Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
Kwam de site tegen van radio Platja d'aro. Nu is mijn spaans niet zo best ( kan me er mee redden meer niet ) , maar er staat een heel stuk in historia over oa Caroline en Mi Amigo. [verborgen inhoud] Youtube film over de geschiedenis:
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19750806-1200-1400-JoopVerhoof
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vanaf de Mebo II drie uur Radio Caroline. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Caroline 558 Chuck Reynolds 1300-1430 GMT 16 November 1988 [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. Ik zou jullie willen attenderen op wat je hoort va 36 minuten in deze opname [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Mooie opname van Radio Caroline uit de zomer van 1974, met een (opmerkelijke) commercial ( Upper Ten Pipe Tobacco) op 18 minuten, ingesproken door Bob Noakes. Live programma's die avond op 06-07-74: 19.00 Graeme Kay (Mi Amigo) 20.00 Andy Archer 22.00 Graham Gill 00.00 Tony Allan 02.00 John B. Mair 04.00 Tony Allan 06.00 Start Radio Mi Amigo [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Het gedrukte exemplaar staat hieronder voor u klaar: … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server - bedankt JPL van GR Vlaanderen RNI - 03111973 - 1237-1500 - Ferry Maat - RNI Top 50 [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Beste lezer's Ik ben opzoek naar de Laatste Nieuwsuitzendingen van de Laatste dag in de uren: 01:00 t/m 18:00u wie kan me er blij mee maken laat me weten alvast bedankt voor jullie tijd MVG: Tristan Dijkstra [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 8 november 2015 20.00- 22.00 uur en vrijdag 13 november 2015, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Jan Lahmeijer Protest!! Ja, het tijdperk van de protestsong is definitief aangebroken. Dylan gaf het goede voorbeeld, en Barry McGuire (of liever de componist P.F. Sloan) ging met Eve of Destruction de wereld over. Dit duo is weer helemaal terug met Child of Our Times, zelfde thema, maar doet het veel minder… lees verder > [verborgen inhoud]
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 16 januari 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Deze week de volledige lijst van 42 jaar geleden, die van 19 janauri 1974. Op 1 vinden we The New Seekers met You Won’t Find Another Fool Like Me. Op 34 brengen we een eresaluut aan de grote David Robert Jones met het wondermooie Sorrow. Nieuw in de… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Gisterenavond heb ik zitten luisteren naar de opname van Radio Caroline van kerst 1974 met Simon Barrett. Ik heb intens zitten genieten. Opeens realiseerde ik me weer eens hoe geweldig Caroline in die tijd was als album station met de meest fantastische muziek en daartussen de LA jingles. Eigenlijk komt hier alles samen wat ik zo fijn vind ... ik vind bv deze periode muzikaal gezien heel interessant , de albums die uitkwamen , maar zeker ook de presentatoren op Caroline die tot mijn all time favorites behoren. Zoals de eerder genoemde Simon Barrett , Tony Allan , Andy Archer , Norman Barrington e a. Ook realiseerde ik me hoe middengolf vriendelijk sommige albums no…
-
Dit radioprogramma in 2 delen van Radio London met Ed Stewart kwam ik onlangs tegen op usenet. Ik had deze nog niet in mijn verzameling, dus wellicht kan ik er meer mensen blij mee maken. Deel 1: http://www53.zippyshare.com/v/11857376/file.html Deel 2: http://www53.zippyshare.com/v/91193171/file.html Gr, Melle
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Een aantal mischien bekend maar met name de eerste minuten zeer uniek http://www.britishpathe.com/video/out-takes-cuts-from-cp-536-reel-2-of-2-radio Paul de Haan En de volgende wordt vanaf 5.45 weer on topic. helaas ook bij dit deel geen sound. http://www.britishpathe.com/video/out-takes-cuts-from-cp-536-reel-1-of-2-concrete/query/Radio+Caroline
-
Op 9 december 1979 namen Rob Hudson en Paul de Wit afscheid van de luisteraars van Radio Caroline in vooraf opgenomen programma's. Ad Roberts en Tom van der Velden waren aan boord van het zendschip MV Mi Amigo en deden hun programma's en nieuws. Ook Dominique Voudrain was te beluisteren. De radiogemeente Bloemendaal deed de groeten aan de jongens aan boord. De cassette met mijn opnames van fragmenten loopt aan het einde helaas vast na wat 'piepgeluiden. Luister hier en veel plezier: [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
RNI Our World in action AJ Beirens People everywhere, their troubles and music. 1973 04 08 14.00-15.00 GMT 60 min [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Does anyone have recordings of Bert Bennett with Welkom in de wereld der wakkeren, also Marc Jacobs with Ook Goeie Morgen in July and August 1976?
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-