Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Liefhebbers van de Nederbeat kunnen zich weer verlustigen aan diverse bekende en half bekende werken, b kanten en lp werk van eigen bodem in het uur Nederbeat op 192 radio. Titels, miss America, Hocus Pocus, Ramona, Have my love, Invitation, half dollarman, etc. etc. variatie alom, van rock tot slow, om met Joost te spreken, van hot en haar, en alles door elkaar,( dus luisteren maar) ;)

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  2. Started by Moby,

Beetje onweer op de achtergrond te horen...... [verborgen inhoud]

3. Started by hans knot,

url : http://bars.rug.nl/download/0d06758ca80b7744 filename: RNI_1971_03_21_1500-1600-CrispianStJohn-SuperTop50.mp3 filesize: 54.3MB available until: 2013-07-12

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Started by Jan-Fre,

Sinterklaas, dus cadeau-tijd (2) RNI 1970.06.12 22:00-23:00 Allan west [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  5. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  6. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  8. Started by Vincent,

Frans van der Drift. Peter van Dam en Brian Anderson. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Vincent,

The next month: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] The scedule with the djs made from the recordings in my archive: [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. RNI-19740415-0600-0915-DickDeGraaf-Nonstop RNI-19740415-1000-1330-TedBouwens-TonyBerk

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. Deze opname komt van een R2R tape van James Hutchison. [verborgen inhoud]

12. Veronica-19731020-2100-2400-Onbekend-FransVanDerBeek-SiebKroeske

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  13. Gast Brother Wavfael
    Started by Gast Brother Wavfael,

I'm pretty sure this is the correct date. Possibly not Tony's finest hour, but an interesting listen. 19760731 Sat Radio Caroline- Tony Allan & Stuart Russell [verborgen inhoud] Shaun

14. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19700516- 1758-1830 - Mark Wesley + Test Broadcasting With Alan West Show [verborgen inhoud]

15. Started by Vincent,

Deze files staan al een tijdje in de map Nog uitzoeken. Heeft iemand er tijd voor? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Veronica-19701200-Onbekend-4-64min./url]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  16. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

UK Top 40 - 7 januari 1967 ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 4 januari 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie ​Zaterdagavond is er de volledige UK Top 40 van begin januari 1967, inmiddels al weer 47 jaar geleden. Op 1 staat Tom Jones met Green, Green Grass Of Home. We draaien ook de b-kant van dit nummer Promise Her Anything. Deze b-kant komt uit de soundtrack van de romantische film Promise Her Anything uit 1965, een film geproduceerd door Arthur Hiller. Na It’s Not Unusual in 1965 is Green, Green Grass of Home de tweede en meteen laatste Engelse nummer 1-hit van Tom Jones. Tom Jones is geboren als Thomas John Woodward in Wales o…

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  17. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  18. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Ik ben weer voornemens om 1966 compleet te maken. Is er eigenlijk iemand die in het bezit is van tiplijstjes uit de periode 1965 tot en met 8 juli 1967? Aan de hand van deze lijstjes probeer ik de nummers die het niet gehaald hebben in Nederland te achterhalen. Ik kijk naar de plaatjes die per week nieuw binnenkomen en bepaal aan de hand van de top 40 wat wel of niet een hit wordt. Mocht een bepaald nummer in de tipparade hebben gestaan en ik heb het niet in mijn bezit, dan post ik dat hier onder deze topic. Voor mij kan dan de topic mp3's 1965 afgesloten worden, want dat jaar is passé op één nummer na dan: Cloda Rogers met Johnny Come Home. Dat blijft voor mij een raa…

• 7 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  19. Started by dale558,

Caroline 558 with David Andrews between 17.20-18.05 on the 3rd February 1986 http://www.mediafire.com/?xql9e3n65688xmy

20. Started by Marinebroadcasters,

In dit trefpunt voor radiofielen is zonder twijfel een zeer groot deel van de deelnemers zeezender anorak. Ieder heeft zijn eigen verhaal hoe het toch allemaal zover heeft kunnen komen. Ik schreef het in 2018 tbv Freewave Nostalgie op. Eerder gepubliceerd in 2018 Freewave Nostalgie. In 2018 schreef ik in 6 delen waarom en hoe ik tussen 1960 en 1970, met natuurlijk de uitloop naar 1990 toen het einde van de West Europese Zeezenderij een feit was, zo verslingerd raakte aan het medium radio en de muziek in en uit die tijd. En dat terwijl ik voor die vreemde hobby al een uitdagende boeiende tijdbesteding had namelijk sigarenbandjes sparen. Met andere woorden who needs ze…

21. In German also availaible as podcast: radioWissenRadio Caroline und der Rock 'n' Roll morgen, 02.10.2018 09:05 bis 10:00 Uhr Radio Bayern2 [verborgen inhoud]

22. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Nu in de juiste categorie. Is het programma van Joost van 21-04-1965 om 7 uur 's avonds, genoemd in dit artikel uit de telegraaf, nog beschikbaar? Ik zou het graag eens terug luisteren.

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  24. Vanaf morgen, vrijdag 11 november, 20.00 uur, op de Norderney videostream, http://norderney192.nl/video de uitgebreide samenvatting over de opening van het 192 museum in Nijkerk. Inclusief alle volledige interviews met Tineke, Lex Harding, Ferry Maat, Look Boden, Bart van Leeuwen, Jaap Schut, Rudy Van Den Berg, Hans Hettelder, Dick Bol, Erik de Zwart, Harm ten Brink en Willem van Kooten. En natuurlijk daarna om de 5 uur de gehele week.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  25. Ik ben op zoek naar de datum en tijdstip van dit programma. Groet, Bertus veronica 1960 EllenVanEck - HalfUurFrankSinatra - Remix.mp3 [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.