Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast Norderney192

Dick begint met de tekst: “We worden steeds ouder en de tijd van de zeezenders drijft steeds verder van ons weg. Ik ben geboren in 1961 toen Veronica al bestond en was slechts 13 jaar oud in 1974 en heb van Veronica dus eigenlijk alleen maar de laatste jaren bewust… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 867 weergaven
  2. Started by Vincent,

En de laatste maand van 1984. Het eerste deel: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Er zit er eentje bij die niet gedateerd is: [verborgen inhoud]

• 37 antwoorden
    • 9,5k weergaven
  3. [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  4. Wel al wat te vroeg, maar deze kun je dan meenemen die dag, mocht je 'm niet hebben Via de Golden Radio NL server Mi-Amigo 272 - 08081979 - 0655-0800 Uur - Start Tune + Jerry Hoogland - Ook Goeiemorgen [verborgen inhoud]

5. Started by Martin1968,

Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Wordt vervolgd op 10 september.

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  6. Started by mart538,

Deze VHS video heb ik omgezet in MKV,is van en koop video van het programma inside out van de BBC uitgezonden op 4-11-2002. De reportage van Radio 270 begint rond de 12 minuten. Download link [verborgen inhoud] Gr Mart

• 0 antwoorden
    • 888 weergaven
  7. Started by martinja,

Laser 558 - 04111984 - 1000-1100 - Live Dave Chainy [verborgen inhoud] Laser 558 - 16071985 - 2200-2300 - Live Jonell Pernula [verborgen inhoud]

8. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Jan-Fre,

Een commercial voor de Loving Awareness lp die rond juli 1976 uitkwam. Hier een spotje voor de lp uit een Caroline programma van 28 juli 1976. [verborgen inhoud] Het album is overigens nog steeds verkrijgbaar bij SMC.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  10. Wie o wie kan me helpen aan de komplete uitzending van de Rolling Stones Story uitgezonden op 192 radio gepresenteert door Peter Schavemaker Het was in 15 delen en werd een paar maanden terug opnieuw uitgezonden ! Ik mis zelf deel 1 kompleet, deel 7, deel 8 kompleet, deel 11 kompleet,

11. [verborgen inhoud] Radio Monique 963 MMI Top 50 Max de Graaf 13-12-1986 Stereo Studiocopy DD CC S26A.wav DD CC S26B.wav DD CC S27A.wav

• 0 antwoorden
    • 814 weergaven
  12. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 609 weergaven
  13. Started by MvdVen,

Interview mit Martin van der Ven Radiotag in Erkrath - 3. September 2005. Re-digitised version with thanks to Ben Meijering.

• 0 antwoorden
    • 609 weergaven
  14. Deze opnamen komen van een R2R tape van Eugèn Bruggeman en kun je beluisteren via de link onder deze lijst: Mi Amigo 23-02-1975 09:52-10:00 Patrick Dubateau Mi Amigo 23-02-1975 10:00-11:00 Stan Haag Vandaag Mi Amigo 23-02-1975 11:00-12:00 Non-Stop Mi Amigo 23-02-1975 12:00-12:02 Peter van Dam Top 50 [verborgen inhoud]

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 12 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 924 weergaven
  16. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 770 weergaven
  17. Al geruime tijd ben ik op zoek naar naar één of meerdere afbeeldingen van het Veronicaschip de Norderney achter het Centraal Station van Amsterdam in 1975 en/of 1976. Tot op heden nog steeds zonder resultaat. Heb het onder andere geprobeerd via Marktplaats, mijn advertentie is daar al ruim 800 keer bekeken, maar ook daar is blijkbaar niemand te vinden die een afbeelding heeft uit die periode. Via Google kwam ik terecht bij Soundscapes.info en las daar een kort verhaal over een 'onvergetelijke herfstdag in 1975', compleet met een X aantal kleine afbeeldingen van de Norderney achter het C.S. te Amsterdam. Nu is mijn vraag: bestaat de mogelijkheid om die foto'…

18. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 763 weergaven
  19. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 482 weergaven
  20. Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 483 weergaven
  21. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 549 weergaven
  22. Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 365 weergaven
  23. Deze (waarschijnlijk al bekende) opname komt van een cassette uit het archief van Hans Hogendoorn en afkomstig is van de Vrije Radio Shop uit Nieuwegein. Het betreft een studio opname. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 463 weergaven
  24. Started by Ben,

Een maandje geleden vond ik tussen de opnamen op de R2R tapes van Hans Hogendoorn een stukje van zo'n 10 minuten van Robbie Dale op Radio Veronica tegen. Alle platen waren er zo goed als helemaal "uitgeknipt". De kwaliteit van de opname was verder prima. Ik deed een poging om uit te vinden wanneer dit was uitgezonden en kwam, op basis van een genoemde Top 40 notering en een opmerking van Lex dat het maandagnacht is, op 9 juni 1968 uit. Aan het eind van het programma vertelt Robbie op welke dagen hij op Radio Veronica te beluisteren is. Op een aantal plekken heb ik gelezen dat Robbie in Juni 1968 bij Veronica begon, maar een datum heb ik nog niet kunnen achterhalen. Ik he…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.