Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.199 discussies in dit forum
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 4 april 2015, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de UK Top 40 van 48 jaar geleden, die van 1 april 1967. Op 1 staat Engelbert Humperdinck met Please Release Me. We draaien ook b-kant Ten Guitars. Please Release Me werd geschreven in 1946 door Eddie Miller, Robert Yount en James Pebworth. Pas in 1967… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Datum niet bekend: [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 721 weergaven
-
-
Het eerste album met zwart/wit foto's uit de privéverzameling van Hans Meijering. Een set over de 5 Veronica studio's in Lapershoek. Dit zijn allemaal kleine zw foto's. Met dank aan Hans voor het delen. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 692 weergaven
-
-
Caroline-19870308-0900-1210-SteveConway-MarkWarner-RichardJackson
-
- 0 antwoorden
- 851 weergaven
-
-
Voor alle leden van dit forum een Gezond en Goed 2016 toegewenst! Is er iemand die mij kan helpen aan de Ted Bouwens Show van 14 augustus 1974 of andere shows van hem gedurende de periode juni t/m 30 augustus 1974? Alvast hartelijk dank!
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ben Bode doet het weer een leuke opname van Maywood met een speciale versie van late at night ....
-
- 2 antwoorden
- 834 weergaven
-
-
Caroline North 1965 12-26 0000-0100 RayTeret - MidnightSurfParty.mp3 [verborgen inhoud] Caroline North 1965 12-26 0100-0200 RayTeret - MidnightSurfParty.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 521 weergaven
-
-
819 1988 12-30 0700-0800 RonVanDerPlas - Boardrecording.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 1 antwoord
- 818 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Martin RNI-LvdGootGSmidt27aug1974 [verborgen inhoud] RNI-maandag26aug1974TonyBerkFerryMaat [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 851 weergaven
-
-
Dit weekend is het 50 jaar geleden dat de Engelse zeezenders moesten stoppen met uitzenden. Op maandag 14 augustus 1967 stopte onder andere Radio London. Dat wordt dit weekend herdacht in Harwich vanaf de LV18 met BBC Pirate Radio Essex. Maar ook in Clacton on Sea staat men er bij stil. Radio Caroline besloot niet te stoppen, de beide schepen bleven op hun ligplaats en zetten de zenders niet uit. Het huidige Radio Caroline staat zondag 13 augustus hier bij stil. Zij organiseren een evenement waar Hans Hetteler met zijn modellen van Engelse zeezenders bij aanwezig is. Ook The Fortunes treden deze dag op. Morgenavond wordt deze topic aangevuld met een verslag van d…
-
- 19 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Vijf kwartier vanaf de MV Peace 'from somewhere in the mediteranean." [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Soms komt er wat boven water……… een leuke zin in het kader van oud Veronica spul. Ik kreeg van Ad een externe HD omdat ik er het nodige archief spul op moet zetten dat ik bewerkt heb. Maar Ad zei, kijk even goed op de HD want volgens mij staat er nog veel op dat jij nog niet hebt dan wel "ontsloten" hebt. En ja hoor, ik ontdek zo'n 100 Gb spul op een prachtige manier door Ad bewerkt. Het varieert van tunes, speciale spots interviews etc. En heel jingles die Ad in Stereo gemixed heeft. ( leuk om te horen maar meer ook niet ). Hij heeft het allemaal in "wav" over gezet van de masters. ( die ik kennelijk "gemist" heb. ) Ook een aantal VOO zaken …
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 851 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 772 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
In nov/dec 1976 werden deze 2 programma’s via Mi Amigo uitgezonden. Hoe vaak zijn deze uitgezonden naar mijn idee was het alweer snel over , hoe kwam dit???!, kwam dit door de slechte bevoorrading van dat moment ( zelfs Greetje van de Radiogemeente excuseerde voor het niet uitzenden van een tape op de zondagmorgen) of kwam het dat Colijn/Valain het steeds drukker kreeg om de organisatie vanuit België te coördineren ???? Klopt het dat sommige tapes maar vooral de aankondigingen voor de drive in shows per vliegtuigje werden gedropt in deze periode ?? Wie weet hier een antwoord op 😊
-
- 0 antwoorden
- 905 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Zonder verdere beschrijving. Kan iemand deze uitzoeken?
-
- 1 antwoord
- 962 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Heeft iemand opnames?
-
- 0 antwoorden
- 852 weergaven
- 1 follower
-
-
Afgelopen woensdag is Hans Walenkamp op bijna 82-jarige leeftijd overleden. Walenkamp was op 18 april 1973 verantwoordelijk voor het van het Scheveningse strand lostrekken van de Norderney, het zendschip van Radio Veronica. Dat was op 2 april van dat jaar tijdens een zware storm op het strand gelopen. Voor meer informatie: een in memoriam dat morgen in het Leidsch Dagblad verschijnt: [verborgen inhoud] Bijgaand nog een keer het interview dat ik in 2009 met Walenkamp had over het lostrekken van de Norderney. Piet van der Vooren. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Achim Bruckner
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 943 weergaven
-
-
Recorded in Papendrecht, NL [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-