Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
Op 10 april 1971, bijna 50 jaar geleden, werd door Hans ten Hoge voor het eerst het nieuws voorgelezen in het programma van Tony Allan. Wie oh wie heeft die opname. Je zou mij en Hans H er blij mee maken groet Hans
-
- 15 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
Op de facebook pagina van Jaap Schut zie ik een heel emotioneel bericht over zijn bezoek bij de ernstig zieke Hans van Velzen. Jaap vraagt mensen of ze Hans een kaartje willen sturen. Ik deel hier de info. Dit bericht raakte me tot in mijn ziel. Hans van Velzen Careyn Maria-Oord Afdeling Kranswier Herenweg 69 3645 DH Vinkeveen
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Vanavond 29 augustus opent Hans van Velzen met een stukje van zijn verhaal over het laatste uur Nederbeat op 192. Ik heb hem een aantal jaren geleden geïnterviewd over zijn verblijf op de Norderney en het laatste uur. "Mensen zeggen altijd tegen me, ik kan nooit een foto vinden waar je niet op zit te janken,....". Voor de rest geen gejank overigens, het programma is tevens een hommage aan de mensen die de Nederbeat (mede) hebben groot gemaakt, de mannen en vrouwen van Veronica. Maar ook, zoals ik in mijn vorige uitzending al zei op de vraag van Peter Koelewijn "is het nou allemaal echt voorbij??? (Veronica Sorry) NEE! Je kunt nog steeds luisteren naar Radio Veronica 192 …
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Tot ons grote verdriet is vanochtend, 22 september 2023, oud Veronica boord technicus Hans van Velzen overleden op 80 jarige leeftijd. Hans monsterde al op zeer jeugdige leeftijd aan bij Veronica. En was ook de technicus die het uitzenden van het laatste Veronica uur verzorgde. Tot enkele jaren terug bezocht hij altijd vergezeld van zijn zoon onze reunie bijeenkomsten. We zullen hem gaan missen. foto: Hans met het laatste uur. ©Rob Schel
-
-
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Voor u allen beste forum leden hele fijne feestdagen een goed uiteinde van 2014 en een voorspoedig en gelukkig 2015. GROET: Hans Verbiest Eindhoven.
-
@Juul: deze uren zijn zondag op 192 Radio uitgezonden, mogen ze hier geplaatst worden?
-
- 0 antwoorden
- 364 weergaven
-
-
Ben een vroege vogel en luisterde vanochtend al naar een programma van Siezen en de Vries op 192 Radio, prachtig prachtig. Nu de vragen : waarom is bijv nu juist dit programma bewaard gebleven uit een tijd dat niemand van zeezenderopnames verzamelen had gehoord, wie bewaarde dit ? Of is het puur toeval dat deze vroege Veronica programma's bewaard zijn gebleven? Wanneer brak bij wie zo ongeveer het besef aan dat met het oog op de toekomst het raadzaam was te bewaren, vanaf de 70's? Er wordt veel geschreven over het stoppen van 402 mtrs middengolf per 1-9-2015 en een mogelijke opvolging, zoek niet verder , 192 radio is wat mij betreft de enige juiste keuze op 747 am. SVP…
-
Als dit ooit het plan was dan is dat erg ? later zelf even lezen. Documents reveal the government considered shelling the pirate station over fears it would broadcast slurs over his alleged affair Wilson’s government considered threatening to shell the abandoned sea-fort Other plans involved dropping Marines on to the disused naval fortification off the Suffolk coast in order to bring about ‘the surrender of the occupants’ The government’s focus on Radio Caroline coincided with the station launching a smear campaign against Mr Wilson [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ik ben een groot liefhebber van Harry Nilsson (en dan vooral zijn vroege werk), en op een website die is gewijd aan zijn leven kwam ik bijgaande promo tegen: Harry die oproept tot lid worden van de VOO (dat moet dus wel uit 73 of 74 zijn.) Het klinkt alsof het geknipt is uit een studio-opname van een programma met Hans Mondt. Iemand enig idee welke opname dat is? Het komt me namelijk vaag bekend voor; waarschijnlijk heb ik het al eens eerder gehoord. Maar een mens kan niet alles onthouden... Hoe dan ook, het laat maar weer eens zien hoe dit soort opnamen gaan rondzwerven over het internet. Het fragment staat nu op een bekende website ( fortheloveofharry.blogspot) die…
-
- 32 antwoorden
- 5,1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Hauraki - 19741027 - Paul Einekom - Lanc Bare [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
The documentary drama Pirates of the Airwaves premieres on New Zealand TV at 8.30 p.m. their time on Sunday. It will then be available on demand in New Zealand only. Interview and preview clip, which can be seen in the UK at the link. http://www.radiotoday.com.au/news/whats-new/5080-nz-s-first-real-pirate-radio-station.html Underneath the preview is a link to a 1996 full length TV documentary about Radio Hauraki uploaded in five parts. This loaded slowly in Chrome then I got audio only but worked fine in Firefox. http://www.nzonscreen.com/title/rock-the-boat-the-story-of-radio-hauraki-1965-1970
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik ben door m'n platen verzameling aan het lopen en kom daar het prachtige "Heather" van The Carpenters tegen dat we gebruikten in het laatste uur op 31 aug. 1974. Ad en ik hebben ons toen bemoeid met de music en Ad kwam hier mee aan. Een bevriende NPO collega, Herman Dales heeft voor mij een "extended" versie gemaakt. Hij is nu 9 minuten!. ipv 2'50". Klinkt misschien gek maar regeren is vooruitzien dus hij zit in mijn "laatste wens" muziek........................ Ik kan 'em hier niet plaatsen maar voor "huiselijk" gebruik moeten die em ook willen mij maar even laten weten. Juul
-
-
- 2 antwoorden
- 724 weergaven
- 1 follower
-
-
Daar zijn we weer. Ook deze was voor mij nieuw, maar voor velen waarschijnlijk weer oud en bekent. Uit de single collectie van Piet Treffers is hier Frans Landmeier met Hee Monique uit 1985. Een SMC productie. Wie weet heeft Leendert hier nog wat meer info over. [verborgen inhoud]
-
- 24 antwoorden
- 4,8k weergaven
-
-
Dit was na de machtsovername van de diskjockeys. De 186m moest dienen voor de internationale service. Wie heeft deze specifieke opname?
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand een opname van Baken 16 van 28 september j.l. met Bart, Marc, en Johan. Heb het toen gemist helaas. Alvast dank. Henk
-
-
- 1 antwoord
- 370 weergaven
-
-
Op 3 november 1973 begonnen de testuitzendingen van de mv janine met non stop muziek. Maar met zeer laag vermogen.
-
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 988 weergaven
-
-
Heeft iemand opnames van 22 tot 28 december 1972?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand voor mij de backing van deze 319 jingle? Alvast bedankt! [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Af en toe doe ik een NL radio board aan dat over het medium radio schrijft en zie in de nieuws overzichten dan vaak de opmerking "nieuws van Joe Radio" of "nieuws van Radio Veronica". Met belangstelling in de hoop mededelingen te kunnen lezen over uitbreiding van de playlist in verband met het enge knellende karakter van die kleine playlists ga ik dan naar die rubrieken. Maar nee.....het gaat altijd over die kliek egodriven neuzelende zogeheten deejays met hun wormvormige aanhangsel die de functie omschrijving "sidekicks" hebben gekregen. Het zijn vlooien en die ozo makkelijk hoppen van het ene naar het andere radiostation in het NL medialand, zowel NPO als die verfo…
-
-
- 10 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Op 30 augustus 2019 had Wim van de Water, van mediapages.nl, tijdens de laatste dagen van het 192 museum in Nijkerk een interview oud Veronica boordtechinus Jaap Borst. Tot nu toe is slechts ongeveer 3 minuten hiervan uitgezonden. Jaap vertelde echter zoveel mooie verhalen dat we alsnog het gehele interview plaatsen. On the 30st of August 2019 Wim van de Water of mediagapes.nl interviewed Jaap Borst about his time with Radio Veronica. Lots of juicy stories about the two ships and, of course, his memories about April 1973 and the 31st of August 1974, the closure of Radio Veronica.
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Helen Sheperd overleden ?, zullen de jongere lezers denken. Ze overleed op 10 september op 78 jarige leeftijd. Helen was de zangeres van de groep The Shpeherds uit IJmuiden. Ze hadden toch een aantal veel gedraaide platen in de jaren 60. En in 1970 maakten ze voor het Country programma van Gerard de Vries een jingle. Die opname is bewaard door technicus Jurg en in 5 minuten stond alles op de band! Ik bewaar aan de groep goede herinneringen. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kreeg een verzoek of ik nog wist waar ik dit moog- muziekje ( 1973 ) vandaan heb……….. Een productie LP ? Ik zou het niet meer weten . Iemand ? [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 913 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik weet het nog goed, ik werkte net 3 weken officieel bij Veronica en Joost en Henk van Dorp hadden samen met Ad een programma bedacht met de illustere titel "Help er zit een olifant in de tram". En Ad zei, kom d'r bij als ik dan een keer niet kan neem jij het over........En dat was het begin van een lange werkrelatie met Henk van Dorp. Wat het precies betekend, "Help er zit een olifant in de tram"., weten we nog steeds niet. Het programma werd een paar dagen voor de Kerst van 1967 uitgezonden, de 23ste om precies te zijn. Ik ben wat programma's aan het afluisteren om de nodige sigaretten reclame's te "verminken" zodat je niet meer hoort dat het over sigaretten ga…
-
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-