Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zat vanmiddag een uurtje af te luisteren van RNI de avond van de zestiende mei 1971. Het was de avond na de bomaanslag, gepleegd door drie duikers die werden betaald door de concurrentie. Het is de Tony Allan show. Tony was (gelukkig voor hem) aan land, dus werd de show overgenomen door Alan West. Allan zegt aan het begin: This program seemed to be rather explosive last night http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MMM3SBXBCI6I.mp3 Volgens mijn aantekeningen is dit uur bewerkt door Harm Koenders, zal dus ongetwijfeld eerder tot ons zijn gekomen via de dlc. Waarvan akte! Jan-Fré
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Aanstaande zaterdag 31-8-2013 zal Radio 19 tussen 18 en 22 uur aandacht besteden aan het verdwijnen van de zeezenders Veronica, Atlantis en Noordzee maar ook aan het doorgaan Van Mi Amigo/Caroline. Zie voor meer info http://www.radio19.fm/ Paul de Haan.
-
Ik heb een doos cassettes zonder juiste beschrijving. Voor het uitzoeken heb ik helaas geen tijd, dus wil ik een beroep doen op jullie. Dit zijn de eerste drie: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] De komende weken neem ik tijdelijk de serie '35 jaar geleden' over van Vincent.
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Beetje onweer op de achtergrond te horen...... [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo. Elke week zaterdag verheug ik me er weer op om te kijken wat er in het tiplijstje staat. Ik download de lijstjes ook om zo een nog beter tijdsbeeld van de sixties te krijgen. Maar het viel me al vrij snel op, dat jullie per ongeluk het lijstje van volgende week hebben geplaatst met de datum van de lijst voor vandaag erboven. Ik vergelijk altijd de lijst van vorige week met die van deze week om te kijken wat er verdwenen is. Hopelijk kan het rechtgezet worden, zodat alles weer klopt. Er zullen ongetwijfeld meer personen zijn, die de iijstjes volgen en sparen.
-
Wat geniet ik iedere keer toch weer van de Vinylshow van onze Ad . Het is alsof we bij hem thuis plaatjes zitten te draaien en al die verhalen mogen horen. Daarom hoop ik dat Ad beseft dat dit heel erg gewaardeerd wordt !!!
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Caroline26121979TomvanderVelde13001400 [verborgen inhoud] Caroline26121979WillLuikinga12001300 [verborgen inhoud] CarolineNorth25121966TonyPrince09051035 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De lijst: [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Veronica - 1973-04-02 2200-2230 - Frans Van Der Beek en Ruud Doets Stranding.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Jonathan Day en Steven Kent in de middag via de 192. [verborgen inhoud] Een opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ook vers uit de recorder, maar een uitzoekertje: [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
In 1970 waren er verkiezingen in Engeland en Ronan O'Rahilly had nog een appeltje te schillen met Harold Wilson die op 15 Augustus 1967 de Engelse Zeezenders verbood. Zijn Labour regering was er ook verantwoordelijk voor dat de AM uitzendingen van RNI door een stoorzender bijna niet te beluisteren waren. Dus ging Ronan er vol tegenin met een aantal dagen "Caroline" in plaats van RNI. Veel propaganda voor de Conservatieven uiteraard en Wilson in de zeik nemen, met o.a. "Who do you think you are kidding Mr.Wilson", een liedje uit WO-II dat eigenlijk over Adolf Hitler ging maar nu een "Harold Wilson make over" kreeg. Caroline, een FM opname, met dank aan Hans Kno…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Deze opname komt van een R2R tape van James Hutchison. [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Laser 558 Story: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XVDBDKAYAMNS.mp3
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik ben samen met Lex en Ad aan een project bezig en al zoekende kwam ik deze opname tegen. Ik heb 'em ooit eens gedownload jaren terug. Het bevat opnamen van diverse UK zeezenders. Ik heb het allemaal wat "opgepoetst" want soms was het niet om aan te horen zo dof was het. Enfin, omdat ik hem van iemand kreeg zonder index vraag ik mij af of iemand die wel nog heeft. [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Caroline-19851108-1000-1310-SusanCharles-NeilFrancis Caroline-19851108-1310-1620-NeilFrancis-DaveAndrews
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] 1448-1501
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Op 13 Juni 1970 was RNI tijdelijk in de lucht als "Radio Caroline", een samenwerking van Meister en Bollier met Ronan O'Rahilly die zijn kruistocht tegen labour prime minister Harold Wilson was begonnen. Het was ook voor het eerst dat een zeezender zich liet leiden door politieke propaganda. Gelukkig is het bij deze uitzendingen gebleven. Op de ochtend van 13 Juni 1970 begonnen de uitzendingen van RNI als Radio Caroline. Luister naar de opname die ik met jullie wil delen (met dank aan Hans Knot) Om 05:30uur wordt de zender opgestart en beginnen de eerste "Caroline" uitzendingen vanaf de Mebo-2. Vier uur en 11 minuten duurt de opname en je hoort Roger Day en Andy…
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-