Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.199 discussies in dit forum
-
I am looking for recordings of Neil Gates on Caroline. If anyone has any that they could make available to me Thanking you in advance Kind regards Neil Gates
-
Ik was wat kranten artikelen die ik nog in een schoenen doos vond aan het nakijken en vond dit stukje. Ik weet niet wanneer het was. In de geschiedenis niet echt belangrijk maar wel grappig. Juul
-
Clacton has a new visitor attraction situated on the seafront. It is the new ‘Pirate Radio Museum’ where a special exhibition called ‘Anarchy on the Airwaves’ - reflecting the story of pirate radio through the 1960s, 70s and 80s. It’s a rich story involving many colourful characters like Screaming Lord Sutch. International businessmen, DJ’s, Pop Stars and involves shipwrecks, sieges, raids, government jamming, rescues, a firebomb and even murder! But it was a radio phenomenon that attracted 25 million listeners and turned British Broadcasting on its head. Leading to the establishing of the BBC’s Radios 1, 2, 3 & 4 and a network of local commerc…
-
- 1 antwoord
- 830 weergaven
-
-
The Manish Boys were a 60's group who included at various times David Bowie, Woolf Byrne (later Radio City & 390) & John Edward (later Radio City & Radio London), while another group member was Peter Jansen, who now lives in Canada. He is just about to publish his life memoir, titled "Let's Take it From the Top!", including 1960's tales with the Manish Boys, plus Radio Caroline jingles which were recorded at Chalk Farm Studios, run by Vic Keary, when he had a trio called "Peter, Jan, and Jon" for a couple of years, and personal jingles for Garry Kemp, Tony Blackburn, Keith Skues, plus Simon Dee. This sounds like it will make for an interesting read! [verborgen i…
-
- 0 antwoorden
- 889 weergaven
-
-
4 videos on Radio Veronica on the Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid channel, three uploaded just a couple of weeks ago. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Een paar jaar geleden heb ik (waarschijnlijk hier in het forum) een opname gedownload en verwerkt van Northsea Goes DX van tweede kerstdag 1972. De opname is op raadselachtige wijze verdwenen van mijn harde schijf. Heeft iemand het nog en zou het programma nog een keer gedeeld kunnen worden? Alvast veel dank! Dit is de index van de show: 1972.12.26 0902-09:46 Radio Northsea World Service NGDX – AJ Beirens Beetje zacht opgenomen Speelduur: 44’02” 128 KBps 48000 Hz G DX news Mailbag RNI Souvenirbook A Christmas song – Shaun Philips Consider yourself – Jack Wild Offshore radio history: de Laissez-Faire Fragment: SRE test Fragment: Britain Radio test FragmenT: Gary…
-
-
- 9 antwoorden
- 624 weergaven
-
-
RNI NSGDX with AJ Beirens and André Lasale with DX News and playing the RNI Muziek Express record. 1974 05 05 9-10 GMT 60 min studio. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Na 31 jaar was Nick Richards weer op Caroline North te beluisteren. Zo klonk het in april 1985 op Caroline vanaf the Ross Revenge in internationale wateren. [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
Algemeen Dagblad Sport en Sportwereld In het begin van de jaren zeventig zaten vele sportliefhebbers gedurende twee uren gekluisterd aan hun transistor, die afgestemd stond op het sportprogramma van Radio Noordzee, dat eruit ging onder de noemer ‘Algemeen Dagblad Sport en Sportwereld.’ Nico Steenbergen zat destijds in het redactieteam van het programma en haalt herinneringen aan dit unieke zeezender programma op. voor zijn verhaal en enkele unieke fotos ga je naar www.hansknot.com
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Nico Verbeek heeft in de periode 1965-1974 een aantal malen de Veronica studio's bezocht, is met een trip naar de MEBO II mee geweest en heeft een serie foto's gemaakt van de gestrande Norderney in april 1973. Ik heb een tijdje geleden zijn fotoboek geleend en heb inmiddels scans gemaakt van de fotoprints. Ik moet nog flink wat foto's bewerken maar de foto's van de Norderney op 't strand staan inmiddels op Flickr: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 13 antwoorden
- 987 weergaven
- 1 follower
-
-
Radioman Nico Volker (70) is op maandag 10 februari overleden. Hij was oprichter en medewerker van diverse zeezenders en radiostations. Afgelopen dinsdagochtend ontving ik een mail van Nico dat zijn darmkanker niet meer was te genezen en dat hij zijn laatste ‘verdwijntruc’, lees euthanasie, op deze dag zou laten uitvoeren. Nu stond Nico bekend om zijn rookgordijnen en vaagheden, dus om zeker te zijn wat Nico bedoelde, is er om opheldering gevraagd en een bevestiging gegeven door zijn zus. Dat duurde even, vandaar een paar dagen later dit bericht. Nico heeft dus besloten om een eind aan zijn leven te maken. Wij ke…
-
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Een niet gedateerde Laser 558 opname. Voor de puzzelaars? http://www59.zippyshare.com/v/96133592/file.html
-
- 3 antwoorden
- 968 weergaven
- 1 follower
-
-
Ruim 4 uur Radio Caroline uit het archief van Cas. Ik heb geen verdere gegevens over datum en tijd. Ik plaats het hier in twee delen in de hoop dat iemand het wil dateren. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud] Vraag aan @Juul Hoe was de viering in Hilversum op 18 april jongstleden?
-
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik las net over een nieuw boek over 50 jaar Caroline ( zou dan volgend jaar moeten verschijnen..) van Ray Clark , die onder de naam Mike Williams op de Mi Amigo werkte, http://www.bobleroi.co.uk/ScrapBook/CarolineRollCall/CarolineRollCallWXYZ.html ( hier staat een foto van hem met Bill Rollins in 1977) http://www.amazon.co.uk/Rocking-Boat-Fifty-Years-Caroline/dp/0752498878/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1367141238&sr=1-1&keywords=ray+clark Hans Marijs
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
In de nieuwsbrief, die ik vanmorgen van het Beatles Museum ontving, lees ik dat er binnen het Beatles museum ook een "zeezender museum" gaat komen: [verborgen inhoud] Is één van jullie hiermee bekend?
-
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanaf vandaag de Top 40 uit 1965 op de stream. Bijzonder is de Tipparade. Die was er nog niet. En nu wel. Ongeveer dan. Het gedrukte exemplaar kun je elke week downloaden vanaf de site. Krijgen verzamelaarswaarde. En zo ook. Adviezen voor de samenstelling aan het bekende adres. Het Top 40 spel voor dit jaar wordt het zoeken naar de niet orginele single uitvoeringen (vandaag de 1ste voor gevorderden, de Stones met Time on my side, de single die in NL uitkwam kende een uiterst lullig orgeltje). Kortom, 60 platen (en beetje meer) uit de tijd dat je nog in je korte broek liep (en bij je platenhandelaar lag ie klaar, dat gedrukte exemplaar) (dat later knap wat waard werd).…
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik heb op spotnet (usenet) een nieuwe blu ray gevonden over Veronica. Veel beelden waren mij bekend, maar sommige weer niet. Op YouTube staat een promo.
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik heb een nieuwe foto gevonden van de MS Olga. Misschien zegt je dat niks, maar het is de MV Mi Amigo, voordat het werd verbouwd tot zendschip. Kenden we al de foto van het scheepje aan de kade, nu is er ook een foto van een varende Olga, met een grote deklast. De foto is waarschijnlijk uit het begin van de jaren '50. Downloaden kan je de foto hier: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OIEY4RNGJ7ZA.jpg Een prettig weekend gewenst aan allen! Jan-Fré
-
- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Nou las ik op de site van de Stichting Norderney dat er een nieuwe aflevering zou komen en ik was ook verheugd te horen dat Thimon in de aankondiging melding maakte na een half jaar terug te zijn maar vervolgens heeft hij het over november 2017 Kan zijn dat ik vorige week per ongeluk de klok een paar maanden vooruit heb gezet ipv een uur, maar voor mijn gevoel klopt er iets niet Komen er überhaupt nog nieuwe afleveringen ?
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ik ben de laatste dagen erg veel aan het mailen met Joost ( Willem). En er komt inmiddels zo veel info naar boven die ik nog niet wist en ook nergens staat. Maar..........ik ga het allemaal verwerken op onze website. Ben er wel blij mee. Zoals ik mailde gisteravond: "Ha die Willem, Wat ben ik blij dat we jou nog hebben ! Zo wordt onze geschiedenis steeds stukje voor beetje aangevuld door mensen die er bij waren. Want je weet dat Ad en ik later kwamen. En alles wat ik opteken is wat ik te horen krijg van de mensen die er bij waren ( de oral history heet dat tegenwoordig)"
-
- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Onlangs heeft Dirk Pitt in de nieuwsgroep Pirate Radio een interessante versie gegeven over de plotselinge verdwijning van de Hosanna( Zeebrugge 592). De Belgische trawler die de Mi Amigo eind zeventiger jaren geregeld bevoorraadde. [verborgen inhoud] Dirk was naar zijn zeggen op 15 februari 1980 getuige van een aanvaring in het Kanaal tussen de Hosanna en het vrachtschip Derbyshire. Doordat de Hosanna in tegengestelde richting koerste kwam het in aanvaring en zonk rond 13.25 uur Engelse tijd. Binnen 25 minuten was er een reddingshelikopter van Manston ter plaatse en heeft de lichamen geborgen. De positie van het gezonken schip was al jaren bekend en ook terug…
-
- 4 antwoorden
- 3,5k weergaven
- 1 follower
-
-
‘Veronica’ als maatstaf De Nieuwe Koers is een sinds 1969 bestaande uitgave waarbij men stelt een geloofwaardig opinieblad te zijn. ‘Met diepgravende, verbindende en betrokken journalistiek. Het snelle oordeel voorbij, de ontmoeting voorop.’ Een uitgave vooral gericht op Christenen. In het knipselarchief van Max Lewin, dat onze Stichting Media Communicatie jaren geleden overnam, vond ik een artikel over de demonstratie, die op 18 april 1973 in Den Haag werd gehouden door meer dan 100.000 voornamelijk jongeren. Dit met als doel te pleiten voor het behoud van Radio Veronica en andere zeezenders. 65 plussers van nu hebben daar nog steeds ui…
-
-
- 2 antwoorden
- 565 weergaven
- 1 follower
-
-
Vanmorgen zag ik dat de snelkoppeling naar de Stichting Norderney ( www.norderney.nl )niet meer werkte en ontdekte dat daar nu 192 aan toegevoegd is . Dus een verandering ? of ging er bij mij iets fout ?