Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan-Fre,

In de collectie heb ik een half uurtje met Joost en Tinus, gesponsord door Welzijns Zorg. In een heel grijs verleden eens uitgezonden door Radio 192. Het stamt volgens de tag uit april 1964. Heeft iemand een idee op welk tijdstip dit programma is uitgezonden? Er wordt totaal geen tijd genoemd.

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  2. Gast flamingo
    Started by Gast flamingo,

Bedankt Vincent voor het beschikbaar stellen van de Radio Veronica-programma's die ik nog niet had. Bedankt zeker ook MusicRadioFan. Het is eigenlijk ongelooflijk dat er veertig jaar na dato nog steeds nieuwe programma's boven het water van de vrije Noordzee komen drijven! Ze zijn allemaal in dank aanvaard! Groet, Bert.

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  3. Gast Kurt
    Started by Gast Kurt,

Een uurtje Tipparade met Tom Collins 2-2-1974 17.00 18.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MA664PUO68HP.mp3 Groetjes Kurt

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Started by Juul,

Zoals ik in een andere "draadje" al schreef ben ik doende om alle reclames uit de bewaarde programma's te knippen. Erg leuk werk, wel arbeidsintensief en tegelijkertijd hoor ik allerlei zaken die ik dan ook nog in onze dBase kan vermelden. Zo luisterde ik naar een programma van Cees van Zijveld van 21 april 1965. Cees verteld daar een aantal erg leuke bijzonder heden over de eerste jaren. Zo verteld hij over de eerste plaat die in de discotheek werd ingeboekt en ook de laatste plaat op dat moment. En hij draaide de plaat Veronica van Harry van Dongen en verteld precies wanneer de 2e versie werd uitgebracht!. Kijk daar hebben we wat aan. Hier dat fragment. …

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Started by wim1958,

Ik zit te luisteren naar een oud programma van Alan Freeman op BBC radio en hoor als nieuws jingle de bekende Nieuws jingle die Veronica in 1972 ging gebruiken op 538. Nooit beseft dat die dus gewoon van de BBC is "geleend" Wim de Lang

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Wie heeft er meer opnames van?

7. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  8. Radio Mi amigo - Baken 16 - Marc Jacobs - 04-02-1977 12.00-14.00 uur Bron: de buren Wim

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  9. Laser [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  10. [verborgen inhoud] Tijd niet bekend.

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  11. Started by martinja,

Radio Caroline 1976 [verborgen inhoud]

12. Started by Vincent,

Een half uurtje Mike Stevens en twee uur Tony Allan . [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by martinja,

REM29071964Opening10-11 [verborgen inhoud] REM29071964Opening11-12 [verborgen inhoud]

14. Met dank aan Harm Koenders voor het omzetten naar digitaal Caroline South 199 1966-08-13 1500-1618 Emperor Rosco [verborgen inhoud]

15. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. [verborgen inhoud] Laser558 850111 Ric Harris, Holly Michaels

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Uit 1966 een dikke anderhalf uur Emperor Rosko op Radio Caroline South. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  18. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Martin LaserHotHits576-Monday23rdMarch1987-1320-1405-PaulJackson-DLBogart [verborgen inhoud] LaserHotHits576-Sat7thMarch1987-PaulJackson-1045-1215 [verborgen inhoud] LaserHotHits576-Sun22March1987-1415-1500PaulJackson [verborgen inhoud] LaserHotHits576-Sun22March1987-1510-1555JohnAnthonyDLBogart [verborgen inhoud] LaserHotHits576-Tuesday17thMarch1987-1615-1700-BrandyLee [verborgen inhoud] LaserHotHits576-Tuesday24thMarch1987-1525-1610-JimPerry [verborgen inhoud] LaserHotHits576-Wed18thFeb1987-1300-1435-DLBogar…

19. Heb zelf een klein stukje, maar ik zoek de hele uitzending van de Top 40 van 20 April 1974. Tijdens de opname van deze top 40 werden er pakjes gerookte paling uitgedeeld door (volgens Stichting Norderney) Jaap Buijs omdat The Cats de nummer 1 (Be My Day) hadden bereikt. Meer opnames van deze dag zijn uiteraard ook welkom. Groeten, Cor.

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Started by Juul,

Beste vriendjes en vriendinnen, Ik heb de promo tape die we kregen in augustus 1973 van The Buoys maar eens gekopieerd. Ik heb er verder niks aan veranderd alleen maar mp3 gemaakt. Wel een foutje gemaakt....oeps de tape is in stereo en deze file is mono. Hier een scan van de tape en het audio. update: eerst in mono. Veel plezier. Juul http://www9.zippyshare.com/v/41436741/file.html En hier in stereo: http://www56.zippyshare.com/v/47768368/file.html

21. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

22. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850826 - 1300-1400 - Tony Berk - Berk In Uitvoering [verborgen inhoud]

23. Started by Ben,

Deze cassette is afkomstig van Jelle Boonstra. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Douwe Dijkstra

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  25. Started by Piet van der Vooren,

Toen Radio Caroline in maart 1964 van start ging werd volgens mij gebruik gemaakt van de frequentie 1520 kHz (199 meter). Dat heeft voortgeduurd tot voorjaar 1966, toen Caroline South verhuisde naar 1187 kHz (259 meter). Maakte de BRT toen al gebruik van de frequentie 1511 kHz? Zo ja, ondervond de BRT toen (nabuurkanaal)storing door de uitzendingen van Caroline? Volgens een website ging de BRT pas in 1967 de frequentie 1511 kHz gebruiken, maar zekerheid daarover bestaat niet . Als dat echter wel het geval is, speelt het hierboven geschetste probleem dus niet. Wie weet meer? Piet.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.