Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 556 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet Bertus
-
- 0 antwoorden
- 523 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 531 weergaven
-
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 831 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 703 weergaven
-
-
Via Denemarken in Barneveld terechtgekomen. [verborgen inhoud] Heeft iemand zin/tijd voor een nauwkeurige(re) beschrijving?
-
- 0 antwoorden
- 563 weergaven
-
-
Wie kan mij helpen aan een mp3 van de Nederlandse Top vijftien, die Radio Atlantis uitzond in de periode 1973-1974. Grt Rieni Lokerse
-
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Een stukje van 8 minuten Radio Caroline aan het testen op een nacht in mei 1973 tussen middernacht en 01:00 uur. Wie heeft een idee wie de dj is? [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 714 weergaven
-
-
daarnet gevonden (goede kwaliteit). Ik had dit melodietje al eens gehoord (ik dacht op Caroline - maar met andere tekst). Wie de Caroline-versie heeft mag die gerust eens posten. Dank, Danny [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Vandaag werd ik verrast door de bezorger van Post.nl. Hij bracht een doos met boeken over zeezenders. Ze komen uit een nalatenschap. De dochter van de overleden meneer vond ze als nieuw in de boekenkast en de computer van de meneer leverde m'n mailadres op. Ze vond het zonde om ze weg te gooien. Ik vond een heel leuk boekje over Radio Caroline ( uit juni 1967- eerste druk ). Erg leuk, want voor mij is de eerste generatie Caroline nog steeds "Radio Caroline". hi. En ik schrik ook van de waarde, dit exemplaar is in puike conditie ! Ik had het nog nooit gezien.
-
- 45 antwoorden
- 6,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Komende 14de augustus 2017 is het exact 50 jaar geleden, dat er een (gedwongen) einde kwam aan het bestaan van de Engelstalige zeezender Radio London. Eén van de radiomakers van het station werd later heel bekend. John Peel werd als John Robert Parker Ravenscroft geboren op 30 augustus 1939, in Heswall, Cheshire, en hij werd opgeleid op de lagere openbare school in Shrewsbury en deed zijn dienstplicht in de Royal Artillery. Daarna werkte hij bij Townhead Molen in Rochdale, Lancashire, voordat hij naar Amerika verhuisde. Zijn eerste baan in de VS was bij de Dallas Cotton Exchange, maar zijn liefde voor de blues bracht hem tot het maken van e…
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 586 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 840 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 595 weergaven
-
-
Het gedrukte exemplaar heb ik inmiddels en nu hoop ik dat de opname van de uitzending ook boven water komt. Heeft iemand deze? Aangezien ik de 17e geboren ben, zoek ik de uitzending van de Veronica Top 40 van 13 maart 1971 :-) Mocht de tipparade opname er (ook) zijn, dan ben ik erg gelukkig. Alvast super bedankt. Edgar
-
- 0 antwoorden
- 657 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 691 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 813 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server 10 years Radio Caroline part 2 [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden zelf opgenomen in de Mi Amigo studio in Playa de Aro Mi Amigo 192 Jukebox Stan Haag 17-06-1977 18.00-19.00 uur STUDIOTAPE [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-