Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 803 weergaven
  2. De Top 40 van 16 Juni 1979 met Rob van Wezel [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Tipparade van 16 Juni 1979 met Bert van der Laan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De LP Top 20 van week 24, 1979 met Pieter Oele [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De 80s NonsTop 40 van 20 Juni 1987 door Dave Roest [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 802 weergaven
  3. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 802 weergaven
  4. Started by Sapuripong,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!

• 0 antwoorden
    • 802 weergaven
  5. Started by Alex,

Op 4 december 2002 zat er een item over Radio 192 in de aflevering van RTL Boulevard. Hierin korte interviews met o.a. Ferry Maat en Eddy Becker. Je kan wel zien dat Albert zich heel goed had voorbereid. Dit door de naam van de zender uit te spreken als "Radio honderdtweeënnegentig". Ook hier weer met dank aan Martin v.d. Ven From the analog archives of Martin v.d Ven Oorspronkelijk analoog materiaal afkomstig uit het archief van Martin van der Ven.

• 0 antwoorden
    • 802 weergaven
  6. Non Stop 80's [verborgen inhoud] LP Top 20 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 802 weergaven
  7. Started by Erwin!,

Een deel van de Top 40 met Erik de Zwart van 22 augustus 1998 De klapper van de week: nummer 28 Total Touch - Love me in slow motion nummer 1: Des'Ree - Life [verborgen inhoud]

8. Started by melle,

Als afsluiting van de Discoweek zond radio 6 vandaag tussen 9 en 19 uur de Disco Top 140 uit. Chic met 'Le Freak' is een logische nummer 1, maar niet alles uit deze lijst is afkomstig uit de jaren 70/80, want op nr 3 staat bijv. een wereldhit uit 2013. Hieronder staan de links van deze Disco Top 140: 09-10 http://www57.zippyshare.com/v/81145002/file.html 10-12 http://www57.zippyshare.com/v/78868648/file.html 12-14 http://www57.zippyshare.com/v/92117978/file.html 14-16 http://www57.zippyshare.com/v/77893627/file.html 16-19 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Q3PIEZARJMRN.mp3 Lijst Excel http://www57.zippyshare.com/v/64180282/file.html Lijst PDF htt…

• 1 antwoord
    • 802 weergaven
  9. Started by jacky 20,

Goedemorgen, ik ben een tijdje niet meer actief geweest op deze site dus een aantal links naar afleveringen van de Avondspits werken niet meer. Kunnen jullie mij helpen aan oude afleveringen van de avondspits? alvast heel erg bedankt!

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 802 weergaven
  10. Voor de mensen die van een beetje stevige Rock houden... Arrow Classic Rock - High Voltage Top 25 - deel 2 20 oktober 2014 - 22:00 - 23:00 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 802 weergaven
  11. Omdat het kerst is doen we er gewoon nog eentje…. Ditmaal de Top 40 van 24 december 1994, in de non stop uitvoering uitgezonden op Radio 538. Met de Hermes House Band op de eerste plaats. Een nog steeds fantastisch nummer op 2, Zombie van The Cranberries. En Marco Borsato zakte vanaf de eerste positie naar nummertje drie, maar hij was wel kersvers recordhouder toen met de meeste weken ooit op nummer 1. 12, als ik mij goed herinner! En hij nam die week ook plaats nummer 4 in met waarom Nou Jij. Opvallend in de top10 was ook The Second Walz van André Rieu op 7. Van It’s A Rainy Day van Ice MC was een kerstversie gemaakt, die hoor je in deze uitzending terug. No…

• 0 antwoorden
    • 802 weergaven
  12. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 802 weergaven
  13. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 802 weergaven
  14. Zelf opgenomen in de vroegte van 9 februari 1989. Bij de TROS ontbreekt het spelletje uiteraard niet... 19890209 0705 TROS - Karel van Kooten, Jan Pelleboer - Havermoutshow, Reclame [verborgen inhoud] 19890209 0800 TROS - Karel van Kooten - Nieuws, Havermoutshow [verborgen inhoud] Wie is de nieuwslezer?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 801 weergaven
  15. Started by Vincent,

Abba live uit 1980. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 801 weergaven
  16. Started by arno,

Heeft iemand ooit de allerlaatste Avondspits met Frits Spits opgenomen? Deze was bij mijn weten op 1 april 2015. Alvast dank!

• 3 antwoorden
    • 801 weergaven
  17. Started by Roxmarie,

In deze periode luisterde ik veel naar radio. En zo kreeg ik het Now Summer Dance Festival mee. Wat zoals ik op de band hoor op 3FM is uitgezonden en niet door 538. Now Summer Dance 1997-06-07 op 2 cassettes [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Geen idee of hier meer belangstelling is voor live opnames. Ik heb ook nog een aantal casette's liggen met oude optredens tijdens Koninginnedag op het Leidse Plein in de jaren 90. Het zijn geen complete uitzendingen zoals ik die hier aan tref. Maar voor de liefhebber wellicht leuk? Ik hoor het graag. Veel luisterplezier.

18. Een fragment van 11 minuten uit denk 88/89. Wie kan deze opname dateren? [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 801 weergaven
  19. Vandaag terug gevonden in de Omni katakomben: VPRO Wilde Wereld 17 Juni 1987 ''Snelste Song ter Wereld Top 10'' Parental Guidance geadviseerd: [verborgen inhoud] PS Als je het nog kan verstaan, is het wat mij betreft niet snel genoeg. Dit was dus wel ruim 36 jaar geleden en er zijn inmiddels snellere songs verschenen. VPRO was destijds op R3 baanbrekend wat muziek betreft. Omni

20. Radio192 Club Mi Amigo Johan Vermeer Ferry Eden Mi Amigo 272 27-3-2004 22-01h [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 801 weergaven
  21. Volgens mij het geluid van een tv opname uit de jaren 70 van een Veronica totaal programma (toen ik tv nog knus vond) [verborgen inhoud]

22. Started by h.roos,

Voor wie deze nog niet had. Radio192-20021205-1000-1800-Hollandse 192. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Ron. Morgen dag 2. Groet Henk.

• 1 antwoord
    • 801 weergaven
  23. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 801 weergaven
  24. Started by henkjan2016,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 801 weergaven
  25. Started by Moby,

Een 6 wekelijkse radiodocumentaire uitgezonden op KRO radio in de zomer van 1984 op Hilversum 2. Over de geschiedenis van de radio. De techniek, de pioniers,de omroepen, de journalistiek, de luisteraar,en.... de toekomst. Bijna 40 jaar oud. Gepresenteerd door Vincent Van Engelen. 240784 tot 280884 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet,Moby.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.