Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. 1986 was zo'n beetje het hoogtepunt van Radio Monique, een supergoed signaal op AM, leuke muziek, veel live en leuke DJ's... en uit dat jaar wil ik een leuke opname (dank aan de downloadclub in 2007) met jullie delen. Aan boord opgenomen, dus prima geluidskwaliteit, het programma "Opstaan met Monique" gepresenteerd door Ruud van Velsen. Nieuwslezer Dick Verheul vergist zich na het nieuws, hij heeft het over het "tijdsein van 6 uur" maar het is toch echt 7 uur in de ochtend. Leuke opname omdat ie vandaag precies 37 jaar oud is... en als je er naar luistert, wat ik zojuist deed, is het net of het nog maar pas geleden is, zo vers ligt het nog in je geheugen... …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Eén van de meest opmerkelijke presentatoren op Caroline in de 70s was Samantha Dubois. Geboren als Ellen Kraal in den Haag. Hier haar opmerkelijke verhaal [verborgen inhoud] Hier een uurtje Samantha maart 1977, bewerkt en opgepept volgens mijn oude recept. [verborgen inhoud] Foto downstairs studio a/b van de Mi Amigo in 1977. De Revoxen waren een schenking van Veronica tijdens de stranding van het Veronica schip en de tijdelijke uitzendingen van Veronica in April 1973. In 1979 werkten de motoren van de Revoxen niet meer en werd opgedraaid met de hand. De Revoxen verzopen jammerlijk in maart 1980. Foto's Mik Stevens.

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  3. Started by martinja,

Atlantis 03-01-1974 Gerard Vd Zee {Studio Recording Dutch Pr [verborgen inhoud] Atlantis 09-08-1974 Steve England {Blast Off Show} [verborgen inhoud] Atlantis 11-08-1974 Andy Anderson {Sunday Feast 1} [verborgen inhoud] Atlantis 11-08-1974 Andy Anderson {Sunday Feast 2} [verborgen inhoud] Atlantis 15-06-1974 Steve England {2} [verborgen inhoud] Atlantis 15-07-1973 Peter Van Dam {Dutch Program} [verborgen inhoud] Atlantis 23-08-1974 Dave Owen {Snap Crackle and Pop} [verborgen inhoud]

4. Uit het archief van Walter Zwart, vers van de recorder: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 488 weergaven
  5. Started by Marinebroadcasters,

Het droogdokken van the Ross Revenge op korte termijn lijkt op het eerste gezicht een recht toe recht aan operatie....totdat je de inhoud van deze uitstekende website volledig doorneemt. Zeer goed gedocumenteerd , boordevol veel informatie mbt het schip als schip, niet als radiozendschip. Foto's Ross in the Good Old Days in 1989 12 miles off Ramsgate en hedentendage in the River Blackwater. Foto's RCclck archives. [verborgen inhoud] Paul de Haan

6. Uit het archief van Walter Zwart, vers van de recorder: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 697 weergaven
  7. Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Caroline-19800127-1225-1300-HugoDeGroot-BelgischeNationaleHitparade [verborgen inhoud] Caroline-19800127-1300-1400-HugoDeGroot-BelgischeNationaleHitparade [verborgen inhoud] Caroline-19800127-1400-1500-PeterDeVries-19tigShow [verborgen inhoud] Caroline-19800127-1500-1532-PeterDeVries-19tigShow

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 493 weergaven
  8. De bron van deze opname is mij niet bekend. [verborgen inhoud]

9. Een Belgische Nationalen Hitparade van 28-10-1979. Is we iemand die wat meer weet van deze hitlijst? [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  10. 1 De piraat die gewoon doorging. 2 Als je het geluid van Radio Mi Amigo hoort ……….. 1 De piraat die gewoon doorging. 31 Augustus 2012 beleef je bij de Piraat die op 31 Augustus 1974 gewoon doorging. Van 09h00 tot 21h00 verzorgd Mi Amigo een programma met de terugblik op de dag dat Veronica en Noordzee er mee stopten. De afsluitende documentaire van Dirk van de Vel tussen 20h00 en 21h00 is een bijzondere productie, die niet mag ontbreken in het archief van de echte ZeeZender fan. Met dank aan Radio Visie, Hans Knot en Dick Verheul. 2 Als je het geluid van Radio Mi Amigo hoort en je hoort de jingles van Radio Mi Amigo….waar luister je dan naar? Oplossing…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Gast
    Started by Gast,

Een aantal mischien bekend maar met name de eerste minuten zeer uniek http://www.britishpathe.com/video/out-takes-cuts-from-cp-536-reel-2-of-2-radio Paul de Haan En de volgende wordt vanaf 5.45 weer on topic. helaas ook bij dit deel geen sound. http://www.britishpathe.com/video/out-takes-cuts-from-cp-536-reel-1-of-2-concrete/query/Radio+Caroline

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by Vincent,

Nog eentje uit de collectie van Evert. Freek Simon live van boord ipv Tineke: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Ik had nog nooit van deze Mi Amigo jock gehoord. Dit zijn ook de enige opnamen die, voor zover ik weet, bewaard zijn gebleven. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

14. Complete Album Top 200 met Rob Harrison en Paul Shelton. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Vincent,

Rik van Houten, Ria Valk en Walter Simons. Gegevens overgenomen van cassette en niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Started by Vincent,

Popclub met Ad Roberts. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 582 weergaven
  17. Started by Vincent,

De ontvangst was niet geweldig van de uitzending met Rene de Leeuw. Datum en tijdstip niet bekend. Misschien dat iemand zin heeft om deze uit te zoeken? [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  18. Started by Robin Westhof,

RNI 220 Relaxed programma, midden in de nacht, van RNI dj Roger Kent. Met de volgende artiesten: Cat Stevens, John Denver, Dave Loggins, Chi-Lites, Eric Clapton, Graham Nash, Colin Blunstone, Stevie Wonder, Harry Nilsson/Ringo Starr, Sonny and Cher, Jim Stafford en David Gates. 19-08-74 Roger Kent 02.00-03.00 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick"/?) Robin

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Started by h.roos,

Voor wie deze nog niet had. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Wout Koelewijn. Met vriendelijke groet.Henk.

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 733 weergaven
  22. Caroline-19860921-1700-1900-RichardJackson[ Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 18 juli 2015, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​De UK Top 40 draait vanavond nog één keer op herhaling. Je hoort de volledige lijst van 17 juli 1971 (ook al uitgezonden in juli vorig jaar). Op 1 vinden we The Middle Of The Road met Chirpy Chirpy Cheep Cheep. Vanaf volgende week weer nieuwe afleveringen, te beginnen met… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 701 weergaven
  24. Started by biesweid,

Ik heb nog een stuk of 50 top 40s uit 1970 en 1971. Wie kan ik daar blij mee maken? groet, Fred

25. Gast frans39
    Started by Gast frans39,

Makkelijk hebben ze het niet, die 'oudjes' die in 1965 te maken krijgen met het popgeweld uit Engeland en nu ook, nota bene, uit eigen land! Freddy Cannon, held van lekkere meezingers als Talahassee Lassie en Pallissades Park, eind jaren '50, probeert helemaal 'in' te zijn met Let Me Show You Where It's At. Maar ook al was het een nummer van de heren Boyce en Hart (Monkees!), het haalde de Top 100 niet eens. Dan doet Dean Martin het beter, zijn I Will brengt het tot nummer 10. Merkwaardig? Ja, dat is merkwaardig, voor dit zo popgevoelige jaar. Aan de andere kant hebben niet alle British Invasion artiesten het tij mee. Voor Billy J. Kramer en zijn Dakotas lijkt de magie zo…

• 0 antwoorden
    • 679 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.