Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Vandaag is het 35 jaar geleden dat Radio Monique voor het eerst uitzond vanaf de Noordzee. Lees hier het verhaal over de start van Radio Monique: Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 14 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Seagull 1974 01 07 Andy Archer Johnny Jason 2100-2155 Second Opening [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
08-09 Tom Collins-OGM [verborgen inhoud] 09-10 Hans Mondt-MTUW [verborgen inhoud] * 10-11 ontbreekt 11-12 Stan Haag-Stan Haag vandaag [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
20-10-1984 vanaf de Noordzee: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 95 antwoorden
- 17,5k weergaven
-
-
radio veronica 30-8-1974 1600 tot 1730 kant A [verborgen inhoud] radio veronica 30-8-1974 16,00 tot 17,30 kant B [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
​Bekijk de [verborgen inhoud] met o.a. de volgende filmpjes: - 2002 Radio 192 Scheveningen - Veronica 50 jaar - Zeezenderdag 31 aug 2010 - 18 april special Hoek van Holland 2004 - Veronica dag 2014 - 192 Drive-in Show - Soundpush Interview Ad Bouman en Dick Klees - Cart repair - 192 Radio London Top 40 - 50 Jaar Top 40 De uitzending duurt ongeveer 3,5 uur. Tussendoor zie je clips van Ilse de Lange en Ryan Dishes.
-
- 30 antwoorden
- 12,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud]
-
- 146 antwoorden
- 27,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Drie zonder datum. Ik weet niet of het mogelijk is om deze te dateren maar gooi ze toch in de groep. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 994 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik zoek de presentatie/programmanaam.
-
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
-
Twee opnames met dezelfde datum. Wie wil dit uitzoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik ben een van die mensen die heel veel mee leest maar zelf niet genoeg kennis heb om me in een discussie te mengen. Nu heb ik hier al veel mooie programma's en jingles voor zien komen. Ongetwijfeld zal de jingle wel in een van die vele programma's staan maar dit leek mij beter om het hier te vragen.Voor mijn eigen muziek in de auto zoek ik de jingle van Klaas Vaak/Tom Mulder. Mochten ze het u vragen.. u luistert toch ook naar veronica. De laatste helft van deze jingle heb ik wel. Wie kan mij helpen? Fred
-
- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan wijlen Jan Kat en Jean-Pierre Legein RNI 6205 kHz - 00071972 - AJ.Beirens - Worldservice Goes DX - The Offshore Radio Story 1958-1972 [verborgen inhoud] RNI 6205 kHz - 04021973 - AJ.Beirens - Worldservice Goes DX About The REM Island - 17 min [verborgen inhoud] RNI 6205 kHz - 24121972 - AJ.Beirens - Worldservice Goes DX + Powerline 24 Minutes [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 2 followers
-
-
Radio Noordzee Allen West show 06-71 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Kwam ik net tegen in Trouw van 17 juni 1969. De MS Cito, de latere MV Peace, wordt opgeknapt om ooit als vredesschip dienst te doen.
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
De Morgenster (Sch 324), ooit voorbestemd als zendschip voor Radio Delmare in 1980, vierde afgelopen weekend haar 100 ste verjaardag. Ze werd in 1919 in Alphen aan den Rijn gebouwd en heeft diverse aanpassingen ondergaan. Van een zeilende haringlogger naar een gemotoriseerd schip met zeven meter extra lengte tot aan de hedendaagse zeilklipper. In 1970 kocht Jac Vrolijk uit Scheveningen de Sch 324 voor de sportvisserij en boottrips. Het schip voer met belangstellenden naar de radioschepen van Veronica, Noordzee en Caroline voor de kust.(zie foto's) In 1980 kocht ik het schip van Vrolijk voor een nieuw radio avontuur voor Delmare. …
-
- 6 antwoorden
- 4,1k weergaven
-