Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Vind ik plots het tweede deel van de historie van de zeezenders, deel 1 had ik al es geplaatst. Aan de tital kon ik niet meer zien wat het was - onthoud ook moeilijk de laatste jaren, dus nog maar een stukkie geluisterd Deel2Spoor3 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
wie kan mijn helpen aan de tipparade lijstjes van 1965 die op de norderney side staan / stonden en wie heeft er een complete database van de tip 40 entries inc de tipparade dat ik de numers kan afstrepen die ik in mp3 vorm heb en dus nog moet zoeken Ronald Lokker ronald@lokker.net
-
Daar zijn ze weer voor wie ze nog niet heeft Zenderwisseling 192 naar 538 en RNI 2 [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Uurtje uit september 1970 met Spangles Muldoon. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
16 april 2011. Met de cast van "Herinnert u zich deze nog?", de musical over de zeezender Radio Veronica. 44 foto's van de Veronicadag 2011 in Hotel Lapershoek staan hier: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik: [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Moest ze naar iemand sturen dus zet de link hier ook maar even neer voor de liefhebbers.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[ONDERSTAANDE ZOU COMMERCIEEL KUNNEN OVERKOMEN, DAT IS NIET DE BEDOELING, IK HEB GEEN BEHOEFTE (MEER) AAN RECLAME, BESCHOUW HET ALS INFORMATIEF. HET GEBEURT IN OVERLEG MET DE ADMIN.] Ik mag me gelukkig prijzen dat het door mij geschreven boek Elvis Presley, Erfenis van een Fenomeen, dat eind november is verschenen, zeer veel (positieve) media-aandacht krijgt. Op Radio 2, RTV Rijnmond en (vorige week) een hele week op Radio 5 Nostalgia is de verschijning van het boek beslist niet ongemerkt voorbij gegaan. Daar ben ik blij om, omdat na 25 jaar journalistiek het schrijven van een boek een geheel nieuw hoofdstuk aan mijn cv toevoegt. Van de week hoorde ik van de uitge…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Nu met 15 Minuten meer [verborgen inhoud] Eigen opgenomen in Frankrijk Eric C. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
nog een 390 special groet Hans http://bars.rug.nl/download/8bf742cba955decf filename: 608-390-1967-1600-1622-EdwardCole-MemoryLaneAboutSamBrown.mp3 filesize: 21.1MB available until: 2012-09-06
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
En de laatste uit de Monique serie. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Kan iemand deze dateren? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 41 jaar geleden the hour of fame voor een zekere sebastiaan. Hij was gast dj in het programma Welkom op 538. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Brod: Vrijheid van meningsuiting in de Adriatische Zee Radiostations op schepen in internationale wateren (vaak ten onrechte piratenstations genoemd) worden al tientallen jaren in verband gebracht met radiostations in de Noordzee die pop- en rockmuziek verspreiden, zoals Radio Caroline of Radio Veronica. Daarom behandelen talloze publicaties het bekende fenomeen. Maar in 1993 ontstond met Radio Brod (‚Radio Schip‘) gedurende het ergste gewapende conflict in Europa na de Tweede Wereldoorlog verscheen woord weg een heel ander radiostation, verzorgd vanaf het zendschip Droit de Parole (‚Recht op meningsuiting‘) voor de kust van voormalig Joegoslavië. Men verspreidde vo…
-
-
- 12 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
O en O magazine met Raymond Balsink [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: [verborgen inhoud] RNI_WS-19700923-0900-0915-AlanWest-MorningMelody-100MHz [verborgen inhoud] RNI_WS-19700923-0915-0945-JohanMaasbach-HourGospelSongsAndMeditation-100MHz [verborgen inhoud] RNI_WS-19700923-0945-1000-AlanWest-MorningMelody-100MHz [verborgen inhoud] RNI_WS-19700923-1000-1017-AlanWest-MorningMelody-100MHz
-
-
- 17 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-