Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
Van de Drive-in show zijn weinig opnames bewaard gebleven, dus deel ik een band die ik al sinds 1979 in mijn archief heb, Klaas Vaak had niet zo veel met drive in shows toch is er een opname bewaard gebleven van Klaas in "De Schans" in Gorredijke.. De datum is 22 Augustus 1970 en die is juist want Klaas gaf aan "dat Satisfaction van de Rolling Stones vandaag nieuw in de Top 40 staat" en dat was de lijst van 22 Augustus 1970. De opname was origineel in stereo maar de kopie die ik heb is in mono, alleen kanaal 1.. maar in een prima kwaliteit... [verborgen inhoud] Klaas Vaak als Drive-in DJ.... Groet Henk Kruize
-
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Op tweede kerstdag kon je tussen 18u en middernacht luisteren naar de UK Top 100 van 1973. Gemist? Of zin om nog eens te luisteren? Volgende week zaterdag tussen 20 en 22u herhaalt 192radio de twee laatste uren. De eerste vier uur kan je hier al her-beluisteren als eindejaarscadeautje: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Het uurtje tussen 19u en 20u werd trouwens nooit volledig uitgezonden, want de eerste paar minuten startte Nederbeat. Veel plezier ermee.
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Monique-19841217-0800-1215-AdRoberts-Nonstop-RobHarthold-MaartenDeJong
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En eentje zonder datum: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Jaap Schut schreef onlangs op Facebook: Vanmiddag een emotioneel bezoek gebracht aan Hans van Velzen .. De Man van het Laatste Uur. Zeezender Radio Veronica... Hans heeft o.a dementie .. maar op een gegeven moment had Hans het door en pakte mijn hand Zou U een kaartje willen sturen.. Het is een klein gebaar met grote gevolgen .. alvast bedankt namens Hans. Hans van Velzen Careyn Maria-Oord Afdeling Kranswier Herenweg 69 3645 DH Vinkeveen In Augustus 1997 heb ik voor Radio Ronde Venen Hans geïnterviewd over zijn periode op Veronica, wij wonen in het zelfde dorp, dus was de link al gauw gelegd, hieronder de link …
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Excellent quality Caroline Nightshift with Norman Barrington 1973 03 09 Probably the first time I heard Ellen (Samantha) in a program [verborgen inhoud]
-
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Zaterdagavond gaan we op www.192radio.nl tussen 20 en 22u 40 jaar terug in de tijd naar eind maart 1972. 25 maart 1972 was de dag dat Vicky Leandros het Eurovisiesongfestival won met ‘Après toi’. De Engelse versie ‘Come What May’ zou ook een hit worden in de UK, maar daar merken we op 25/3/1972 nog niets van in de lijst. Wel vinden we de Engelse inzending van dat jaar - Beg Steal or Borrow van The New Seekers - op nummer 2. Dat nummer einigde trouwens ook op de tweede plaats tijdens het songfestival, dat in 1972 plaatsvond in het Schotse Edinburgh. Nederland eindigde op de vierde plaats met Sandra & Andres (Als het om de liefde gaat). België eindigde 17de …
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
De meeste zeezenders hadden geen lang leven. Sommige projecten kwamen niet eens van de grond, anderen waren maar enkele dagen, weken of maanden in de lucht. Een paar wisten het twee tot drie jaar vol te houden en nog slechts enkele zenders kwamen in de buurt van vijf jaar of langer. Voor mezelf heb ik een top vijf samengesteld van de stations die het langst in de lucht waren als echte zeezender. Daarbij reken ik de hele periode dat ze actief waren en niet de momenten dat ze door problemen uit de lucht waren. Voor mij leverde het toch nog wat verrassingen op. Caroline: 26 jaar (1964-1990) Voice of Peace: 20 jaar (1973-1993) Veronica: 14 jaar (1960-1974) Mi Amigo: 5 jaar (1…
-
-
- 14 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
14-11-1984 Jessi Brandon Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Toen de Televizier nog geen uitgave was van de AVRO. 08-06-1963 Met vraagteken.
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames zijn afkomstig van Douwe Dijkstra
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
De eerste dat Max de Graaf de Top 50 presenteerde? Of was het gelijk de eerste keer dat hij op Monique te horen was? [verborgen inhoud] Iemand zin om het het lijstjes compleet te maken? Ik heb hem vanaf nummer 37: 37 29 ?? Depeche Mode – A Question Of Lust [Mute] 38 — 01 Golden Earring – Why Do I [Onbekend] 39 — 01 El Debarge – Who’s Johnny [Motown] 40 ?? ?? Rene Shuman – But Where My Love [CBS] 41 ?? ?? Sam Cooke – Wonderful World [RCA] 42 ?? ?? Satisfy – For The Longest Time [indisc] 43 — 01 Miami Sound Machine – Falling In Love [CBS] 44 45 ?? Koos Alberts – Ik Slaap Vannacht Wel Op De Bank Schat [CNR] …
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Bijna 55 jaar geleden dus. " Extracts from a report on a survey conducted on the radio audience for the pirate station Radio Caroline in the autumn of 1964" Klik (1of 2x ) op plaatje voor vergroting. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Wat ik me zomaar afvroeg, weet iemand of Tante Erna nog leeft en wat of ze gedaan heeft na 1974. Grt Rieni.
-
Erg actueel vandaag helaas. En deze jingle maakten ze toch maar mooi effe. [verborgen inhoud] In 1970 waren ze in de studio, de dames dan. Samen met oud-dj Jos van Vliet die namens de platenmij ze begeleidde. fotos: © Stichting Norderney
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
More from the AJ Beirens heritage with three tapes with RNI Goes DX 29-10-72, 19-11-72 en 12-11-72 on studio quality [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Bijgaand een halfuurtje Peter Holland uitzendtijd niet bekend groet Theo http://www.mediafire.com/?v1sj7xgown647bx
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Wie kent hem nog :-)
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
In 1976 was er de eerste, met Marc en Bart "Baken 16" ... en 2 jaar later de laatste. We vroegen ons die dag, 19 Oktober 1978, af... komt Radio Hollandia wel of niet morgen????... Niet dus, maar wel een defecte generator en de dag die het einde van Radio Mi Amigo inluidde vanaf het zendschip Mi Amigo. En nu? 46 jaar later? De "die hards" luisteren nog steeds naar de oude Radio Mi Amigo bandjes... ikke tenminste wel.... Blijft leuk, ja toch? Radio Mi Amigo - 19 Oktober 1978 - 1200-1400 - Baken 16 - Marc Jacobs uur -1 1200-1300 [verborgen inhoud] uur-2 1300-1400 [verborgen inhoud] Luister lekker.... Henk Kruize
-
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag, maar dan 43 jaar geleden waren Rob Out en Lex Harding te horen in de Tom Collinsshow. Waarom ? "Geen idee ". Zelfs het befaamde "radio dagboek" van onze Sanne bracht geen uitkomst. Ze had niet alles gehoord want ze was kennelijk aan het bollen rapen. Scholier hé? Even het zakgeld ophogen. donderdag 15 juli 1971 (bollen rapen) Deed Lex Muziek terwijl u werkt? Het is windkracht 8, en om 8 uur nemen Freek, Jan en Jaap afscheid vanaf een slingerende Veronica. Dan komt Meet de Beat met als gast Pim Oets. Van 9 tot 11 nonstop muziek. Enfin, lang leve de lol..........we gaan terug naar vandaag 43 jaar geleden, 15 juli 1971. Ik vond het op band 616…
-
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
-