Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 708 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 545 weergaven
-
-
Zeezender vrienden, Eigenlijk per toeval kwam ik achter het bestaan van dit boek. Een paar jaar geleden verschenen. Het bizarre leven van Max Lewin. De man die aan de wieg van Veronica stond en in de jaren die daarop volgden een heel typisch, eigenzinnig leven leidde. Het gaf mij nieuwe informatie over de prille begintijd van Veronica en haar aandeelhouders. De schrijver is grondig te werk gegaan. Hij heeft allerlei archiefdocumenten in kunnen zien en met veel betrokkenen gepraat. Ik vond het boek echt een aanrader!
-
- 8 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Wie heeft het boek over de biografie van Sylvain Tack en wil dat verkopen aan mij? Ik ben al jaren op zoek naar het boek maar kan er nergens via internet aan komen. Hopelijk kan iemand mij helpen. Grt Rieni Lokerse
-
- 0 antwoorden
- 729 weergaven
-
-
Ik was een stukje Don Allen aan het afluisteren (een mens moet toch wat op een woensdagmiddag) en kwam iets grappigs tegen. Don Allen draait het nummer Hello DJ van Dan Bowman en geeft er commentaar op. Opname is uit juni 1973 overigens. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 604 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Beste groet van Philip .
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Dick begint met de tekst: “We worden steeds ouder en de tijd van de zeezenders drijft steeds verder van ons weg. Ik ben geboren in 1961 toen Veronica al bestond en was slechts 13 jaar oud in 1974 en heb van Veronica dus eigenlijk alleen maar de laatste jaren bewust… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 867 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 863 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit de collectie van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 718 weergaven
-
-
Blake Williams is gisteravond is in Albuquerque( New Mexico) overleden aan de gevolgen van een zware astma aanval. Vorige week werd hij opgenomen in het ziekenhuis en raakte daarna in coma. Hij is er niet meer uitgekomen. Blake wordt gecremeerd en de as zal op de ranch van zijn vader in Arizona worden uitgestrooid. Blake Williams was een uitstekende discjockey en zender technicus . Hij werkte voor radio Caroline en Laser 558. Heb Blake diverse malen ontmoet op beide schepen en vond hem een zeer prettige persoonlijkheid. In Amerika op bezoek bij Jeff Davis in Arizona was hij helaas niet in de gelegenheid om bij te praten. Vorige week zocht ik Tom …
-
- 32 antwoorden
- 10,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archief van Ton van Draanen. Grt, Peter
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
2012 interview. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 653 weergaven
-
-
Fijne zondag groeten van Philip "RNI 25 06 1972 1700 - 1800 Uur Tony Berk - Berk In Uitvoering - Studio kopie.mp3" [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 754 weergaven
-
-
The next month: July 1984. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] The scedule made from the recordings: [verborgen inhoud] I hope you all can help to fill in the gaps.
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Testuitzending van Britain Radio uit mei 1966. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 582 weergaven
-
-
gevonden op het wereldwijde web ... en van zeer goede kwaliteit. Half uurtje Roger Twiggy Day uit oktober 1966 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 613 weergaven
-
-
Voor de fans , geniet ervan . 24-06-1979 Sunday Joint Part One Caroline.mp3" [verborgen inhoud] "24-06-1979 Sunday Joint Part Two Caroline.mp3" [verborgen inhoud] Beste groet Philip
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Mi Amigo 1978 - September 3 - Johan Visser ELO-special (studio quality) [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 644 weergaven
- 1 follower
-
-
Monique963-16121985-1JaarBestaan15301700 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 555 weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica28041973LexHarding1300-1400Top40 [verborgen inhoud] Veronica28041973LexHarding1400-1500Top40 [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 936 weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden uitgezonden... en wie zou dit 18 dagen eerder in de studio in Playa hebben opgenomen... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Volgens de beschrijving van Douwe Dijkstra; Caroline-19690302-RevivalHourOnRadioAndorra 227-Jingles RadioEssex-222-19660804-JohnTower-FortKnock RadioScotland-19670812-FromTheComet242 CarolineSouth-19690814-AboutClosingBigL Caroline-BigL-Jingles&Commercials Caroline-19670000-Commercial-TommyVance-DavidMcWilliams [verborgen inhoud] Kan iemand uitzoeken of dit klopt en waar de knipjes zitten?
-
- 12 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Heb ondertussen al verschillende keren horen voorbij komen : "de hit-spinner" of "de tip-spinner" van radio Atlantis. Welke muziek diende als achtergrond bij die jingle ? Rock / Glamrockplaatje waarschijnlijk uit 1973 (of nog iets vroeger). Wie weet meer ? Dank bij voorbaat, Danny
-
- 24 antwoorden
- 2,5k weergaven
-