Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Ronny,

Heel lang terug in de tijd gaan we deze week, naar een UK Top 40 van voor mijn geboorte zelfs, die van 4 maart 1961. De volledige lijst vind je op de site van de stichting Norderney: http://norderney.nl/EE/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/#uktop40_lijst Veel luisterplezier op www.192radio.nl van 20 tot 22u zaterdagavond Ronny

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Veronica-19740605-1900-2215-LexHarding-FransVanDerBeek-KarelVanDerKemp-SiebKroeske

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Radio 558 [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Vincent,

En de laatste van juni 1979 met Ad Roberts. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. Started by Vincent,

Uit de begintijd van Radio Mi Amigo drie uurtjes met Norbert, Will van der Steen en Eddy Emmery. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  7. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  8. Started by Henk-Anna Loog,

Tony Allan, een van de beste en professioneelste presentatoren in de zeezenderhistorie.... maar ook met een schaduwkant als heel moeilijke man. In Augustus 1971 werd Tony al een keer bij RNI op non-actief gezet door zijn "moeilijk gedrag", maar een paar maanden later wat Tony terug en kon ie o.a. op 30 September 1972 de opening doen van RNI-2.. het station zou precies 1 dag en een paar uur actief zijn en daarna weer uit de lucht gaan. Een programma nu uit Tony zijn leukste tijd op RNI, de eerste maanden van 1971.... heb er net naar zitten luisteren, blijft leuk, met de platen die ik als 16 jarige toen kocht bij platenhandel "De Heikrekel" in Geldrop, van Heikrekels-O…

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Started by ruudam,

Het kan zijn dat je geen streamverbinding kan krijgen met 192Radio. Er is een probleem met een server bij een provider. Daardoor is ook Radio Paradijs niet meer te horen.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Started by Vincent,

Weet iemand de datum die bij deze opname hoort: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Radio Veronica 22 10 1965 23.00 - 0002 Jan van Veen [verborgen inhoud]

12. speciaal voor Juul hier de opname van Caroline terug in de lucht op 10 september 1990 maar alleen 's avonds om de problemen met Spectrum 558 te vermijden. [verborgen inhoud] 2036-2210 cet Wie presenteert er hier?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Started by jan V,

1969-05-16 KlaasVaak-Try-Out RadioDrama [verborgen inhoud] 1971-05-16 1615-1700 TomCollins-Sangria Live [verborgen inhoud] 1974-05-16 1300-1422 Leo de Later-BartvanLeeuwen [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

14. Een rommelige opname met een aircheck uit 1969 erbij en een stukje van Radio Atlantis 25 05 1974 Radio Veronica -Chiel Montagne MontagneZonderFranje-1974-1428-1500 [verborgen inhoud]

15. Started by Ben,

Dit komt van een cassette uit de verzameling van Alex uit Alkmaar. Wie kent de afkomst van deze cassette? In de download zitten voor- en achterkant van het cassettelabel en een handgeschreven tijdslijn van Mi Amigo (mogelijk geschreven door Alex zelf). [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  16. Started by Vincent,

Tony Berk en Maarten de Jong. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Bij wijze van een experiment heb ik dit weekend (only) mijn 2 streams van elkaar gescheiden. Op een van de 2 zijn er tot morgenavond 12 uur de opnames te horen van het Pinkster weekend 1974 live vanaf de Norderney in het kader van Veronica moet aan land. Te beluisteren via [verborgen inhoud] Als ik dit topic in een verkeerd forum heb geplaatst dan bij voorbaat mijn excuses!

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Started by Sapuripong,

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in kranten artikelen over zeezenders (of over wat dan ook), op de volgende website staan anderhalf miljoen artikelen online... www.delpher.nl Veel plezier ermee, Wim

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Gast loky
    Started by Gast loky,

Is er iemand die voor mij het b kantje van Tony Berk Aan het einde van de regenboog heeft het heet Judy ik mis je. Grt Rieni.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. Weer van Radio 192 - met dank aan Stichting Norderney 23092001Flashbackshow11 [verborgen inhoud] 23092001Flashbackshow112708197411001200 [verborgen inhoud]

21. Started by Vincent,

Ik heb grote twijfels bij deze datum. Volgens mijn gegevens was Monique de 14 en de 15 uit de lucht om de frequentiewisseling mogelijk te maken en kwamen ze pas de 16e in de ochtend terug. [verborgen inhoud]

22. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 29 oktober 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Vanavond de volledige UK Top 40 van 31 oktober 1964. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] En eentje niet gedateerd: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Started by Ben,

In de periode 2011-2015 heb ik een Non-Stop RNI Top 50 website opgebouwd met onder andere scans van het gedrukte exemplaar, RNI herinneringen van Michael Downing en scans uit de popbladen. Tot nu toe stonden die pagina's op m'n losgoud website, maar daar zullen ze over een tijdje gaan verdwijnen. Vanaf nu zijn ze hier beschikbaar : [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Started by jan V,

Een leuke uitzending met juul geleick als dj en jan van veen achter de knoppen hij was vandaag jarig [verborgen inhoud] luister en geniet met dank aan de Stichting Norderney & Radio Veronica 192 gr jan V

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.