Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Vandaag is het al weer 43 (!!) jaar geleden dat de volgende opname werd uitgezonden op Radio Caroline, de "Belgische Nationale Hitparade". Dat gebeurde op Zondag 2 Maart 1980 en werd gepresenteerd door de veel te jong overleden (44 jaar slechts) Hugo de Groot. Vele opnames had ik jaren geleden van de downloadclub, ook deze, en ik bewaarde ze op zelfgebrande CD-R plaatjes. Alle plaatjes zijn nog prima af te spelen maar voor alle zekerheid ben ik ze nu allemaal op een externe harde schijf aan het zetten daar nieuwe laptops met nog een CD/DVD drive aan boord een zeldzaamheid aan het worden zijn. Zo had ik ook nog vele floppy's met documenten en ook die heb ik nog …
-
-
- 19 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] 1829-1835 Mark Lawrence
-
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Net terug gevonden op CD-R, een leuk uurtje met Peter de Vries. Het programma is niet compleet maar misschien heeft iemand van de forumleden dit programma "compleet"?? Radio Caroline - 20 Januari 1980 - "Gangboord" Peter de Vries [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize
-
-
- 2 antwoorden
- 322 weergaven
- 1 follower
-
-
Op 20 Juni was Marc Jacobs weer terug op de "old lady" met programma's voor Radio Caroline, zeer tot genoegen van Ronan O'Rahilly en ongenoegen van Herman de Graaf. Baken 16 was weer terug op de radio, Marc op zijn allerbest. Radio Caroline - 20 Juni 1979 - 12:00-14:00 uur - 1e Baken 16 op Caroline pixeldrain02 790620 1200-1400 MJacobs-B16-afl573-1eOpCaroline studi...This file has been shared with you on pixeldrainVeel luisterplezier Henk Kruize
-
-
- 8 antwoorden
- 818 weergaven
-
-
Samantha Dubois (Ellen Kraal) was een van de meest kleurrijke figuren uit de geschiedenis van Radio Caroline, ze had nogal een hoog "amoureus" gehalte en als vriendin van Peter Chicago kwam ze de Caroline familie binnen in 1973. Helaas is ze veel te jong overleden en met haar zijn ook de vele verhalen die ze over haar Caroline tijd had kunnen vertellen verdwenen. Met dank aan de downloadclub die mij in 2003 voorzag van deze opname Radio Caroline - 20 Maart 1976 - 00:53uur - 02:23uur - Live - Samantha Dubois [verborgen inhoud] Enjoy Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 933 weergaven
-
-
Op 20 Oktober 1978 raakte ook de tweede (de eerste was al geruime tijd defect) grote generator aan boord van de Mi Amigo defect en was het om 11:55 uur einde oefening voor Radio Mi Amigo en Radio Caroline. Rond 20 uur( NL tijd) was Caroline heel kort even in de lucht, Mike Stevens gaf de codenummers door en daarna gaat de zender weer uit.... voor de rest van het jaar. Deze opname heb ik 20 jaar geleden via de downloadclub gekregen. Caroline - 20 Oktober 1978 - 20:00 uur (NL tijd) - Mike Stevens - codenummers pixeldrain12 781020 mike stevens codenumbers.mp3This file has been shared with you on pixeldrainFijne Eerste Pinksterdag Henk Kruize
-
-
- 13 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Andy Archer and Norman Barrington share the Night Shift on January 20th 1973. 0255-0355 [verborgen inhoud] 0355-0435 [verborgen inhoud] Thanks to Vincent for converting the cassettes.
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Caroline 20-09-79 Baken 16 met Paul de Wit 1200 - 1300 uur [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 911 weergaven
- 1 follower
-
-
Here is an example of how Radio Caroline was received in Scandinavia in May 1978. I've made this recording in Stockholm using a Trio 9R59-S receiver and and a home built loop antenna. As you can hear the signal was very strong at the time. Caroline was often even stronger than Finland on the same frequency. Radio_Caroline_780521_0020-0120_Mike_Stevens_rec_in_Stockholm [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Bob had ook nog wat cassettes, o.a. deze van Radio Caroline van 21 april 1986 van ongeveer 15.30 tot 17.00 uur. Ik weet niet of deze al eens online gestaan heeft. Met nieuws gelezen door Andy Johnson. De Dj Ian Akres. (dank Robin)! [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Natuurlijk ook nog even een sticker uit de Bob Bootsma verzameling, dank Bob. Ian Akers Andy Johnson foto: [verborgen inhoud]
-
Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 193 weergaven
-
-
Vandaag weer verder gegaan met het overzetten van zo'n 250 CD-R plaatjes met zeezender mp3 opnames.... nog heeeeeel wat "See Dee Errutjus" te gaan, maar regelmatig luister ik naar wat leuke opnames die op die plaatjes staan. Zoals vanmorgen, was er vroeg uit, tikkie slecht geslapen en uiteindelijk maar wat "back in time" gegaan in mijn "mancave"... Twee leuke Radio Caroline opnames, eentje live met Peter de Vries, die had zo'n leuke jingle gemaakt die gebaseerd was op het intro van Johan Maasbach... "This is your dutch DJ Peter de Vries, spelling Pie-ie-tie-ie-aar de Fries" De andere is een opname (kopie-van-kopie-van-kopie) van een studiotape... nou ja, tape... een BASF …
-
-
- 2 antwoorden
- 202 weergaven
-
-
This recording features airchecks of the return of Radio Caroline on December 22nd 1972. It starts around 0215 with Crispian St John identifying as Radio 199 until around 0300. Then you hear the Caroline theme and CSJ opening Caroline at 0700 CET. Following CSJ is Leon Keezer, Jeremy Bender and Paul Dubois with programmes through the day. There is a strong hetrodyne that was causedby Caroline being off channel! http://www.mediafire.com/?rpij0duwlqtga3w
-
Radio 199 was net Radio Caroline geworden op 199 meter, in het allereerste begin zat er een lichte en nare fluittoon op het signaal. Eindelijk, na 3 maanden sinds begin September 1972 toen de Mi Amigo weer voor anker ging, waren er weer regelmatige uitzendingen. Een van die opnames deel ik met jullie. Digitale bron: 2006 - Oldies45 Radio Caroline (199) - 23 December 1972 - 1600-1715 - live - Jeremy Bender [verborgen inhoud] Fijne Zaterdag Henk Kruize Restant Mi Amigo in 2008 (copyright DTI - UK)
-
-
- 3 antwoorden
- 567 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Heeft iemand een opname van deze korte uitzending? Er is een draaggolf te horen, gevolgd door het nummer Caroline van The Fortunes op 963 kHz. De boodschap “Don’t despair, we’ll be back sometime”, illustreert de wens van Radio Caroline om snel terug te komen.
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Deze opname komt uit het archief van Werner Tschoepe. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 373 weergaven
-
-
Op 24 Juni 1973 had Caroline grote problemen met de generator, regelmatig vielen de zenders op 259 en 389 uit. Die Zondagmiddag liet ik een band meelopen om het op te nemen, wat ik nu aanbied is een eigen opname, gemaakt in Geldrop, en af en toe draai ik wat tussen 259 en 389 en zijn er wat plaatjes uitgeknipt... De generator aan boord, genaamd "Buddah", werd onderhouden door Dick Palmer en liet het die dag regelmatig afweten, leuk is de aankondiging van Johnny Jason "Mr. Buddah is recoverd and hopefully a lenghty recovery.." Je hoort het station om 16:55 uur in de lucht komen met een hele zachte modulatie, daarna van 17-18 uur Jerry van der Loo op 259 en af en toe e…
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 337 weergaven
-
-
Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. Ik zag gisteren het bericht van de redactie over het boek Both sides now van Tiggy Walker en toen moest ik aan deze opname denken, die ik onlangs vond op één van de banden van Hans. Toen Johnnie Walker precies 1 jaar in dienst was van Radio Caroline vertelde hij als 22 jarige over zijn life story. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 163 weergaven
-
-
Gevonden op het internet : Radio Caroline in de kerstperiode van 1979 met Nederlandstalige en Engelstalige dj's. Minder goede kwaliteit met een bromtoon op de achtergrond. Ik ben er zeker van dat er wel iemand hiervan een betere versie liggen heeft [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 650 weergaven
-
-
Met dit warme weer trek ik me lekker terug in mijn "radio hokkie" waar het (nog) lekker koel is, zat net een bandje te beluisteren van Radio Caroline op Zondag 25 Maart 1973, de hele dag gaf de generator aan boord van de "Mi Amigo" problemen en begonnen de Garrard 401 draaitafels langzamer te draaien. Ik had die dag nog een 18 cm "Ter Meulen Post" bandje liggen waarop nog een spoortje vrij was en daarop heb ik daar de hele dag diverse Radio Caroline programma fragmenten mee opgenomen. Eigen opname dus, gemaakt in Geldrop en drie jaar geleden door mij gedigitaliseerd. Ook deze opname heb ik een jaar of 2 geleden al eens aangeboden, maar ook nu, link werkt allang niet meer…
-
-
- 8 antwoorden
- 819 weergaven
-
-
Op Zondag 25 Maart 1973 was Radio Caroline bijna de hele ochtend uit de ether, pas na half een kwamen ze terug in de lucht, toch bleven ze de hele middag problemen houden met de generator en keer op keer sloeg dat ding af. Die Zondagmiddag snel een band op de recorder gelegd, alleen... ik had nog maar 1 tape met 1 leeg spoor over, dus... wat geknipt in de platen die middag, als 17 jarige toen had ik wat "cash-flow" problemen en nieuwe tapes waren duur, vandaar. Toch is het, ondanks al het geknip, is het nog een leuk overzicht geworden van de problemen waarmee ze toen aan boord te maken hadden. Je hoort Peter Brain (=Peter van Dam), Dominee Toornvliet en daarna de "C…
-
- 0 antwoorden
- 991 weergaven
-
-
Wat waren we blij toen Caroline weer terug in de lucht was in Augustus 1983, mooi en sterk signaal maar we hadden er ons heel iets anders van voorgesteld, maar als je het zo 42 jaar later terug luistert dan merk je nu toch wel dat er gewoon erg mooie "album music" werd gespeeld. Een DJ waar erg weinig opnames van circuleren is Dixie Peach, ik heb deze opname een paar jaar geleden ook al eens aangeboden, maar... as usual... de links weken al lang niet meer, dus ook deze in de upload. Radio Caroline - 25 September 1983 - Dixie Peach - 22:50-00:00 uur (digitale bron; Oldies45) pixeldrain08 830925 2250-0000 Dixie Peach.mp3This file has been shared with you on pixeldrainGroet…
-
- 0 antwoorden
- 206 weergaven
-
-
Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud] Dit is de laatste, die ik aanbied, de voorraad is nu op
-
- 0 antwoorden
- 574 weergaven
-