Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Een uurtje uit de zomer van 76, vermoedelijk eind juli, begin augustus. Iemand zin om deze opname te dateren? [verborgen inhoud] Opname is afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] En ja, ik weet dat het Allan is maar had even geen tijd om de file te hernoemen en opnieuw te uploaden..

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  3. Wie kan/wil deze dateren? [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  4. Not only was it a rough North Sea on 25/11/87 , but rough radio reception too! I live about 200 miles from where the Ross Revenge was anchored,and even with a loop/frame antenna,the reception on this recording is poor. There is also interference from other radio stations. Sorry,nothing I could do about that. I have two cassette players and listening to this tape on one cassette player it sounds too fast. On the other cassette player,the recording sounds slightly slow. I have used the slower sounding cassette deck. Maybe someone out there has a better recording? Niet alleen was het een ruwe Noordzee op 25/11/87 , maar ruw receptie ook! Ik woon ongeveer 200 mijl va…

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  5. Gisteren 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  6. Started by Vincent,

De eerste keer Dick op Monique. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. Started by Marinebroadcasters,

In de rubriek zeezenders is het een komen en gaan van diverse jaartallen. Met deze schitterende kerst/nieuwjaarskaart van wijlen Jan Kat terug naar 2009, das maar liefst 14 jaar geleden. 14 jaar...de gehele uitzendperiode van Veronica als zeezender. In april 2024 is het maar liefst 64 jaar geleden dat Veronica voor het eerst klonk. Ook is 2024 het jaar van 60 jaar Caroline en 50 jaar na de 31e augustus 1974. Ben benieuwd welke herdenkingen er op 31 augustus 2024 te verwachten zijn. Nostalgische boottrip naar de ankerlocatie van de Norderney-Mebo 2- Mi Amigo voor de kust van Scheveningen in de 70s? Een weekuitzending door de stichting Norderney en 192 Radio vanuit Lapers…

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  8. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  9. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  10. Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  11. Gast
    Started by Gast,

Dit weekend is het weer Caroline North weekend mmv Manx Radio dat Caroline uitzendt via de Manx Radio op het eiland Man in de Ierse zee. Middengolf 1368 kcs , het geheel live vanaf de Ross Revenge. Natuurlijk kun je via internet luisteren maar hier in Grunn luister ik nu via 1368 kcs ouwerwets en dat zonder ext antenne, toegegeven met fading in and out, maar toch. Ben benieuwd wie het ook ontvangt, dus even de radio's uit het vet halen en even ouwerwets DXen. Kom nou niet met de smoes dat je geen transistor radio meer hebt staan of dat je WIFI stoort, dan zet je dat toch eens uit!!

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  12. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  13. Started by Pd2pk,

Dag Radiovrienden , Regen en storm weer , dus vandaag eindelijk eens begonnen om diverse spulletjes van de zeezender verzameling in te lijsten . Ook kwam ik nog een mooie single tegen die eigenlijk niet mocht ontbreken ....De Mi Amigo boys. Nu nog even een gaatje boren en de lijst kan aan de muur . Groeten van peter ( Pd2pk)

14. Started by Jingle192,

Zaterdag 7 september in EenVandaag: Cornelis Vreeswijk. Benieuwd of 'het schip' nog langskomt... http://www.eenvandaag.nl/binnenland/47071/cornelis_vreeswijk_portret_van_een_bon_vivant_

15. Started by Vincent,

Gisteren 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  16. RNI Our World in action AJ Beirens People everywhere, their troubles and music. 1973 04 08 14.00-15.00 GMT 60 min [verborgen inhoud]

17. Het is vandaag 40 jaar geleden dat in de eerste kamer het z.g. "Veronica debat" werd gehouden. De radio nieuwsdienst berichtte daar over: http://www26.zippyshare.com/v/17629059/file.html Wil je nog wat na lezen inzake het eerste kamerdebat, kun je hier terecht; http://www.norderney.nl/historie_1974_2.html

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  18. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  20. Started by Juul,

De afgelopen tijd zijn we met onze website ( www.norderney.nl ) druk bezig geweest. Er zijn diverse nieuwe servers in gebruik genomen. Het was nogal een operatie maar nu werkt alles weer naar behoren hopen we. Ook is onze donateur-leden deel "ververst". Sinds vanavond staan er weer een aantal nieuwe-oude programma's op die te beluisteren zijn. Het aantal zal de eerst komende dagen steeds verder uitgebreid gaan worden. Wat is er zoals te beluisteren? Kijk daarvoor naar "nieuws" op onze website. Juul

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  21. Started by Jan-Fre,

Per vandaag zijn er 118 nieuwe programma's toegevoegd. De nieuwe indexen staan al bij de betreffende jaren, maar een uitgebreidere versie ervan tref je aan i onder de link 'updates' . Daar kan je ook zien welke er bij zijn gekomen. Volgende update is rond 1 september.

22. Started by Jan-Fre,

Al heel lang heb ik op mijn harde schijf staan een opname met de naam: Caroline-19740710-2315-0230-GrahamGill-JohnnyJason-TonyAllan. Ik vermoed dat ik die in september 2015 van dit forum heb gedownload. Vandaag wilde ik er een index van maken, maar na 33 minuten stopt de opname en dan zit de speler vast. Dat gebeurt bij alle audioplayers die ik heb gebruikt. Ligt dus aan de mp3. Heeft iemand destijds deze opname ook binnengehaald? Ik zou erg blij zijn als hij in dat geval nog een keer geplaatst zou kunnen worden. Alvast bedankt.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  23. Radio Veronica 1964-02-03 - 1900-1930 Uit onze gouden discotheek - Tony Vos [verborgen inhoud] Radio Veronica -1965-09-04 0000-0100 Alle remmen los - Jan van Veen [verborgen inhoud]

24. Caroline 558 29 July 1987 Jamie King 2000-2100 UK time Nick Bolland 2100-2130 UK time [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  25. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.