Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast Robin Richardson
    Started by Gast Robin Richardson,

has anyone a recording of this programme, please? thank you robin richardson, Maesteg, Wales /

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  2. Caroline-19840618-0700-1015-TomAnderson-DaveRichards Caroline-19840618-1300-1615-DaveRichards-BlakeWilliams Caroline-19840618-1700-2015-BlakeWilliams-SimonBarrett Caroline-19840618-2200-2400-BrianAllen

• 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  3. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Het is eerste pinksterdag 1974. Je hoort de laatste twee minuten van het programma van Frans van der Beek, gevolgd door een uur Rob Out (Live). [verborgen inhoud]

4. Gast
    Started by Gast,

RNI 49/31m SW =>> Radio Nordsee International's World Service

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  5. Started by Juul,

Ik heb de naam nogal veel te bewaren. Omdat ons heel archief naar B&G gaat ben ik nog steeds doende om de boel te "schonen'. In augustus 1999 gingen we voor het eerst sinds 1974 “uitzenden” vanuit Lapershoek. We deden de laatste week nog maar eens over. We riepen de luisteraars op om reacties per fax op te sturen. Die had je toen nog. Dat deden ze massaal. Ik ben nu bezig al die faxen die ik destijds bewaard door te kijken en evt. te bewaren. Of weggooien. En een hele stapel kwam ik vandaag weer tegen..................Er zitten er ook nog bij van forum leden hier. Een aantal dacht dat we toen de tijd hadden om die allemaal te antwoorden. Niet du…

6. Started by Jan-Fre,

Tweemaster met Jan Römer vanaf de Aegir. Tiptopper is de onvermijdelijke Emily Starr (no no sheriff). [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. Lang geleden deze cassette gekregen van Evert, waar wat met pen op stond geschreven en dat heb ik overgenomen - opgenomen en geupload [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

8. Gedigitaliseerd vanaf cassetteband [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  9. Started by Vincent,

Een uurtje 19tig met Stuart Russell. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  10. Started by Albatrosstudio,

[verborgen inhoud] DD R2R 407 BL Caroline 558 12-06-1988 12.01-14.29h Live Dave Asher Generator problems and off air at 12.18h and return with Keith Francis at 13.47h Caroline 558 13-03-1989 14.00-16.11h Live Steve Conway Antenna problems from 14.02 - 15.11h during bad weather

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  11. Started by Alex,

Vrijdag 15 januari (19:00 uur) op de Norderney 192 video-stream de eerste aflevering (uit een serie van 2) van een documentaire over Radio Hauraki Nieuw-Zeeland, de enige radiopiraat van het zuidelijk halfrond in de periode 1965-1970. THE OFFSHORE RADIO FILES - A NEVER ENDING STORY [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  12. Started by martinja,

The RNI Story - Two_Hour 2LP 1976 [verborgen inhoud]

13. Started by jan V,

1968-03-21 0830-0900 EddyBecker-OokGoeimorgen [verborgen inhoud] 1968-03-21 1700-1800 ChielMontagne-DonderdagMiddagParade [verborgen inhoud] 1969-03-21 1300-1400 JanVanVeen-JanVoorAlleman [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

14. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19851225 - 0700-0900 - Kerstdag - Jan Veldkamp - Opstaan Met Kerst [verborgen inhoud]

15. Een donderdag in mei 1975. [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  16. Started by Eric,

Interessante opname, is knipsel en de bron is mij onbekend. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1k weergaven
  17. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  18. Started by bert ree,

Op 9 maart 1977 was Caroline verhuisd naar 953khz. Echter het was al snel duidelijk dat dit allesbehalve een ideale frequentie was. 's Avonds hoorde je radio Intercontinental heel zwaar doorkomen in de Benelux. Vanaf 15 maart was Caroline wegens "generatorwerkzaamheden" uit de lucht vanaf 21u GMT. vanaf 20 maart was de Britse tijd gelijk aan de Beneluxtijd en gingen ze om 21u BST uit de lucht op 953khz. vanaf zaterdag 19 maart was Caroline drie dagen wel 's avonds te horen op 197m met een zwakker signaal. Heeft er toevallig iemand daar opnames van? vanaf dinsdag 22 maart was er weer een 24u service op 953khz voor een aantal weken maar dan kwamen…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. MiAmigo-19740520-1900-2100-BrianAnderson-NormanBarrington

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  20. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 16 mei 2015, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Vanavond de UK Top 40 van 40 jaar geleden. Toen was het 17 mei 1975 en stond Tammy Wynette op 1 in Engeland met Stand By Your Man. Nieuw in de lijst waren Judy Collins, Status Quo, Tami Lynn, Eric Clapton, Fox, Windsor Davies & Don Estelle en Slade.… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  21. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  22. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

UK Top 40 - 7 november 1964 ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 9 november 2013, 20-22u productie Ronny Harnie ​Zaterdagavond een volledige non-stop UK Top 40 uit november 1964. Met Sandie Shaw op nummer 1. Het gaat om de eerste echte hitsingle van Sandie, geschreven door Burt Bacharach en Hal David. Eerder werd As Long As You Are Happy uitgebracht, maar dat werd geen hit. Always Something There To Remind Me was wel een schot in de roos en stond drie weken op 1 in Engeland. Vier nieuwkomers in de lijst: Martha Reeves & The Vandellas, The Four Pennies, Jim Reeves en The Kinks (als hoogste nieuwe op 18). Veel Jim Reeves overigens in …

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  23. Started by Vincent,

Een uitzending uit 1989 zonder datum: [verborgen inhoud] Het lijkt erop dat de volgorde niet klopt. Wie heeft er tijd om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

24. Started by Juul,

Vrienden een paar dagen terug heb ik een document geplaatst over onze generator a/b. Ik kan dat bericht nergens meer vinden. Wie kan dat wel vinden?

25. Eergisteren 40 jaar geleden: MiAmigo-19750426-1400-1500-PeterVanDam-Vliegende50

• 1 antwoord
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.