Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Ik zit weer eens lekker te luisteren naar de oude bandjes die ik opnam van de Radio Veronica 1224 dagen vanuit de Lapershoek. Eigenlijk is het bijna een therapie om vrolijk te worden. Het zijn vooral die live-uitzendingen met de oud medewerkers die zo vreselijk leuk zijn. Al die verhalen. Het is nog steeds fijn om ze weer langs te laten komen. Wat was het toch een mooie periode in ons leven toen alles ook nog zo overzichtelijk was. Ik moet denken aan de uitspraak van Bob Dylan die zei:" Take care of all your memories for you can not relive them" Wim de Lang
-
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
​De enige echte Top 100 van 1965 wordt uitgezonden op zondag 4 januari van 13.00 uur tot 18.00 uur door 192Radio en Extra Gold. De Top 100 wordt gepresenteerd door; Thimon Schellevis, Rob van Wezel, Rob Stenders, Bert van der Laan en Ad Bouman. De allereerste Top 100, zondag 4… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
hallo forumleden, ik lees hier in dit subforum vaak iets over tipparade 1965. Bij mijn weten begon die in 1967. Kan iemand uitleggen hoe dit precies zit? gr niels
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
EN nog twee uitzoekopnames: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Eentje uit de oude doos, een uurtje Hans Molenaar op RNI. Het uur is uitgezonden op 8 oktober 1973 tussen 19:00 en 20:00 uur. http://www.mediafire.com/?t17m14ntb8bz0mh Jan-Fre
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik zoek van deze opname de juiste uitzenddatum: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Dit is in Zaandam geweest. Daar lag het schip toen meen ik. Het moet 1977 geweest zijn. Het precieze datum weet ik niet meer. Er stond een oproep in het Veronica magazine om op een zaterdag daar naartoe te komen om te helpen het schip schoon te maken. Het ging om de voorbereiding voor het, ik meen eerste tv programma en voor de opnames is de Norderney later naar buiten gesleept. Ik meen het programma hete "The day the music died"😢 Ik was toen 20 jaar oud of jong nog haha en ben met een vriend erna toe gegaan. [verborgen inhoud] Ook deze foto's zijn weer gedigitaliseerd door Ben. Daarvoor mijn dank.
-
-
- 19 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Bent u een radio-mens? En een liefhebber van de voormalige zeezenders? Dan mag u de documentaire 'De Geschiedenis van Radio 227' niet missen! DJ's Look Boden en Lex Harding vertellen over hun herinneringen aan de 'summer of love' waarin Radio 227 in korte tijd miljoenen luisteraars aan zich wist te binden. De Geschiedenis van Radio 227, vanavond om 22:30 uur bij ONS. ZIGGO 50 - KPN 89 - CaiWay 50. Is er iemand die dit kan opnemen zit weer in het Pluspakket. Mart538
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Afgelopen week kreeg ik weer van onze "dagboekanier" Sanne haar uitgewerkte maand januari 1972. Hier een aardige pagina hoe ze beschrijft wat er allemaal op 13 januari op de zender te horen was. Ongelooflijk vol met details. Het bleek dat ik bij Lex thuis was geweest om leuke opnamen uit te zoeken. Da's echt historie schrijven................. ©Sanne - Stichting Norderney
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Arutz7 - 19012003 - 2115-22.00 - Scott Shilo - Blowing In the wind [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
http://www.offshoreechos.com/Ronan%20O%27Rahilly.htm Robin
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Aantal opnamen uit de beginperiode van Radio London. [verborgen inhoud] [aangepast] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit archief van MusicRadioFan.
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Twee 'drie kwartiertjes' zonder verdere gegevens. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Here is some Radio 270 from I think July 1966, though not sure. It features Pete Bowman from 1825-1830 when The World Tomorrow was broadcast, then Paul Burnett from 1900, followed by the start of the Alex Dee Show. Even in 1966 what a great dj Paul Burnett was! http://www.mediafire.com/?8z44drya7c3e5qe
-
Ruim twee uur met Roger Matthews en Stuart Russel. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Zeer kort uitgezonden in september 1973 vanaf de MV Columbus voor de kust van de Verenigde staten. Verwacht niet te veel muziek, McIntire richt zich vooral tot jesus, net als het hele station. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RNCOKDRJE7YS.mp3 Vandaag 45jaar geleden Eddie Becker Wel eens aangeboden maar toch bij deze. janV
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-