Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.301 discussies in dit forum
-
Video: Visiting the MV Ross Revenge (Radio 558, Radio Caroline) op 17 augustus 1988 Featuring Peter Chicago, Walter Simons, Ad Roberts, Wim van Egmond, Serge van Gisteren and others. Publicatie met toestemming van Serge Haderman.
-
- 0 antwoorden
- 525 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Tja op zich wel vervelend want ik heb hier nog een aantal opnamen waarvan geen gegevens bekend zijn. Het is dus maar net of iemand het herkent. Deze opname is getiteld pa01 en dat zegt dus niets. Het lijkt op Mi Amigo, 3 om 3 worden er plaatjes gedraaid. Het is wel een sfeervol programma. Valt op dat er bij stille periodes interferentie hoorbaar is. Enfin.. wie het weet mag het zeggen en uiteraard dank voor info [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Interessante opname, is knipsel en de bron is mij onbekend. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Ik ben helemaal niet bekend met Radio Monique. Wat ge-google heeft me geleerd dat deze promo te maken heeft met Monique DJ Rick van Houten oftewel Eric Holzhauer. Mocht één van jullie wat meer info omtrent deze promo hebben, kun je dat dan laten weten? [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 972 weergaven
-
-
Met dank aan Harm Oldies45, hier Radio Scotland 28 januari 1967 met Eddie White [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 582 weergaven
-
-
Ook deze opname komt van Alex uit Alkmaar. Dit is een boordopname (ook wel "meeloopband" genoemd) van Ad Roberts. Het is 4 mei 1985, het laatste uitzenduur van die dag voor Radio Monique en het programma is aangepast vanwege de 4 mei herdenking. Ron West leest het nieuws. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 464 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
-
-
Deze opnamen zijn afkomstig uit het archief van Ad Couwenberg. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: RNI 15-02-1974 20:00-21:00 Don Allen RNI 15-02-1974 21:00-22:00 Don Allen RNI 15-02-1974 22:00-23:00 Brian McKenzie RNI 15-02-1974 23:00-24:00 Brian McKenzie RNI 16-02-1974 00:00-01:00 Don Allen RNI 16-02-1974 01:00-02:00 Don Allen RNI 16-02-1974 02:00-02:06 Roger Kent [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
"Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?".
-
-
- 1 antwoord
- 973 weergaven
- 1 follower
-
-
Richard H. Cummings on a grandly failed offshore radio project by an US intelligence agency part 1: [verborgen inhoud] part 2: [verborgen inhoud] Details of the yacht Juanita and even a picture: [verborgen inhoud] Cummings' book "Cold War Frequencies" [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 573 weergaven
-
-
Beste zeezender vrienden en "bewaarders". Jaren geleden kregen we van een zeezender luisteraar een doos vol met 4-sparen tapes. Niels was zo vriendelijk om de tapes te digitaliseren maar veel info ontbrak. Daar tegenover staat de kwaliteit prima is te noemen! Ik heb de 7Gb aan opnamen opgeborgen in m'n archief maar ik kwam het nu weer tegen. Maar de tijd ontbreekt mij ook om alles tot in detail af te luisteren dus ik roep jullie hulp in. Als tegenprestatie hier de opname in de grootst mogelijke kwaliteit ( AIFF - WAV) mono. Dus rechtstreeks van de 4 sporen tape. Wat ik wel even snel heb gehoord dat er ook RNI ( Tony Berk en Joost ) b…
-
-
- 42 antwoorden
- 5k weergaven
- 2 followers
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 705 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Je hoort tot 02:00 Robin Banks, van 02:00-04:00 Don Allen en na 04:00 Louise Quirk. [verborgen inhoud] De 24-ste is in dit geval de kalenderdag.
-
-
- 6 antwoorden
- 809 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Dit komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] Ik vermoed dat dit in 1968 is opgenomen. Hij zegt dat hij aan boord van Caroline zit, maar dat er op dat moment niet wordt uitgezonden.
-
- 0 antwoorden
- 714 weergaven
-
-
Rob Chapman, @rcscribbler, on his Twitter feed March 18. "Offshore anoraks ahoy. This weekends MixCloud will be an absolute treat. 6 hrs SIX HOURS of Radio Caroline from Dec 66. Rosko DLT Tommy Vance and Johnnie Walker. Stupendous quality too. I spoil you." [verborgen inhoud]
-
-
- 16 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 855 weergaven
-
-
Video: Veronica op 828 - De reunie in het Hotel Lapershoek in augustus 2004 Uit het archief van Rob Olthof † En 129 foto's brengen menige herinnering boven water: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 571 weergaven
-
-
Hierbij een knipsel file en twee andere onbekende files. Ik heb een poging gedaan het helemaal te ontrafelen, maar dat lukt niet echt want het is van alles en nog wat van Caroline. Bron is mij onbekend. Hebben als filenaam al05, ca111 en la04. Met name de ca111 intrigeert me wel. Wellicht weet iemand daar meer van? [verborgen inhoud] Caroline knipsels - al05.mp3 [verborgen inhoud] Geen idee wat het is, iets van Caroline - ca111.mp3 [verborgen inhoud] la04.mp3
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Titel zegt het al, een cassette met Laser Jingles. [verborgen inhoud] Laser - jingles - la01.mp3
-
- 0 antwoorden
- 618 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Dit is wat Ad opschreef over deze opname: [verborgen inhoud] Prachtig om na het nieuws de jingle "Nog één dag tot 538 te horen", gevolgd door (het echte) Veronica door Cornelis Vreeswijk.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-