Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 818 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Zo af en toe kom er weer iets moois bovenwater. Vandaag kreeg ik per post twee studiobanden binnen die in eerste instantie aan Radio Veronica werden toegeschreven. Maar er staat Joop op het etiket en ik ken geen Joop bij Veronica. Woensdag 22 augustus? Dat is toch 1973? Snel de eerste tape op de recorder en ja hoor: Joop Verhoof, Radio Atlantis, 22 augustus 1973. En dan is het morgen al weer 44 jaar geleden dat deze werden uitgezonden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Rob Luttge voor het beschikbaar stellen van de tapes. En een foto van de banden:
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 886 weergaven
-
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Hoi, Ik ben in Zweden op vakantie. Ik probeerde vandaag de site van stichting Norderney ([verborgen inhoud]) te bereiekn, maar die geeft aan dat de site niet bereikbaar is. Is er iets mis met de site, of is de site in het buitenland niet (meer) beschikbaar? groet, janf
-
Van de Golden Radio NL server 1973 - 01 New Year 1973 Don Allen Arnold Layne etc [verborgen inhoud] 1973 - 08 Hou'm in de Lucht Campaign 23-6-1973 [verborgen inhoud] 1974 - 05 Don Allen about the future of RNI Aug 1974 [verborgen inhoud] 1974 - 03 Northsea Goes DX AJ Beirens Peter Hartwig 14-4-1974 [verborgen inhoud] 1974 - 04 Robin Banks Bob Noakes visit of Transmitter room 12-8-1974 [verborgen inhoud] 1974 - 07 Final English service 30-8-1974 [verborgen inhoud] 1974 - 08 Final programme 31-8-1974 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wat is er gebeurd met de omvangrijke platen / banden ( discotheek)archief na 1978 in Playa de Aro ??. Ik kan mijzelf voorstellen dat er in de Spaanse periode aardig wat archiefmateriaal ( o.a reclamelijsten , plugplaten , commercials ,uitzendschema's enz)is opgebouwd , waar is dat gebleven? Van Veronica is veel bewaard gebleven , misschien ook van Mi Amigo????
-
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 638 weergaven
-
-
31 augustus 1974….. een datum om nooit te vergeten en die ook in de toekomst nooit vergeten mag worden, een datum die niet meer weg te denken is uit de geschiedenislijn van Nederland. Daarom beheert Museum RockArt in samenwerking met Stichting Norderney voor een belangrijk deel het cultureel erfgoed… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 572 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 764 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 817 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 928 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 871 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Op aanraden van Rob Mesander het boek Averechts van Erik Schaap over Max Lewin gekocht. Heel veel info over de start en begintijd van Radio Veronica. Mooie aanwinst.
-
- 0 antwoorden
- 747 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 856 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
-
Voor de liefhebbers. De laatste dag van Big L. 9-10 [verborgen inhoud] 10-11[verborgen inhoud] 11-12 [verborgen inhoud] 12-13 [verborgen inhoud] 13-14 [verborgen inhoud] 14-15 [verborgen inhoud] Dit zin allemaal off air opnames. je hoort ook duidelijk dat die AM zender best mooi geluid had,,Hoe dan ook:Zo gebeurde het dus allemaal. Bedenk wel dat dit Britse tijden zijn. In Nederland was dus de close down om 16.00 uur... Ik had ook de uren 05.30-09.00 graag neergezet met Cuck Bair. Helaas ben ik die kwijt geraakt::( Maar vond nog wel links van Vincent: Ze waren ooit in het café neergezet en waren van een bete…
-
- 35 antwoorden
- 3,7k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] De opname komt uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 822 weergaven
-
-