Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 751 weergaven
-
-
Bewerkte opnames, mischien eerder aangeboden-gecleaned, van diverse bronnen. Grondlegger en grootaandeelhouder Don Pierson van Radio London vond Big L toch maar “te gewoontjesâ€, toch nog teveel BBC Light. Hop en Bof dus een tweede schip, Olga Patricia en Swinging Radio England....BOSS RADIO....schreeuwden ze vanaf 4 zeemijlen uit de kust van Frinton Essex......hier is Boss Jock Larry Dean en hou u vast Ron o Quinn in een volgende posting: [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
Het visserij museum in Grimsby is op zoek naar bemanningsleden van de Ross Revenge toen ze nog als visserijschip dienst deed. Het museum wil graag hun verhalen horen. Het schip werd in 1963 eigendom van Ross Trawlers en had als thuisbasis Grimsby. Het schip raakte in de zeventiger jaren verwikkeld in de kabeljauw oorlogen met de vissers van Ijsland. De Ross Revenge is houder van het wereldrecord van de grootste kabeljauwvangst ooit. ITV heeft er een onderwerp van gemaakt waarin ook Caroline deejay's Peter Philips en Ray Clark aan het woord komen. Ray noemt de Ross de 'Rolls Royce' onder de visserij schepen. [verborgen inhoud] …
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
"Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?"
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Vandaag met het scannen van negatieven kwam ik deze foto tegen. De Norderney. Ik vermoed Maastricht in 1986/1987. Kan iemand dit bevestigen/
-
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Wat gaat dat snel hè. In december alweer 10 jaar. Dit kwam ik nog tegen in de verzameling. De nieuwsuitzending van RTL4 en SBS Shownieuws over het overlijden van Rob Out. Dus ook nog maar digitaal gemaakt voor de liefhebbers.
-
Volgens de cassette is de presentator een zekere Chris Chriscow (!). Volgens het tijdslot van de uitzending moet het Ian Miles zijn geweest. Ik heb het niet meegekregen tijdens het opnemen. Misschien dat iemand hier de presentator kan vinden? [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 781 weergaven
-
-
Ik zoek de eerste uitzending met de helium ballon.
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] Dan kan deze opname niet juist gedateerd zijn: [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo allemaal, Heeft iemand een aantal fragmenten van de Deense Radio Mercur? Ik ben zeer geïnteresseerd. Groeten uit Denemarken.
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] "Dit programma wordt u aangeboden door Douwe Dijkstra"
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Bijgaand twee foto's van dezelfde waslijn aan boord van de Ross Revenge uit de periode 1983-1985 Niet alleen de was werd opgehangen... Salut Leendert
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
CAROLINE 77-08-02 22-24h Marc Jacobs Show [verborgen inhoud] CAROLINE 77-08-04 20-21h BACK ON AIR AFTER LEAK [verborgen inhoud] CAROLINE 78-08-03 18h30-20h30 Brian Martin [verborgen inhoud] RMA 76-12-09 12-14h Baken 16 Marc Jacobs laatste op 259 [verborgen inhoud] RMA 76-12-09 14-15h Flashback Joop Verhoof LAATSTE [verborgen inhoud] RMA 76-12-09 15-16h Bart van Leeuwen Show laatste op 259 [verborgen inhoud] RMA 76-12-09 16-17h Peter van Dam Show laatste op 259 [verborgen inhoud] RMA 76-12-10 07-09h Ook Goeiemorgen Frank van der Mast laatste op 2…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Na de inval van de Nederlandse autoriteiten had Caroline het, qua inkomen, erg moeilijk, het was gewoon wachten totdat het niet meer verder kon. Dat was op 5 November 1990 toen Neil Gates de laatste show voor de dag presenteerde en het station sloot. Een herstart als "vrije zeezender" zou er nooit meer komen. Onlangs zag ik op sommige sites dat dit uur voor veel geld wordt aangeboden, jammer dat het zo moet... ik deel 'm met jullie. Neil Gates Radio Caroline 5 November 1990 00:03-01:00 [verborgen inhoud] Keeping the dream alive.... Henk Kruize
-
-
- 3 antwoorden
- 947 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste vrienden, ik weet het ... het mag niet ... maar ga toch een kans wagen. Ik zoek al jaaaaren naar het plaatje van Erik Marijsse "Playa De Aro". Op youtube staat enkel de spaanse versie. Wie heeft de Nederlandstalige versie ? Je zou me daar een e-n-o-r-m plezier mee doen.:) Met heel mijn hart : dank op voorhand ! Mvg, Danny
-
Eerder deze week zijn er wat video’s en documenten gepost over de MEBO II na 1974. De volgende clip is misschien wel een van de laatste puzzelstukjes over het onderwerp MEBO II na 1974. Het is een interview van Jan Sundermann met Robin Adcroft (Banks) tijdens de Radiotag Erkrath in september 2005. Dit deel van het interview gaat vooral over RNI. Robin was tot het einde betrokken bij MEBO en was ook tot het laatste moment zendertechnicus aan boord van de MEBO II in Libië. Wat gebeurde er met het schip in Slikkerveer en onderweg richting Libië, hoe verliep de aankomst voor de kust daar en wat is er gebeurt met de alle zenders. Hier zijn de antwoorden. Ook deze video k…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
De eerste Nifty Fifty show op RNI met Roger Day. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Tijd niet bekend.
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Drukke dag vandaag, veel achterstallige administratie verwerken... maar... leuk op de achtergrond, soort "Muziek terwijl U werkt" een oude opname van Ferry Eden op Radio Mi Amigo 272 en dat geeft me weer "energie"... 1979.. ik was 24 toen... en had net de sleutels van mijn eerste eigen flatje gekregen. Dus.. de kleinste slaapkamer werd al snel mijn "radio shack".. Mijn echtgenote vond het allemaal wel prima... had ze tenminste geen last van me.... Vandaag deel ik met jullie de volgende opname die ik net beluisterde.. Radio Mi Amigo - 30 Juli 1979 - 1200-1300 uur - Ferry Eden "Lunch op zee". [verborgen inhoud] Heerlijk om weer eens…
-
-
- 3 antwoorden
- 700 weergaven
-
-
Heeft iemand misschien de komplete Top 50 uitzending van 21 April 1979 met Paul De Wit(Erik De Zwart). Mvgr, Marcel.
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 845 weergaven
-
-
Lex Harding, Tom Collins, Stan Haag en Chiel Montagne. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]