Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 634 weergaven
-
-
Geen idee waar dit vandaan komt en ook niet geheel duidelijk wat het is. Lijkt op documentaire van Duitse origine. Zie aan de data dat dit 21 jaar geleden (2001) op de ??HDD is geplaatst. [verborgen inhoud] Grote--3-2-Caroline 1962 & 1973.mp3 [verborgen inhoud] Grote--3-3-Caroline 1973 & 1974.mp3 [verborgen inhoud] Grote--3-4-Carolines Berlin-Service.mp3 [verborgen inhoud] Grote--3-5-Caroline 1974 - 1985.mp3
-
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 919 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Rond tien over half zeven stemt Ad even af op de weersvoorspelling op één van de Hilversumse zenders. Hans Mondt vertelt dat één van de collega's (Tom Collins) vindt dat hij teveel uren moet maken en dat om die reden Stan Haag ook OGM's gaat presenteren. [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud] Ik ben zelf niet zo bekend met de Laser crew, maar wie is K.C.?
-
-
- 3 antwoorden
- 518 weergaven
-
-
Deze (boord/studio)opname komt van een cassette van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 734 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 977 weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt van een cassette van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 511 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
-
Dit zijn een paar fragmenten aan het einde van een band van Ad Couwenberg. Voor de geïnteresseerden. Je hoort in ieder geval Lex en wie de presentator van het Blues programma is weet ik niet. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 696 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 834 weergaven
-
-
Deze opnamen komen van een cassette van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 669 weergaven
-
-
Deze opnamen komen van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 683 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 972 weergaven
-
-
Deze opnamen komen van een cassette van ANORAKS UK. De Jerry Leighton opname bestaan uit twee gedeelten. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 535 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Ik heb de opname in drie aparte files van ieder een uur opgespiltst. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 521 weergaven
-
-
Deze opname komt uit de verzameling van Alex uit Alkmaar. Het is opgenomen van de ASTRA satelliet, hoort dus eigenlijk niet bij zeezenders. Maar omdat de Enterprise, die evenals de ASTRA satelliet, zich in de ruimte begaf en ook een "schip" werd genoemd heb ik het toch maar in de categorie gezet van programma's van andere schepen 😉 [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 584 weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. Vanaf 1 Juni zond Radio Veronica 24 uur per dag uit, dit zijn dus de laatste (reguliere) zendersluiting en opening. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] In de twee links hierboven gebruik ik de kalenderdag (de eerste link is van uitzenddag 31 Mei 1974). Dit is wat Ad opschreef over deze opnamen:
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Deze opnamen komen van een cassette van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline zendt een soort Top 1000 uit. De kwaliteit van de opnamen is overigens niet optimaal (heb geprobeerd de storing zo veel mogelijk weg te werken). Om 13:00 (GMT) keert Radio 819 terug en Ron vd Plas wekt te indruk niet zo blij te zijn met het feit dat de zendtijd werd "geclaimd" door Caroline ivm hun "feestje".
-
-
- 1 antwoord
- 763 weergaven
-
-
Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. Ik realiseer me dat de meesten deze opname (in welke vorm dan ook) wel zullen hebben, maar voor degenen, die 'm nog niet hebben: [verborgen inhoud] De A- en B-kant van de cassette zitten als separate files in de DL.
-
- 0 antwoorden
- 675 weergaven
-
-
These recordings were not made by Mark. He found them while sorting through his cassettes. They belonged to his friend, the late Howard Rose. Howard had been a DJ, as Crispian St.John, during the seventies and in the eighties broadcast on Radio Caroline under the name of Jay Jackson. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
-