Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 938 weergaven
  2. Caroline 558 Steve Masters, 1945-2000 John Bibby, 2000-2015 29 April 1988 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 938 weergaven
  3. Started by Vincent,

Ad Roberts en Maarten de Jong [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 938 weergaven
  4. Van de cassette waar ik al eerder iets van liet horen komt ook de opname die ik maakte van fragmenten van de Belgische Nationale Hitparade op Radio Mi Amigo uitgezonden vanaf het zendschip met presentatie van Marc Jacobs op zaterdag 14 oktober 1978 tussen 11 en 14 uur. Het zou later blijken dat dit de laatste uitgezonden editie was van de BNH. Luister hier: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 938 weergaven
  5. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 938 weergaven
  6. Started by dhadders2000,

Heeft iemand opnames van de Nederlandse service en de Engelse (tot het schip zonk)

7. Started by victorromeo,

Goedemiddag, Even wat vragen over een paar zeezender websites. Ik ben er een tijdje uit geweest vandaar dat ik niet weet wat er aan de hand is met de zeezender downloadclub. Ik ben hier lid van (ik heb het lidmaatschap althans nooit opgezegd, maar ook al jaren niet meer betaald) en ik meen me te herinneren dat deze al een tijd niet meer aangevuld is, maar ik kon er nog wel steeds bestanden vanaf downloaden. Nu lijkt de hele website [verborgen inhoud] uit de lucht te zijn. [verborgen inhoud] is er nog wel maar die accepteert mijn inlognaam en wachtwoord niet meer. En wie weet wat er gebeurd is met schriel.nl? Dit vond ik altijd een heel overzichtelijke en complete websi…

• 3 antwoorden
    • 938 weergaven
  8. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Op deze speciale dag, de 31e augstus is hier de aflevering van "Toen was geluk heel gewoon" met aflevering Radio Veronica. Het gaat over de stranding in 1973. Geschiedenis technische klopt de inhoud zo nu en dan niet. Maar toch leuk om te zien.

• 0 antwoorden
    • 938 weergaven
  9. Started by Vincent,

Steve Conway, Caroline Martin, Nick Jackson, Paul Shelton en Rob Harrison met de eerste dag van de Listeners All Time Top 1001. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 938 weergaven
  10. Started by Albatrosstudio,

Radio Atlantis 3x summer 1974, misschien weet iemand de juiste datums. Details in de file names. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 937 weergaven
  11. Started by Vincent,

Jeroen Woelwater met Wekkerradio. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 937 weergaven
  12. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 937 weergaven
  13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 937 weergaven
  14. Met de bekendmaking van het nieuwe postadres: Postbus 847 Hilversum. Ook nieuws over het Radio Caroline racing (car) team met Mike Gordon - Smith. [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 0 antwoorden
    • 937 weergaven
  15. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

​Maandag 29 februari is B-Day op 192Radio. Van 06.00 tot 01.00 hoor je de complete Beatledag van Radio Veronica die 29 februari 1972 werd uitgezonden. De originele studioprogramma’s en…de bewerkte programma’s van onze Thimon Schellevis. 29 februari is B-Day op 192. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 937 weergaven
  16. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 937 weergaven
  17. Van de Golden Radio NL server, met dank aan JPL voor het uploaden en opnemen Zal vast al es een keer gepasseerd zijn en tuurlijk iedereen heeft het, maar mogelijk toch mensen niet ... bij deze dan Veronica - 15041974 - 1000-1300 - Top 100 Allertijden 1974-100-056- Tineke+StanHaag+WillLuikinga [verborgen inhoud] Veronica - 15041974 - 1300-1600 - Top 100 Allertijden 1974-055-016- Rob Out+Tom Collins+Tineke [verborgen inhoud] Veronica - 15041974 - 1600-1700 - Top 100 Allertijden 1974-015-006- Tom Collins [verborgen inhoud] Veronica - 15041974 - 1700-1800 - Top 100 Allertijden 1974-005-001- Rob Out [verborgen inhoud]

18. Started by Vincent,

Ad Robers, Marc Jacobs en Johan Visser. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 937 weergaven
  19. Started by Vincent,

De volgende tape. Volgende de doos opnames t/m 30-11-1975. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 937 weergaven
  20. Voice Of Peace - 19780729 - 0519-0556 - Graham Cooke [verborgen inhoud] Voice Of Peace - 19781019 - 0709-0815 - Pete Lewis - Breakfast Show [verborgen inhoud]

21. Started by Control49,

1972 03 05 Sun 1825-1840 Tony Allan-Hitbackshow [verborgen inhoud] Ooit gestript uit een reusachtige diarree aan programma fragmenten...

• 0 antwoorden
    • 937 weergaven
  22. Gast Norderney192

​Stel nu jouw favoriete NEDERBEAT lijst samen! ​In januari bestaat Nederbeat op 192 drie jaar. Ter gelegenheid daar van wil ik een hitlijst opstellen van de door de luisteraars van 192 radio meest gewaardeerde Nederbeat platen uit de jaren 1960-1974. Doe mee! Stuur jouw lijst van 10 platen naar wijdraaien@gmail.com en werk zo mee aan het tot stand komen van de lijst. Aan de hand van de inzendingen komt er in januari een uitzending met de meest gevraagde Nederbeat nummers. Voorwaarden waar de titels aan moeten voldoen: Uitsluitend uit de periode 1960-31-8-1974 Uitsluitend Nederlandse bands, the Who is mooi, maar niet uit NL… Lees verder …

23. In 2018 heeft 192 radio de top 100 aller tijden 1968 uitgezonden waarbij de muziek er door Ad Bouman opnieuw in gemixt werd. Bij het tweede uur van Lex Harding was er echter een deel vergeten. Ik was bezig met die van 1973 en heb het werk van Ad maar maar even afgemaakt. vanaf 1:34 Hello Goodbye van de Beatles kun je het resultaat beluisteren. [verborgen inhoud]

24. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 27 augustus 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de volledige UK Top 40 van 45 jaar geleden: 28 augustus 1971 stond er toen op de kalender en Diana Ross stond op 1 in Engeland met I’m Still Waiting. Een nummer 1 die we grotendeels aan BBC-DJ Tony Blackburn te danken hebben. Het nummer was enkel bedoeld… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 936 weergaven
  25. Started by RobKi,

Eindelijk eens opgediept uit de oude dia's: de Norderney aan de Van Hasseltkade in Maastricht. Ik nam de twee dia's tussen september 1986 en juni 1987 - de precieze datum weet ik helaas niet. Ik houd me aanbevolen voor de juiste data. [Edit: tussen april en juni 1987 - met dank aan de Hansen: Hendriks en Knot] Indertijd liep de oprit van de Wilhelminabrug nog rechtuit naar de Markt. Inmiddels is het kantoorpand links allang gesloopt, en komt het verkeer daarvandaan de brug op. De kade is ook niet meer in gebruik als parkeerplaats; het heet nu Maaspromenade. Het schuine stukje beschoeiing bij de boeg van het schip is tot op de dag van vandaag nog te herken…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.