Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.479 discussies in dit forum
-
Op maandag 14 augustus 1967 om 15:00 stopten de uitzendingen van Radio London voorgoed. Het station had toen ruim 2½ jaar bestaan. Ondanks die korte periode heeft het station een enorme impact gehad en dat blijkt alleen al uit het feit dat 192radio 50 jaar na dato de fameuze Fab… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Het programma de UK Top 40 geproduceerd door Ronny Harnie is inmiddels gestopt. Tot de nieuwe programmering van 1 september a.s. zijn er enkelherhalingen van de UK Top 40 te beluisteren van 20.00 uur tot 22.00 uur op de zaterdagavond. Radio 192, en de luisteraars bedanken Ronny voor de fijne… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
De huidige streams ('vip-icecast...) van deze 2 zenders worden er binnenkort uitgehaald. Wanneer dat precies plaatsvindt is niet bekend. De fusie tussen deze zenders heeft zo zijn gevolgen, want ze gaan nu op dezelfde server draaien als Radio Veronica. Nieuwe stream Radio 10: [verborgen inhoud] Nieuwe stream Radio 538: [verborgen inhoud] Gr, Melle
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 771 weergaven
-
-
Vandaag is Cees Sorgdrager op 80-jarige leeftijd overleden. Medio jaren tachtig was hij presentator van Den Haag Vandaag op tv (o.m. tijdens de RSV enquête) en van 1987 tot 1996 politiek redacteur bij Met het oog op morgen. Ik vond hem altijd erg goed, met veel kennis van zaken relativerend, en herinner mij vooral zijn vrijdagse gesprekken met de minister-president: Lubbers. Zelf deed hij daar later wat badinerend over, maar zeker de eerste jaren stonden beiden op scherp tijdens die gesprekken. Heeft iemand daar iets van bewaard? Zelf heb ik helaas maar twee korte fragmenten van Sorgdrager: Na de gemeenteraadsverkiezingen van 1990 in Het Oog: …
-
- 12 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Ze kunnen ook niks meer zelf…………………….
-
- 6 antwoorden
- 741 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
De Top 40 van 30 Juli 1983 met Wim van Laar [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Tipparade van 30 Juli 1983 met Bert van der Laan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De LP Top 20 van 1983 week 30 met Pieter Oele [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De 80s NonsTop 40 van 30 Juli 1988 door Dave Roest [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 599 weergaven
-
-
Voor de liefhebber hier een aircheck van Toffe Peren, een programma dat zaterdag 29 juli 2017 uitgezonden werd op Exxact FM, de lokale omroep voor Barendrecht. Twee uur lang gaat het over de vrije radio in Rotterdam in de jaren '80 met een klein uitstapje naar de legale periode van sommige stations in de jaren '90. Mensen van o.a. Free Radio Rotterdam, Radio Stad Rotterdam en Radio Atlantis komen aan het woord, afgewisseld door muziek uit de jaren '80. Zeer interessant om naar te luisteren. Het zijn en blijven boeiende verhalen tenslotte! Download hier: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar een uitzending van de TROS waarbij zij alle USA/Billboard-nummer 1 hits (tot dat moment) op een rijtje hadden gezet en waarbij ze van elke song een (heel) klein gedeelte lieten horen. Het is volgens mij ergens in de jaren 80 uitgezonden en mogelijk n.a.v. de zoveelste USA nummer 1 hit of het zoveel jarig bestaan van de Amerikaanse hitlijst. Alvast dank voor het eventueel beschikbaar stellen van dit programma.
-
-
- 22 antwoorden
- 17,4k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud] Let wel, dit is bladmuziek.
-
- 0 antwoorden
- 639 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Top 100 1964 Tros 1985 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 893 weergaven
- 1 follower
-
-
Gedigitaliseerd vanaf cassetteband [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Similar to recent years, FRS will be on air in the Summer period with evening broadcasts. For this year we’ve decided to do two broadcasts. The first one is scheduled for next Sunday July 30th starting at 17:52 UTC/ 19:52 CEST. Close down will be three hours later at 21:00 UTC/ 23:00 CEST. Frequencies will be 7700// 48 mb (yet unknown which frequency). So for this time we won't be on 9300 kHz/ 31 metres but instead 48 metres. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 793 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 609 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 31 antwoorden
- 7,4k weergaven
- 2 followers
-
-
Rob Stenders club? Top 40 club? En heb ik deze al niet eerder gedeeld? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Rob Stenders vertrekt uit de vroege middag van NPO Radio 2. De presentator van Stenders Platenbonanza verlaat zijn huidige omroep Avrotros en verliest daarmee zijn uitzendplek. Het tijdslot van Stenders, elke werkdag van 14.00 tot 16.00 uur op Radio 2, is van Avrotros en die omroep staat die uren niet af aan een ander. Onduidelijk is nog waar Stenders heengaat, al wordt in de wandelgangen Bnn-Vara genoemd. Een zegsman van Bnn-Vara wil daarop geen commentaar geven. Bron: [verborgen inhoud]
-
- 16 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Recentelijk heb ik via de www.mixcloud.com de volgende uitzetting beluisterd: RadioCaroline-1980-HugoDeGroot-BelgischeNationaleHitparade De opname begint met een instrumentale track waarvan ik graag titel en uitvoerende zou willen weten. Heeft iemand toevallig een idee? Alvast dank! Gr. Arno
-
- 3 antwoorden
- 829 weergaven
-