Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Radio Scotland Tony Meehan 22 November 1966 Folks, Jan Fre posted this file some years ago. I have lost it from my collection. Can someone please make it available again. Many thanks in advance Ian
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
De Radio DelMare DJ's waren een beetje de "kwajongens" van de radio in 1978 en 1979, toen het 13 Augustus 1979 was lag de organisatie een beetje op zijn gat, diverse DJ's waren vertrokken, de organisatoren "pisten een beetje langs de pot" en daardoor zat op 13 Augustus alleen Johan Rood en Hans Keers nog maar aan boord van de Martina en die presenteerde de programma's en speelde nog wat oude banden die nog aan boord waren. Een jaartje later had ik correspondentie contact met een voormalig DJ bij Delmare, en die ruilde wat opnames met mij die ik nu aanbied. Later in de jaren 80 heb ik die voor meerdere zeezenderfans gekopieerd en ben een tijdje geleden gedigitaliseerd…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
In de Lex Harding show van 2 oktober 1970 komt Henk van Dorp vertellen dat het Veronica voetbalelftal op zondag 4 oktober speelt tegen Hilversum 3. Dit alles in het Hilversumse Sportpark. Heeft iemand nog een idee wie deze wedstrijd heeft gewonnen? Groet, Jan-Fre
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit archief van MusicRadioFan.
-
Jammer, jammer, jammer - ik had een leuk aantal programma's van Radio Caroline North and South uit 1964-1965 - nogal even mee bezig geweest, maar de cd ................ was echt versleten Van de Golden Radio NL server - airchecks van diverse Engelse zeezenders Radio 355 -1 [verborgen inhoud] Radio 355-2 [verborgen inhoud] Radio 355-3 [verborgen inhoud] Radio 355-4 [verborgen inhoud] Radio 355-5 [verborgen inhoud] Radio 270 [verborgen inhoud] Radio King 1 [verborgen inhoud] Radio 390 [verborgen inhoud] Radio 390 Pro…
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
HI to all I am searching this episode. Waiting help. 1976.01.14 14:56-16:00 Voice of Peace – Phil Bright show Thanks Jorge
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik heb er weer eentje gevonden zonder informatie: http://www53.zippyshare.com/v/97414970/file.html Iemand zin om deze uit te zoeken?
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
RNI-19731111-1900-2200-LeoVanDerGoot-BrianMcKenzie-Driemaster-Hitbackshow
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Peter Teekamp gebruikt in de tijd dag hij voor Radio Caroline werkte (1980) de naam Carl de Jong. Of was het nou Karel de Jong? [verborgen inhoud] Oh ja, dit is fragment van Espresso deel 2. Ook aankondiging deel 1 is met zelfde voornaam.
-
- 3 antwoorden
- 809 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 790 weergaven
-
-
In 2006 heeft Rijkswaterstaat een persbezoek georganiseerd aan het toen nog voor de kust van Noordwijk staande REM-eiland. De aanleiding voor de trip was de op stapel staande ontmanteling van het eiland. Na het bezoek heb ik een artikel daarover geschreven, dat is verschenen in een aantal nieuwsbladen in de Duin- en Bollenstreek en de Leidse regio. In 1964 zonden Radio en TV Noordzee uit vanaf het REM-eiland. Van 1974 tot 2006 was het eiland in gebruik bij Rijkswaterstaat. In het artikel wordt op beide periodes ingegaan. Piet. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 907 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Caroline-19901021-1200-1330-NigelHarris
-
-
- 3 antwoorden
- 364 weergaven
-
-
Dit is een opname uit het archief van Ad Couwenberg. Het is zondagmiddag 8 February 1970 en van 16:00 tot 16:30 presenteert Rob Out de Top 10 uit de American Hot 100 met Venus van Shocking Blue op nummer 1: [verborgen inhoud] Speciale mededeling voor de "herkauw opspoorders" : Deze opname is door mij al eerder in 2016 beschikbaar gesteld bij de buren. 😁
-
-
- 3 antwoorden
- 318 weergaven
-
-
RNI 220 01-08-72 Tony Allan/Arnold Layne 20.57-22.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QM7RUR8ZZMGZ.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Atlantis-19740827-0900-1215-DaveRodgers-JohnHarding
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Weet iemand wie de DJ van dienst is? [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Het is zomer 1973, Radio Veronica begon met haar "Veronica Omroep Stichting", en later "Veronica Omroep Organisatie", RNI begon "Radio Noordzee, Hou'm in de lucht" en daar haakte Andre van Duin op in, hij begon ook een aktie. Op 5 Augustus werd de "Vereniging Tot Steun Aan De Dik Voormekaar Omroep Stichting Nederland", ofwel de VTSADDOSN opgericht. Gewoon 5 gulden in het water gooien en U was meteen lid... Leuke uitzending... Andre "Dik Voormekaar" van Duin 11 tot 12 uur op Radio Noordzee op 5 Augustus 1973 [verborgen inhoud] Have fun... en..!!!!! Wordt lid!!!!! Henk Kruize
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Veronica 1973 12-22 0100-0200 BartVanLeeuwen – BartVanLeeuwenShow [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
-
- 3 antwoorden
- 996 weergaven
-
-
Zaterdag was ik even in Den Haag en daar zag ik bij Foto Hafo in de Wagenstraat een molen met ansichtkaarten voor de deur staan. 'Unieke stadgezichten' van [verborgen inhoud]l. Sowieso ook 2 plaatjes van de stranding van de Norderney. 1 zeg maar 'en profil' en 1 die je op bijgaande foto ziet. Dacht niet dat er een fotograaf vermeld stond.
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Apologies that the recording is not too good Caroline 558 John Bibby 2030-2115 UK time 28 April 1988 [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 957 weergaven
-
-
Gisteren 40 jaar geleden: MiAmigo-19750626-1400-1500-PeterVanDam-Vliegende50
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-