Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.015 discussies in dit forum
-
Radio Mi Amigo 259 19740623 Flashback Show Joop Verhoof 1600-1805uur(120min).mp3 ( Archief Jan Kat † ) Robin
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Radio Caroline 259 19730323 Andy Archer 21.00-21.33.mp3 Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect... Robin
-
- 2 antwoorden
- 962 weergaven
-
-
Opgenomen (FM) in Engeland. RNI 100 MHZ 19700630 Mark Wesley 15.00-15.25.mp3 Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect... Robin
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Caroline 259 19740800 Graham Gill 22.00-23.00 Studio Tape Amsterdam.mp3 Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...
-
- 0 antwoorden
- 900 weergaven
-
-
Britain Radio 355 19660807 Chuck Blair 09.00- 09.41.mp3 Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Veronica 192 19720922 WillLuikinga-USA (Record World) Top 100 16.00-17.00.mp3 Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Een herhaling van Veronica's top 40 van vandaag 43 jaar geleden. (wat gaat de tijd toch snel) 1970.12.20 11:00-12:00 Herhaling Veronica top 40 - Chiel Montagne
-
- 0 antwoorden
- 796 weergaven
-
-
herhaling UK Top 40 van 1965 ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 28 december 2013, 20-22u. Productie: Ronny Harnie ​Voor de mensen die vorige week om 22u naar bed gegaan zijn en daarom de ontknoping van de UK Top 100 van 1965 gemist hebben - of voor zij die het allemaal nog eens opnieuw willen beleven - worden de twee laatste uren nu zaterdag herhaald tussen 20 en 22u. De 40 grootste hits in de UK in 1965, niet te missen dus ... Op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar is er de UK Top 40 van 7 januari 1967. Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/herhal…
-
herhaling UK Top 40 van 1965 ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 28 december 2013, 20-22u. Productie: Ronny Harnie ​Voor de mensen die vorige week om 22u naar bed gegaan zijn en daarom de ontknoping van de UK Top 100 van 1965 gemist hebben - of voor zij die het allemaal nog eens opnieuw willen beleven - worden de twee laatste uren nu zaterdag herhaald tussen 20 en 22u. De 40 grootste hits in de UK in 1965, niet te missen dus ... Op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar is er de UK Top 40 van 7 januari 1967. Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/herha…
-
Had me vandaag (25-10-2017) verheugd op de herhaling van afgelopen zaterdag maar helaas, geen top 40 en tipparade. Dat brengt me tevens bij het volgende: Waarom is de tipparade die terug te luisteren is voor leden op de site van Stichting Norderney niet de meest recente ?
-
- 2 antwoorden
- 698 weergaven
-
-
Herinneringen aan de zeezenders - Met Rob Olthof in Scheveningen 14 mei 2010 - In gesprek met Martin van der Ven
-
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Datum onbekend, uurtje Baken 16 met Herman de Graaf, Wie weet wat de uitzenddatum is mag het zeggen. MiAmigo-1309-1405-HermanDeGraaf-Baken16.mp3
-
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Ik zat net een Frans van der Beek show uit juli 1974 te luisteren. Frans zegt dat de techniek in handen is van Herman van der Velden, onder supervisie van Dick Boll. Wie was die Herman van der Velden eigenlijk? Wellicht is er iemand die het weet. Jan-Fré
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Voor wie in de rij van berichten er over dit gemist heeft even een apart bericht, want dit prachtige werk van onze webmaster Per Bos mag niet onopgemerkt blijven. http://www.norderney192.nl/nederbeat_top40lijst.html
-
Aanstaande zondag 1 september, the day after the night before, het < een> RNI verhaal 1970-1974 op het LPAM station Radio 220 via 1179 khz middengolf vanuit Buitenpost Fryslan< met zwemdiploma> om 14.00 uur. Deze bijna 3 uur durende docu kijkt dmv vele fragmenten en toepasselijke muziek terug op het kleurrijke radiostation vanaf de Mebo 2. Ik produceerde deze docu voor het Vlaamse station KFM Kortrijk in 2015. Nu dus in de herhaling. Foto Kees Pronk. Paul de Haan.
-
-
- 3 antwoorden
- 871 weergaven
-
-
Leuk : LINK VERWIJDERD Te downloaden tot 17 augustus 2015.
-
- 0 antwoorden
- 691 weergaven
-
-
Beste allemaal, Op http://we.tl/oaTIGENtad wat van Radio Noordzee Internationaal. Misschien had je dit nog niet, misschien wel. Komt van een oud cassettebandje dus de kwaliteit is niet geheel "koosjer". Zijn wat reclameboodschappen die destijds op RNi zijn uitgezonden, aangevuld met wat materiaal waarin ook o.a. Alfred Lagarde te horen is. Ook de Engels(ch)talige service van RNi komt aan bod. Groet Hans
-
- 3 antwoorden
- 866 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik pak graag op zijn tijd het prachtige Veronica foto boek van Hans Becker uit de kast omdat het me herinnert aan een periode die me zeer dierbaar is. In het voorwoord zegt Hans dat zijn eerste kennismaking met Veronica een Lexjo special was met muziek van Buffalo Springfield en CSN&Y. Nu vraag ik me af of die special ergens bij iemand bewaard is gebleven.
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
vind je hier: '> Groet, Jan
-
- 0 antwoorden
- 857 weergaven
-
-
Hier bij het gedrukt exemplaar van de Nederbeat top 40. Mocht je het hebben gemist, 3 februari 19.00 herkansing
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ook nieuw op de Videostream Norderney 192 het tweede en laatste deel van uitzendingen over Gerard van Dam in het programma Offshore Radio Files.Gerard van Dam met zijn verhaal over RNI, Radio Caroline, Radio Atlantis en natuurlijk Radio Delmare. In deel twee blikt Gerard vooral terug op de wilde, onzekere en turbulente tijd met Radio Delmare. De inbeslagnames, het op drift raken van schepen, het ‘terughalen’ van inbeslaggenomen apparatuur bij de Domeinen en de moeizame verhouding met de medewerkers. “Actum Agere” is een dvd gemaakt door Leendert Vingerling, Jan Kat en Alex van den Hoek. Nu bij Norderney 192 in de bewerking van Jan Hariot voor de Offshore Radio Files. Nor…
-
- 0 antwoorden
- 936 weergaven
-
-
Hallo Allen, ik heb via de nieuwsgroepen gisteren de cd Het grote Bull Verweij interview gedownload maar alle tracks staan door elkaar. weet iemands juiste volgorde van de tracks? Heb al op het internet gekeken maar kon het nergens vinden.
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo Radiovrienden , Het is alleen Bolten als er John voor staat..... Deze gedachten kreeg ik vanmiddag in een platen / singlebak in Heiloo. Hoera vakantie dus op de fiets naar Heiloo , een afstand van 20 kilometer en mooi weer , gewoon naar de kringloop leuk !. Omdat ik tegenwoordig aparte vondsten heb ( Mi Amigo ) sleutelhanger nu dit reclame pareltje van lang geleden . In de singlehoes een flexi disc van de Dizzy Man's Band , sponsor John Bolton ? ...... Zou kunnen het is reclame tenslotte , in elk geval was deze John Bolton een adverteerder van Radio Noordzee , en de woorden Bolton is alleen Bolton als er John voor staat ach Tony Berk.…
-
- 0 antwoorden
- 663 weergaven
-
-
Boekrecensie: Ferry Eden: Mi Amigo - De Vlaamse Tack van de zeezenders Het fenomeen "zeezenders" is al bijna drie decennia geschiedenis. Des te meer boeken over dit fascinerende tijdperk er jaar na jaar verschijnen. Het laatste werk van Ferry Eden valt ongetwijfeld op en is een must voor alle geïnteresseerden. De eerste keer dat ik het in mijn hand hield, had ik het gevoel dat het kerstmis was. Allereerst valt het groter dan A4-formaat positief op. Een harde kaft bevat de 200 pagina’s aan glanzend papier. De tekst, geschreven in het Nederlands, is prettig om te lezen en bevat talloze details. Ferry Eden, een jarenlange medewerker van Mi Amigo en dus een bevestig…
-
- 19 antwoorden
- 4,5k weergaven
-
-
Ik steek het nooit onder stoelen of banken, Lex Harding is mijn ultieme radio held. Ik begon hem te volgen in 1970 op 12 jarige leeftijd en hij heeft mijn muzikale smaak gevormd. Als je mij vraagt wat ik zijn mooiste radio programma vind wat ik me kan herinneren dan is er maar één waar ik meteen aan denk. Dat is de life uitzending waarbij hij het dek van de Norderney op gaat en beschrijft wat hij allemaal tegen komt. Dit vind ik prachtige radio, gemaakt vanuit het hart en in een tijdperk wat me heel dierbaar is. Wim de Lang
-
- 27 antwoorden
- 5,1k weergaven
-