Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
Afgelopen zaterdag, 21 januari liep het even helemaal mis op 192 radio. In plaats van het ingeplande eenmalige programma van Nederbeat op 192 werd het programma van de week er voor uit gezonden. Ondanks alle inspanningen van de Meester himself werd het eerst een kwartier stil, en daarna restte er niet veel tijd meer. Omdat het programma niet herhaald wordt hieronder voor de liefhebbers een link naar wetransfer waar je het hele programma kan downloaden, als extra service en een opwarmertje voor aanstaande zaterdag Veel luisterplezier, en zaterdag dus, 3 uur Nederbeat in de Nederbeat top 40 vanaf 19.00 uur. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 835 weergaven
-
-
Ik kwam op m'n computer nog wat files tegen die ik jaren geleden heb gedigitaliseerd van tapes die ik van Ad kreeg. Zo ook "tape 340". Er zat een korte notitie bij "blokjes Leo-zeezenders……" Ik denk dat het ten tijde van de VOO was. Ik vind het niet zo bijster interessant, het voegt niet echt wat toe bij alles wat we al wisten. Maar ja, er zijn hier mensen die alles wat "los en vast zit" sparen. Dus ik heb de "wav" file even in mp3 gezet en voor het gemak tussen de afzonderlijke blokje een 1 kHz toon gezet. "handig hé?" AUB. Ik weet verder niks van de file voor welk VOO programma het was. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 933 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 933 weergaven
-
-
Vandaag 30 jaar geleden werd er gestaakt op de Ross Revenge. Er was nl alweer geen aflossing gekomen. Dus maar nonstop muziek, maar wel nieuwsuitzendingen. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Mi Amigo 01 04 1977 1100 1200 [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 918 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] 3 Caroline opnames gemaakt in Zweden, 1 Laser opname gemaakt in London Caroline 850713 963 kHz David Andrews, James Kay.mp3 Caroline 850714 #1 963 kHz David Andrews, James Kay.mp3 Caroline 850714 #2 963 kHz James Kay.mp3 Laser558 850111 Ric Harris, Holly Michaels.mp3
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 928 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
-
-
Atlantis08091973BertBennet14001500 [verborgen inhoud] Atlantis14091973JoopVerhoof15001600 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Stuart Russell [verborgen inhoud] Stuart Russell Ik zoek de naam van de presentator.
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Sorry, ik loop wat achter.... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 897 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 945 weergaven
-
-
Van deze twee opnames zoek ik de datum: De eerste is Caroline 319 met Ad Roberts en Stephen Bishop waarschijnlijk najaar 79 toen Ad Roberts nog de enige Nederlandse dj aan boord was. De tweede is van Mi Amigo 272 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Advertentie 1967-06-30 Veronica transistor. Radio Schipper in Huizen.
-
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Onlangs zag ik een advertentie voor een MEBOII, in een fles gebouwd. Ik heb die besteld en sinds gisteren staat deze bovenop m'n fifties buizenradio: Als RNI fan ben ik er bijzonder blij mee.
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-