400 van Gijs Staverman, verder is ie compleet. heeft iemand van het forum deze uren toevallig? zo ja, kunnen deze gedeeld worden zodat ik de mijne weer compleet heb? Mijn dank is groot

9. Started by rauhfaser,

Hallo, Een van mijn mooiste hitparade herinneringen is die aan het jaaroverzicht van de Verrukkelijke 15 in 1984, toen mijn twee favoriete VARA-jocks van dat moment, Jeroen Soer en Felix Meurders van tien tot zes de hele dag om het half uur 'back to back' de jaarlijst De Verrukkelijke 85 presenteerden. Heeft iemand daar nog opnames van? Edwin

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. Vanaf januari 2020 luister ik deze shows regelmatig terug. De shows uit 2019 heb ik helaas niet. Heeft iemand deze vinylshows uit 2019 in bezit en wil deze delen?

• 2 antwoorden
    • 706 weergaven
  11. Started by berrie20,

Heeft iemand toevallig de speciale XXL Bonanza uitzending van gisteren opgenomen?

• 7 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  12. Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar fragmenten van: Yorin FM (rond 2004) - Uitzendingen van Robert Jensen, Frank Dane en Mark Labrand Frank Dane - Uitzendingen van Frank bij 538 (nacht, avond en de middagshow) of 3FM (Ontzettend Dikke Ochtend Frank) Wessel van Diepen met programma's als Van Diepen's Dancedepartment en Van Diepen Draait Door (In De Ochtend) Ruud de Wild De middagshow bij 538 of 3FM (ruuddewild.nl) Als sidekick van Wessel van Diepen in de ochtendshow bij 538 (Wessel en Ruud in de morgen) De Show Zonder Naam van Eddy Keur en Edwin Noorlander op 538 Je zou me niet blijer k…

• 13 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  13. Beste verzamelaars, lieve radiovrienden! Voor een mooi project ben ik op zoek naar airchecks van Joost Mag Niet Eten uit augustus/september 1975. In die periode heeft hij veel Bruce Springsteen gedraaid. Hij was namelijk de man die Bruce naar Nederland wist te halen. Wie kan me helpen aan radioshows uit die tijd? Groet! Tim Op het Broek

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 826 weergaven
  14. Started by johnterp,

hallo muziek vrienden wie weet hoeveel VPRO Borat De soul van Pete Fellema er zijn gemaakt ik heb er 3 VPRO Borat 045 De soul van Pete Felleman (The Supremes).mp3 https://pixeldrain.com/u/1SsWjHiE VPRO Borat 066 De soul van Pete Felleman (Marvin Gaye).mp3 https://pixeldrain.com/u/Sj VPRO Borat 107 De soul van Pete Felleman (Kim Weston).mp3 https://pixeldrain.com/u/GhxAkVj2 uGqjdj kan iemand mij meer vertellen alvast hartelijk dank John T

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Ik ben nooit zo'n fan geweest van Giel Beelen, maar toch was er een piepklein draadje dat me verbond met Giel, maar ook dit draadje is nu gebroken. Giel zijn opmerking over luisteraars die zijn programmering van Yoursafe willen weten.... (Bron: Radiowereld) "Een vaste programmering is er na 1,5 jaar nog steeds niet. “We zijn gewoon nog niet echt goed begonnen”, zo verklaart Beelen. Ook vindt hij een programmaschema niet belangrijk, omdat influencers kort voor aanvang van hun programma promotie maken via hun socials. “En dat een paar radiorukkers graag willen weten hoe de hele time schedule eruit ziet…, vervolgt Beelen. “Ik zeg eerlijk, hoe meer mensen erom vragen vanuit …

16. Giel Beelen vertrok recentelijk van 3FM naar Veronica, toch was de radio-dj maandagochtend op zijn oude station te horen. Beelen blijkt nog over de wachtwoorden van zijn oude werkgever te beschikken en maakte ongewenst reclame. https://www.nu.nl/media/4955870/giel-beelen-breekt-in-tijdens-uitzending-3fm.html

• 22 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  17. Giel Beelen heeft wel een puntje:

• 8 antwoorden
    • 4,2k weergaven
  18. Giel Beelen heeft zijn eerste show voor Radio Veronica gemaakt. Woensdagnacht was hij voor het eerst op de zender te horen toen hij een proefuitzending maakte van zijn nieuwe ochtendshow die maandag begint. https://www.nu.nl/media/4950725/giel-beelen-eerst-horen-radio-veronica.html Heeft iemand dit toevallig opgenomen?

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
    • 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Started by rauhfaser,

Hoi allen! De uitzendingen van GIEL (elke werkdag van 6 tot 10 op 3 FM komen deze hele week live vanuit Kenia. Hij besteedt daar aandacht aan de door corruptie en geweld verziekte verkiezingscampagne. Is er iemand die dat opneemt en voor mij hier wil plaatsen? 3FM is ter plekke bekend omdat ze daar ook een lokale versie van het Glazen Huis hebben. Niet om geld in te zamelen, maar om het bewustzijn van de luisteraars te vergroten. Dank alvast.[/align] Edwin

• 6 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Giorgio Hokstam wordt per 1 augustus dj bij FunX. Bij de jongerenzender gaat hij de programma’s Jouw Stad Utrecht en later ook Jouw Stad Amsterdam presenteren. Daarnaast gaat hij aan de slag voor FunX Beeld. Giorgio Hokstam: "Na ruim vier jaar hitradio gemaakt te hebben, ben ik toe aan een volgende stap. Zo wil ik iets meer de journalistieke kant van radio gaan ontdekken en daarnaast ook mijn skills als presentator op beeld meer gaan ontwikkelen. FunX is daarom, met goed beluisterde 'urban' radioprogramma's en een zeer sterke online/videoredactie, hét radiostation waar ik mijn dromen en ambities kan verwezenlijken. Ik heb er ontzettend veel zin!” Sharid Up…

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  21. Started by Gekke Henkie,

Ben ik de enige die de DJ’s in het Glazen Huis verschrikkelijk vond? Barend van Deelen zat continu aan de microfoon te klooien en kon nog geen seconde stil zitten. Die verschrikkelijke Sophie denkt dat ze de koningin is. Er is geen minuut voorbij gegaan zonder dat zij weer aandacht zat te zoeken. Afschuwelijk.

• Vind ik leuk
      • Treurig
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 1k weergaven
  22. Started by henkjan2016,

Hi iedereen, Is het een idee om edities van het glazen huis te verzamelen? Ik start af met het inmiddels bekende glazen huis (editie 2007) [stack Rob Stenders] (wordt later op deze stack geplaatst) Editie 2007 PS: Stack: drommelaar.stackstorage.com u: glazenhuis p: apeldoorn

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Gast
    Started by Gast,

Met ingang van 1-1-2014 gaat Radio 5 Nostalgie ook overdag op de zater en zondag uitzenden. Lezers die allergisch zijn voor Myrna Goosen en nog ouwer zijn dan heel ouwd hoeven dit bericht niet te lezen. Paul de Haan.

• 14 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  24. Het laatste half uur van het NCRV radioprogramma Goedemorgen Nederland van donderdag 3 december 1992 gepresenteerd door Sjors Fröhlich. Te gast is Tineke de Nooij. Tineke zou wel weer willen gaan presenteren als ze een jaar of 70 is. Een voorspelling die aardig klopte immers in september 2010 is ze op 69 jarige leeftijd weer een radioprogramma gaan maken de TinekeShow geheten. http://www38.zippyshare.com/v/32225620/file.html groetjes, Frank.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.