Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Hallo leden, Ben op zoek naar de originele lp die door de Jocks op RNI gebruikt werd met de bekende spot als er niks gebeurt dan wordt het stil op de noordzee het is denk ik zoeken naar een naald in een hooiberg maar wie weet misschien net als ik een freak die de juiste uitvoering weet Johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 436 weergaven
-
-
Een van de meest smaakmakende dj's van Laser 558 was Charlie Wolf. Wat mij betreft is er onduidelijkheid wanneer Charlie precies zijn eerste uitzending had op het station. Zijn eerste programma heb ik maar liefst vier keer. Twee ervan hebben als uitzenddatum 30 juni 1984 en twee geven 1 juli 1984 aan. Iemand een idee welke datum de juiste is? Jan-Fre
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Just added to Mixcloud a recording made here in Felixstowe, of Charlie Wolf on Laser 558 from New Years Eve 1984, sometime between 22-23.00 GMT:
-
- 0 antwoorden
- 921 weergaven
-
-
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Tijdens de Radioday 2010 sprak Herbert Visser met Chi Coltrane over de invloed van de zeezenders op de muziek industrie: Op diezelfde dag konden we genieten van discussies over Mi Amigo, Radio Nord, Radio 390 en RNI. Hier kun je alles bekijken : [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
Een heel merkwaardige elpee uit 1970 van Chiel Montagne en Jan Akkerman (en een beetje hulp van Kaz Lux) Ik dacht: leuk, Montagne, want het Tipparade-liedje Marja is wel aardig. Marja staat ook op deze elpee, maar dan in een gesproken versie. Voor swingende radioshows onbruikbaar, maar als novelty wel interessant.... Hier de inhoud: http://www.fonos.nl/winkel/product/chiel-montagne-chiel-montagne En hier een commentaar uit den vreemde (volgens mij haalt de auteur Montagne en Luikinga door elkaar) http://www.popsike.com/Chiel-Montagne-Jan-Akkerman-Kaz-Lux-1970-Psych-LP-Dutch/400117563941.html Hier de nummers: 01 http://www.mediafire.com/?4gf8j55c…
-
- 2 antwoorden
- 4,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 31 Augustus 2008 werden er radio uitzendingen verzorgd door 192Radio vanuit Rockart. Dit zijn een aantal fragmenten uit het uur van 16:00 tot 17:00 met Chiel Montagne. Cees Man in 't Veld leest het nieuws.
-
- 0 antwoorden
- 663 weergaven
-
-
Sinds een paar maanden ben ik mijn geluidsbanden archief aan het digitaliseren en doe als eerste "de krentjes uit de pap".. dit is er ook zo een... Klaas Vaak (Tom Mulder) maakte begin 1973 samen met Karel van der Woerd een reis naar de States en een korte trip naar Canada. Klaas geeft een interview in de "Open mike show" van het Canadese station CHIN.... Hij praat over Radio Veronica en legt de luisteraars uit over het "hoe en wat.." [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
-
Radio Veronica gebruikte in de zestiger jaren tijdens de kerstdagen het einde van de single East West van Herman's Hermits. Dat bestond uit een bel waarvan Veronica een loop had gemaakt. Wie heeft een opname van die loop? Piet.
-
-
- 7 antwoorden
- 667 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Chuck Reynolds (aka Randall Lee Rose) on Radio Caroline 19th November 1988. Recorded in Felixstowe, and has previously been made available on Azanorak.
-
- 0 antwoorden
- 443 weergaven
-
-
Kwam ik net tegen in Trouw van 17 juni 1969. De MS Cito, de latere MV Peace, wordt opgeknapt om ooit als vredesschip dienst te doen.
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Cleaned by Oldies 45 City - 29071966 - 0941-1003 - Alan Clark + Tom Edwards [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
City04121965ChrisCross06000630EarlyBirdShow [verborgen inhoud] City08121965ChrisCross-UpandAbout [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Cleaned by Oldies 45 City13081966TomEdwards1100 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
CITY 1966 12-18 1400-1500 PaulKramer - AdrianLove - AuntieMabelShow.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 595 weergaven
-
-
CITY 1966 06-27 0933-1000 IanMcrae - PlusExtrasAboutRaidingParty.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 1 antwoord
- 825 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 654 weergaven
-
-
City 1966 12-18 1900-2000 AdrianLove - PaulKramer - AuntieMableHour.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 559 weergaven
-
-
De laatste tijd ben ik weer veel oude Cliff Richard platen aan het luisteren in dit jaar dat hij 80 gaat worden. Ik vraag me af of er ooit op Veronica specials van hem zijn uitgezonden. Of misschien interviews in programma s. Heeft iemand daar iets van bewaard? Ik zou het zo graag horen als het bestaat.
-
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
1967, het is al weer 55 jaar geleden dat Engeland toen, gedwongen, afscheid moest nemen van haar piratenzenders, vanaf oude legerforten en schepen in de internationale wateren voor de kust van de United Kingdom. Ik heb gemerkt dat er hier nogal wat fans zijn van Radio 390, ofwel in het Engels met wat flair... "Reediejooh thrie naine ooh" en daarom het laatste half uur van het station hier als download. Graham Gill met "Teatime tunes", daarna het nieuws en dan start, vanaf band, op de Ferrograph recorder in de studio, "On the scene"... na Alan Price met "The house that Jack build" krijgt de tape een fade-out en kondigt Edward Cole de sluiting van het station aan. …
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
Heren (en dames?) collega liefhebbers, Ik ben op zoek naar de codeberichten van Mi Amigo die (meestal) om 11.00 uur na de nieuwsuitzending werden vermeld. In 1977 zijn ze ook enige tijd om 12.30 uur in Baken 16 omgeroepen. Mogelijk werden de codelijsten (bijvoorbeeld bij tussentijds vertrek van medewerkers) tussentijds gewijzigd, maar wellicht heeft iemand nog de geldigheid vermeld. Ben benieuwd en alvast bedankt! Groet, Robert
-
Ben van Praag brengt elke dag een deel van zijn Magdalena dagboek naar buiten via Facebook. Hij publiceerde ook de codelijst die aan boord lag. Hierbij terug te vinden. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 561 weergaven
-