Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  2. Started by Vincent,

Veronica-19710428-1605-1655 - [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Started by wim1958,

Ik luister graag oude Frans van der Beek shows. Grappig hoe anders Frans klonk in tegenstelling tot veel andere dj s. Frans was natuurlijk niet echt een dj, maar in eerste plaats journalist. Maar hij was zo zichzelf, heel rustig zonder ego. Het begon al met zijn tune, een lekkere jazz big band. Maar ook de platenkeus was best fijn. En een hele goede rustige radio stem. Ik zocht vorige week contact met Frans en kreeg vandaag een berichtje terug. Hij vond het leuk dat ik hem er aan herinnerde dat hij vroeger iedere dag een Franse plaat draaide onder het motto "Iedere dag een franse plaat is ook een geregeld leven" Hij was dat zelf helemaal vergeten. …

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Recorded in Papendrecht, NL on 576kHz. co-channel with Süddeutscher Rundfunk, Mühlacker, 300kW: [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Laser Hot Hits [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Started by dhadders2000,

Heeft iemand een opname van deze datum? Ik zoek ook een opname van 31-05-1988.

9. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  10. Op snelheid gezet, losgeknipt en aan de hand van de info bij de banden benoemd. Dit laatste is niet door mij gecontroleerd. Als je hebt geluisterd en aanvullende info hebt, laat het dan even hier weten. Is datering juist, wat is uitzendtijd, welke gegevens ontbreken enz. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 5 november 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Vanavond de volledige lijst van 51 jaar geleden, de UK Top 40 van 6 november 1965. Op 1 vinden we The Rolling Stones met Get Off Of My Cloud.Het nummer stijgt enorm van 17 naar 1 en zal drie weken op de eerste plaats blijven staan.In de USA bereikt… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 11 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Started by Juul,

Ik ben voor B&G al onze honderden foto's van de oud collega's aan het beschrijven. "wie wat waar". En zo kwam ik terecht in de folder met alle foto's die Lex in de loop van de jaren gemaakt had. Ik zag in m'n aantekeningen dat ik ze in 2003 !, dus twintig jaar terug, gedigitaliseerd heb. En ineens zag ik een paar foto's die Lex maakte nadat we uit de lucht waren gegaan en hij klom een stuk in één van de masten. En "toevallig" kwamen Meister en Bollier langs met ik denk de trip tender. Ze gaven Bull Verweij een hand. Berry Zandscholten maakte ook al een paar foto's van dichtbij maar deze geven een erg mooi overzicht. We waren met een aantal collega's vanuit Hilver…

13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  14. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Jan-Fré

15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Started by Alex,

Bericht van 192 TV. Vrijdag 12 februari een heel speciale ABTT, vanuit Museum Rock Art in Hoek van Holland een special over de expositie van Muziek Expres, het toonaangevende popblad uit de jaren 60 en 70 van Paul Acket. Met mooie impressies, interviews en prachtige clips natuurlijk! Gefilmd door Alex van den Hoek en deze ABTT begint zoals gewoonlijk om 20.00 uur.

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Started by Vincent,

Twee keer 50 min minuten Drivetime met Cas Collins. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  18. Started by Vincent,

Drie programma's met Moses van der Berg, Fred van den Bosch en Johnny Duan. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by Frits E,

Hallo. Ik luisterde vanmiddag op Radio 192 naar de Top 40 van 2 januari 1971, wat een heerlijke muziek allemaal. Heeft één van jullie misschien de originele uitzending? Dat zou geweldig zijn.

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  20. Van de Golden Radio NL server Forth_Hospital_Radio_Network__14.08.1968__Radio_Scotland_Story [verborgen inhoud]

21. Started by Alex,

Popmix nr. 6 van 19 juni 1970 is er een met o.a. Een notulen van een Radio Veronica vergadering met daarin een notitie over een houten broek (misschien dat Juul weet waar dit over gaat) en "technisch geouwehoer". Ook een Close-up interview met Tom Collins, " 'n knul waar je verschrikkelijk fijn mee kan praten". Ukhm..wat staat Tom daar in die hoek boven die prullenbak te doen? Ook nog Marc de Raaf, plugger bij Dureco, Alles tof bij Veronica en een bericht dat Popmix véél gelezen is. Ook deze keer weer met dank aan Hans Meijering voor het delen van de Popmixen. [verborgen inhoud] Meer Popmix op [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  22. Veronica-19710813-1000-1100-TomCollins Veronica-19710813-1100-1200-TomCollins Veronica-19710813-1200-1300-LexHarding Veronica-19710813-1300-1400-LexHarding.mp3 Veronica-19710813-1400-1500-ChielMontagne-ZonderFranje Veronica-19710813-1500-1600-ChielMontagne-ZonderFranje

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  23. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  24. Started by Juul,

Het ging ook wel eens fout met onze reclames. Zo hadden de "meiden en Dick" van de reclameafdeling vergeten op de reclamelijst een spot te programmeren en dus was ie gemist. Het programma waar ie in zou moeten zitten was al opgenomen en onderweg. Dus maakte ze een memo voor de jongens aan boord. Veronica was net een "echt bedrijf" met memo's enzo. Juul scan: © Stichting Norderney

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  25. Started by dhadders2000,

Na de raid heeft Peter Chicago van overblijfselen van de KG-zender een middengolf zender gebouwd. Op 30-09-1989 kwamen de eerste proefuitzendingen met de zender in de lucht. Heeft iemand er opnames van?

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.