Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. De opname van 19 september 1966 had ik alleen van de AM828 uitzendingen. Deze is qua datum dus zeker. Weet niet of hier een volledig uur van bestaat. Die van 9 september 1966 zou qua datum nog bevestigd moeten worden. Juul? Veronica 6609 09-09-1966 1200-1300 Jan van Veen Muziek Bij De Lunch.mp3 [verborgen inhoud] Veronica 6609 19-09-1966 1200-1248 Jan van Veen Muziek Bij De Lunch.mp3 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  2. Started by Vincent,

Een dag Radio Caroline vanaf de Ross Revenge. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Zie ook http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-2693.html

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  3. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19740411 - 2200-2300 - The Bryan Mc Kenzie Show [verborgen inhoud]

4. Started by jan227,

Radio London 21 aug 1965 Middaguitzending van vijf voor twee tot vijf over vijf. Paul Kaye en Earl Richmond, in drie delen. Veel plezier met luisteren, hier zijn de links: 1965 08 21 Sat 1355-1500 R London (266m) - Paul Kaye [verborgen inhoud] 1965 08 21 Sat 1500-1600 R London (266m) - Earl Richmond [verborgen inhoud] 1965 08 21 Sat 1600-1705 R London (266m) - Earl Richmond [verborgen inhoud] Groet, Jan

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Veronica remembers Big L 5 years later. 1972 08 14 Klaas Vaak and technician Ad Bouman. On the news Freek Simon 19.00 – 20.00 60 min. Jingles, memories, airchecks and more from Radio London. Good quality [verborgen inhoud]

6. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Veronica-19720125-LexHarding-56min - [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  8. Twee oude Dik Voormekaar uitzendingen, van 29 april en 16 september 1973 1973-09-16 - Dik Voormekaar Show.mp3 [verborgen inhoud] 1973-04-29 - Dik Voormekaar Show.mp3 [verborgen inhoud] Veel plezier ermee, Jan

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by Vincent,

Een paar opnames voor de verzamelaars: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] …

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. En '259' opname uit de zomer van '76. [verborgen inhoud] Een opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 27 februari 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Vanavond de volledige UK Top 40 van 39 jaar geleden, die van 19 februari 1977 (we lopen een weekje achter). Op 1 vinden we Leo Sayer met When I Need You. Leo heet eigenlijk Gerard Hugh Sayer. De bijnaam Leo is er gekomen omdat zijn krullenbos aan… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 11 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

29 september 1973 11:00-12:00 Stan Haag Vandaag. [verborgen inhoud] Jan-Fré

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  13. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

14. Van de Golden Radio NL server opgenomen cassette lang geleden [verborgen inhoud]

15. Started by Vincent,

Nachtprogramma van Graham Gill op Radio England. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. Over ruim een week is het 51 jaar geleden dat dit programma werd uitgezonden. Ad heeft van die 15-de en 16-de mei een band vol opgenomen, in het verleden (2016) heb ik daarvan al 's 't één en ander gedeeld (waaronder deze opname). Voor wie het toen gemist heeft, hierbij nog een keer. Mocht er interesse zijn in meer opnamen van die band van Ad, laat dat dan svp weten. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze Top 50 kun je hier meelezen : [verborgen inhoud]

• Treurig
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Dit komt van een 45 toeren singletje in het archief van Ad Couwenberg. Het is een soort reclame voor Script Radio, ik heb echter geen idee wat Script Radio is. Ingesproken door Andy Archer en er komen wat (bekende) jingles voorbij. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 8 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. [verborgen inhoud] In augustus 1974 vlak voor de zendersluiting was Bart van Leeuwen enig tijd aan boord om het nieuws te lezen. Hierbij een live programma dat hij 's nachts tussen 00 en 01 uur maakte op de verjaardag van Arthur Endlich Veronica Bart van Leeuwen Live 18-8-1974 00.05-0100.mp3 51,6 MB

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  20. Started by Vincent,

Ergens begin 1971 meegenomen uit Amsterdam van de Frederica:

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  21. [verborgen inhoud] De Fab 40 lijst van 12 februari 1967 01 Beatles – Penny Lane / Strawberry Fields Forever 02 Petula Clark – This Is My Song 03 Tremeloes – Here Comes My Baby 04 Jimmy Ruffin – I’ve Passed This Way Before 05 Engelbert Humperdinck – Release Me 06 Little Richard – Get Down With It 07 Sonny & Cher – The Beat Goes On 08 PJ Proby – Niki Hoekey 09 Herman’s Hermits – There’s A Kind Of Hush 10 Donovan – Mellow Yellow 11 Troggs – Give It To Me 12 Royal Guardsmen – Snoopy & The Red Baron 13 James Royal – Call My Name 14 Jim Reeves – I Won’t Come In While He’s There 15 Spe…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Started by Juul,

Nog steeds vind ik in "schoenendozen" documenten. Nu weer een memo van Henk van dorp aan Oom Bull Verweij over de uitzendtijd en dag van Help. Ik denk dat het ergens 1969-1970 is…….. Juul scan: ©Stichting Norderney

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Wat gaat dat snel hè. In december alweer 10 jaar. Dit kwam ik nog tegen in de verzameling. De nieuwsuitzending van RTL4 en SBS Shownieuws over het overlijden van Rob Out. Dus ook nog maar digitaal gemaakt voor de liefhebbers.

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19861005 - 1600-1700 - Wim De Valk [Matig] [verborgen inhoud]

25. Started by bertus,

[verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.