Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 859 weergaven
-
-
-
Vrienden, Het programma wat we hebben gemaakt op de Radiodag in Belgïe kon door een technisch probleem gisteravond helaas niet uitgezonden worden. Donderdagavond a.s. om 20 uur in de herkansing bij 192 radio. www.192radio.nl [verborgen inhoud] … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 5,7k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 769 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
In juni 2006 heeft Rijkswaterstaat, vlak voordat het REM-eiland zou worden ontmanteld voor de kust van Noordwijk, een persreis georganiseerd naar het af te breken bouwsel. Op een stralend zonnige ochtend met een vlakke Noordzee vertrokken de persmensen met een schip van Rijkswaterstaat uit de haven van Scheveningen. Na zo'n anderhalf uur varen werd het REM-eiland bereikt, waarna een laatste kijkje op het eiland kon worden genomen. Na enkele uren werd de terugreis naar Scheveningen weer aanvaard. Tijdens deze persreis heb ik de nodige foto's gemaakt. Ik heb ze gepubliceerd bij het onderdeel Fotoalbum op deze website: Naar aanleiding van het bezoek heb ik bijgaan…
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 951 weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 28 mei 2016 van 13.00 - 18.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 13.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 28 mei 2016 van 16.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. 1931 Nat Conella komt nieuw binnen in de lijst der lijsten. Man werd geboren in 1908 en was al muzikaal actief sinds1924. Het lied Oh Monah, had Nat al sinds 1931 op zijn repertoire staan. Check…
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 29 mei 2015 20.00- 22.00 uur en 3 juni 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] Ook vandaag weer, naast allerlei overbekend materiaal ( Ike & Tina Turner!!) veel zoete klanken van het onbekende. De We Five kennen we wel een beetje, maar het nummer dat we vandaag draaien deed niet zoveel, terwijl het toch voorzien is van het prachtige We Five geluid. En Lee Hazlewood… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 28 mei 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Deze week een volledige UK Top 40 van eind mei 1966. Op 1 vinden we The Rolling Stones met Paint It Black. In de UK vonden we Long Long While op de b-kant van deze single en die draaien we ook. Voor de volledigheid: in de USA was… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
veronica 1974 07-11 1800-1900 Anoushka - Jukebox.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 795 weergaven
-
-
Morgen alweer 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 761 weergaven
-
-
RNI 220 19730817 International Top 30 Mike Ross 20.00-21.00.mp3 [verborgen inhoud] Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect... Robin
-
- 0 antwoorden
- 982 weergaven
-
-
Vers gedigitaliseerd, uit eigen collectie! 1977 04 04 Baken 16, 1200-1400 Frank van der Mast [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Prachtige (sfeervolle) flashback naar (vooral) de sixties. Pirate Flashback (Sixties) By Mr Spock.mp3 [verborgen inhoud] Robin
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik zit vanmiddag weer eens wat te luisteren naar wat oude banden op mijn bandrecorder. Ik hoorde weer eens een band met stukjes van Lex Harding tijdens de laatste week van Veronica. En toen kreeg ik weer sterk de behoefte mijn grote bewondering voor deze man ter sprake te brengen. Voor mij persoonlijk is Lex zeer belangrijk geweest (en nog) als het gaat om muzikale invloeden en de manier van presenteren. Het stukje wat ik zojuist weer eens hoorde was Lex in de laatste week in gesprek met Juul over hoe Juul destijds bij Veronica kwam. Wat een sfeer kon Lex neer zetten in zijn programma. Wat ik zo bewonder is dat het bij Lex altijd ergens over ging, in tege…
-
- 34 antwoorden
- 7,4k weergaven
-
-
Sinds begin januari werken 192TV, de Stichting Norderney en museum RockArt aan een Veronica en zeezender museum dat gevestigd wordt in de studio van 192TV te Nijkerk. Eén van de “drijvende” krachten achter het project is Lex Harding. Samen met de eigenaar van 192TV, Bert van Breda zijn… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]e.com/v/IZRai1Os/file.html]Caroline-19800217-1600-1700-PeterDeVries-Gangboord[/url] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 878 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 861 weergaven
-
-
Alle hoogtepunten van de op 1 mei in Museum RockArt gehouden Radio Mi Amigo dag zijn, vanaf vrijdag 27 mei 20.00 uur, te zien op de Norderney videostream. Radio Mi Amigo 1974-1975 in 100 minuten. Met de welbekende DJ’s en gasten en natuurlijk muziek uit die tijd. A report of the Radio Mi Amigo day, held at the first of May 2016, will be on the Norderney videostream from Friday the 27th of May 2016 at 08.00 PM Vanaf 27 mei op de Norderney videostream. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 931 weergaven
-
-
De RadioDag.Be raakt beetje bij beetje ingevuld. Zoals het er nu naar uitziet wordt het voor de Radio een hoogdag. Eerder hadden ROCKART MUSEUM en HANS HETTELDER (modelbouw zendschepen) al toegezegd om aanwezig te zijn in zaal Ten Putte te Gistel op zaterdag 28 mei. Nu heeft ook [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
The scedule with the djs made from the recordings in my archive: [verborgen inhoud] The first part of Januari: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Do you have recordings ot information to complete the scedule, please let us know. More of Januari 1984 next week.
-
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 22 mei 2015 20.00- 22.00 uur en 7 mei 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] en Frans de Graaff Propvol goede muziek zit het programma weer, vandaag. En verrassingen ook! Als je, net als ik, de stem van Barry McGuire maar zozo vond, luister dan maar eens naar dit vrolijke liedje dat nooit een hit werd. Nog meer aanraders en orenspitsers: Eén van de meest… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]