Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Wie oh wie kan mij aan de opname van Paul de Leeuw bij Frits Spits op de Mega-tribune. Eens in de zoveel tijd ontving hij gasten op een zogenaamde mega-tribune met luisteraars erbij. Ik vermoed dat dit in 1994 moet zijn geweest.... Zou te gek zijn!

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 566 weergaven
  2. Gast rvdhogen
    Started by Gast rvdhogen,

Ik heb een vraag Rob Stenders heeft in ik dacht in oktober 1993 eenmalig (hij moest invallen voor Gijs Staverman) de Top40 gepresenteerd! Mijn vraag of iemand die toevallig nog in de kast heeft liggen!! Heb die uitzending toen in de studio helemaal begewoond, maar heb hem toen niet op laten nemen tot mijn spijt!!

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. Toen de TROS op donderdag de Top 40 uitzond in 1975, werd de Top 40 dan uitgezonden voordat de Top 40 op zaterdag uitkwam of erna. Bijvoorbeeld : De Top 40 van 26 April 1975 ( [verborgen inhoud] werd die uitgezonden op 24 April 1975 of op 1 Mei 1975? Wie weet het?

4. EDIT: Ik hoor de VPRO vrijdag avond show genoemd Hoi, Ik heb de volgende opname. Het begint met een uitzending van het concert van Randy Newman in de oostpoort in Groningen van 24 mei, dit zou mogelijk 1974 zijn geweest. Daarna gaat het over in een normaal stukje radio (met Jan Donkers?). Meer informatie welkom maar bovenal geniet! Link: [verborgen inhoud] Groet, Tom

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 12 antwoorden
    • 924 weergaven
  5. Hallo radiovrienden, Is er toevallig iemand die vrijdag de laatste Effe Ekdom (en aansluitend de laatste Rob Radio met Rob Stenders) vastlegt? Zo ja, zou iemand deze uren tussen 12 en 16.00 uur dan willen delen? 's Avonds van 22.00 tot 01.00 zijn de laatste uren van Stenders op 3. Geldt wat mij betreft het zelfde voor. Hoewel het me niet zou verbazen als hij er a la Meurders tussenuit knijpt en helemaal geen laatste show op 3 wil. Alvast dank, Edwin

• 20 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  6. Started by Robin1981,

Ooit een klein stukje als download gevonden. Vraag me niet waar maar t is leuk om te delen. Lolo Ferrari als onderwerp bij de Vrijdagavondkeet [verborgen inhoud]

7. Started by martinja,

VROB 1981 [verborgen inhoud] VROB kerst uitzending [verborgen inhoud] VROB sinterklaas uitzending [verborgen inhoud] VROB Tom Doodle en Guy Patrick [verborgen inhoud]

8. Started by Vincent,

Op zondag 25 juni 1978 presenteerde Wim Hoogendoorn de allereerste uitzending Om dit 35-jarige jubileum te vieren zond Vroege Vogels zondag 30 juni live uit vanaf het water van het Naardermeer. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] http://vroegevogels.vara.nl

• 0 antwoorden
    • 834 weergaven
  9. Started by Andree,

Ik heb al 2 dagen last dat ik geen internet radio heb op mijn yamaha rx-v473. De set zegt dat hij geconnect is, maar iedere keer als ik op net radio klik krijg ik acces error in het display, hij connect met vtuner. Is daar iets veranderd met instellingen?

10. Gast debreyde
    Started by Gast debreyde,

Goedenavond, Ik luisterde wel eens naar Radio Mi amigo 192, deze site en de steams zijn op internet verwijderd. Er is niets meer van over. Hendrik van Nellensteijn stond achter dit project. Wie weet de redenen waarom ze spoorslags zijn gestopt.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. Ik zoek een Nederlandstalig nummer dat, voor zover ik me kan herinneren, in de jaren '70 uitkwam. Volgens mij was het gemaakt door platenpluggers. De volgende zin kwam in het nummer voor: "waar komt dat konijn vandaan, ... aan de Insulindelaan" (grasveld rondom de toenmalige Hilversum 3 studio) en: "is het misschien een grap van Felix, of misschien van Joost of Krijn ..." (verwijzend naar de namen van Felix Meurders, Joost den Draaier, Krijn Torringa). Google heeft me niet verder geholpen? Weet iemand hoe het nummer heet, door wie het is uitgebracht en kan iemand er wellicht een mp3 van maken? Ben benieuwd. Mvg. Bert Klaver

12. Started by chaldy,

Hallo mensen wie o wie heeft er de jingle van Paul de Leeuw was een gezongen stukje zoiets van Wie staat elke morgen vroeg op dat is de Leeuw die wakker wordt ofziets dan graag zoals jullie zeggen kaal zonder praten er tussen door bvd Chaldy. Oja hwr begon met een draaiorgel stukje geloof ik nogmaals dank.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  13. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. [verborgen inhoud]

15. [verborgen inhoud]

16. Op 29 september 1972 zond Hilversum tot 18:00 uur uit op FM en was daarna alleen nog op de middengolf te ontvangen. Ik zoek nu de datum in 1972 dat Hilversum 3 ook na 18:00 uur op FM ging uitzenden. Het zal ongetwijfeld wel staan in het boek van Arjan Snijders, maar mijn exemplaar ligt ergens in een verhuisdoos.

• 7 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Weet iemand wat de stand van zaken is rond de terugkeer van Vahon op de middengolffrequentie 1566 kHz? De zender is nu al bijna twee maanden uit de lucht sinds de antenne werd beschadigd tijdens een storm. Piet.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 18 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  18. Hallo allen, Het is voor mij steeds verwarrender. Ik heb vele opnamen van Radio192 en 192Radio. De stream van de stichting Norderney. Geweldige prrgramma's. Ik luister graag naar onder andere de vinylshow van Ad Bouman en de LongPlay show van Frans van de Wetering. Maar de stationsnaam is me niet duidelijk.Nu, heden, vandaag de dag is het 192Radio. Maar sinds wanneer werd de naam Radio192 gebruikt? En met ingang van welke datrum werd het 192Radio?. Of werden deze stationsnamen zelfs een tijd door elkaar gebruikt? Ik kom er niet achter. Hoop dat iemand een duidelijke tijdlijn heeft. Grote dank alvast, Grts Eric

19. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 678 weergaven
  20. Heeft iemand toevallig nog een opname van Het Steenen Tijdperk van de AVRO waarin Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds centraal stond? Het had o.a. een single versie van Thunder Child. Ik zou deze graag weer eens willen terugluisteren, als een War of the Worlds fan.

21. Gast
    Started by Gast,

Een aantal weken geleden schreef ik over de DAB+ ramp als het gaat om het ontvangen van NPO Radio 5 via een aangeschafte DAB+ autoradio , speciaal aangeschaft voor met name mijn vrouw die altijd naar 5 op 402 meter middengolf luisterde. Welnu NPO R 5 is nog steeds knudde te ontvangen op de DAB+ autoradio ondanks nog een speciaal aangeschafte DAB+ auto antenne a 80 Euri. Echter al snel kwamen we er achter dat Radio M Utrecht vlekkeloos hier in Grunn op de DAB+ autoradio doorkomt en wat een prima station is dat. Bijna allemaal bekende stemmen komen voorbij en iedere avond tijdens mijn verplichte afwas luister ik met veel plezier naar Marc v Amstel, onveranderd qua stem en s…

• 1 antwoord
    • 711 weergaven
  22. Wat gaat het toch geweldig goed met de Nederlandse radio. ;-) " Luistercijfers SLAM! blijven stijgen " " Enorme stijging marktaandeel jonge vrouwen 100% NL" " Qmusic noteert weer meerdere records " " Radio 538 de grootste in de middag " De nieuwe ochtendshow van Frank Dane en zijn team is overtuigend marktleider " Ik zou bijna weer gaan luisteren.

• 27 antwoorden
    • 3,9k weergaven
  23. Nou, dit dus. Van elk station een kleine 2 uur audio. Dit is een rip van de DAB+ uitzendingen van de afgelopen dagen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] …

• 19 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  24. Started by Juul,

Zo gaat dat altijd, een prachtig stuk dat NOB technicus Sybrand Verwer schreef over de techniek achter 50 jaar H'sum 3 etc. De dj's waren belangrijker, maar ik denk dan als technisch onderlegd mens, als de techniek er niet was geweest waar waren de dj's dan? Sybrand heeft een werkelijk prachtig stuk geschreven, ik vind het leuker, mooier dan…………….Het haalde het boek niet. [verborgen inhoud]

• 15 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  25. Started by Andree,

[verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.