Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] FM

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  2. Veronica 1966-12-03 Joost de Draayer, Niemand durft Veronica aan te pakken. (Nieuwe Leidsche Courant) [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  3. Dank aan Ton de Groot voor het delen. Snelheid aangepast. Veronica-19710517-1900-2000-50e ABTT-Pres. Lex Harding [verborgen inhoud]

4. Programma's die we lang geleden ergens hebben opgepikt - kunnen op de GRNL server geweest zijn, geen idee Ook helaas helemaal geen gegevens, maar in ieder geval wel weer wat te luisteren monique1 [verborgen inhoud] miamigo1 [verborgen inhoud]

5. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 996 weergaven
  6. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 16 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  8. Op 6 juni 2013 heb ik deze opname gedownload en uitgeschreven. De index is er nog, maar de opname is op één of andere manier verdwenen. Heeft iemand deze destijds ook binnen gehaald en wil die hem nog een keer delen? Mijn dank zou erg groot zijn. 1983.09.20 00:00-01:00 Radio Caroline Dixie Peach

• 2 antwoorden
    • 638 weergaven
  9. Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 835 weergaven
  10. Weet niet meer of dit wel of niet is uitgezonden: Radio Delmare - 12 09 1978 1000-1100 - Astrid de Jager [verborgen inhoud]

11. Started by Steksis,

some recordings of Caroline 192 from 1976 enjoy [verborgen inhoud] 1976 07 26 CAROLINE 192 JONATHAN DAY STEVE KENT 14.55 - 15.55 [verborgen inhoud] 1976 07 26 CAROLINE 192 JONATHAN DAY 12.41-13.02 13.02-13.30 J DAY [verborgen inhoud] 1976 07 26 CAROLINE 192 JONATHAN DAY 12.05-12.40

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. In het archief van Ad Couwenberg zit een tape met de volgende opnamen. Hij heeft indertijd op 18 April 1973 twee radio's op z'n taperecorder aangesloten. Op het linkerkanaal hoor je het signaal van de 538 en op het rechterkanaal hoor je het signaal van de 259. De opname begint om 08:46 en loopt op kant 1 door tot 12:55. Op kant 2 begint deze om 12:56 en wordt het 259 signaal om 13:00 even onderbroken door het nieuws van Hilversum 1. De 538 opname vind ik wat dof (heb deze wat "opgetrokken" in 't hoog) en de middagopname bevat wat storing. Grappig is ook om in de frequentie-analyse van de signalen te zien dat de 538 opname een kleine brom toont op 50 Hz en dat je bij de 25…

• Verward
      • Treurig
      • Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 33 antwoorden
    • 6,3k weergaven
  13. Started by Bo Lus,

Bron: Leidsch Dagblad (1973)

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Started by jan V,

[verborgen inhoud] Ed Terpstra-Hans van Velzen-test op 538 0455-0502 [verborgen inhoud] Hans Mondt - OGM-vanaf de MI-Amigo 259 0600-0700 [verborgen inhoud] Hans Mondt - OGM-vanaf de MI-Amigo 259 0700-0800 [verborgen inhoud] Hans Mondt - OGM-vanaf de MI-Amigo 259 0800-0900 [verborgen inhoud] Nonstop op 538 0900-1000 [verborgen inhoud] Lex Harding-Tom Collins-Will Luikinga - Live op 538 1000-1100 [verborgen inhoud] Lex Harding-Tom Collins-Will Luikinga - Live op 538 1100-1200 [verborgen inhoud] Lex Harding-Tom Collins-Will Luikinga - Live op 538 1200-1300 [verborgen inhoud] Lex Harding-Tom Collins-Will Luikinga - Live op …

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  16. Started by Albatrosstudio,

[verborgen inhoud] Misschien heb ik hem al eens geplaatst, kwam hem tegen op een harde schijf. "Things to remember and observations" voor Mebo II dj's.

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  17. Started by Juul,

Bron: spreekbuis https://www.spreekbuis.nl/juul-geleick-stichting-norderney-het-onderbrengen-van-het-veronica-archief-bij-het-instituut-voor-beeld-en-geluid-is-eigenlijk-ook-een-soort-erkenning/

18. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  19. Started by Jan-Fre,

In het kader van thuis zijn in de corona-tijd twee opnamen van Joost den Draaijer op een donderdag in 1985. Aangezien ik er zelf nog lang niet aan toe kom een uitzoekklusje voor wie er zin in heeft. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Aan de naamgeving te zien komen deze werkjes oorspronkelijk uit de verzameling van Theo van Halsema.

• 1 antwoord
    • 843 weergaven
  20. Started by wim1958,

Ik vind het altijd zo leuk om oude foto s te bekijken van Radio Veronica op de Zeedijk in Hilversum. Er bestaan foto s op de site van de Stichting Norderney waar Ad en Juul aan het werk zijn. Die foto s hebben een bepaalde huiselijke sfeer en als ik in Museum Rockart ben wil ik ook altijd even in de replica studio staan die erg mooi gemaakt is. Dan kan ik een beetje voelen hoe het toen geweest moet zijn. Ad Bouman vertelde ooit in een oud Veronica blad dat het toen zo leuk was om uit het raam te hangen en even te praten met voorbij gangers. Ik kan me voorstellen dat het werken in die studio s anders was dan later op de Utrechtseweg. Wim de La…

• 26 antwoorden
    • 6,9k weergaven
  21. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 867 weergaven
  22. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  23. Started by cdb,

Tijdens het zoeken naar iets totaal anders, kom ik dit leuks tegen in De Bel 29-11-1968 - Advertentie 1968-11-08 Opening Rob Out Two Tiek

• 13 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  24. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 725 weergaven
  25. Started by erco59,

Beter iets dan niets lees ik altijd So this is what I have in my archive - 10 April 1971 : Jan van Veen Top50 (3Min30) [verborgen inhoud] - 14 April 1971 : Joost den Draaier-Ferry Maat-Tony Allan (7Min) [verborgen inhoud] Own recordings in France Eric C.

• 0 antwoorden
    • 810 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.