Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. RNI-19700308-1200-1400-AndyArcher-Top40

• 4 antwoorden
    • 998 weergaven
  2. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. Gast
    Started by Gast,

Radio Antwerpen / Radio Uilenspiegel - programma fragmenten 1962. Waarom zeldzaam omdat er nauwelijks of geen opnames te vinden zijn. Heb even de link aangepast om openbare graaiers tegen te gaan. Maar de link is het zelfde geen zorgen

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  4. Started by martinja,

Veronica14121973HansMondt0555-0700-Ook goeiemorgen [verborgen inhoud] Veronica14121973HansMondt-TomCollins0700-0800-Ook goeiemorgen [verborgen inhoud] Veronica14121973TomCollins0800-0900-Ook goeiemorgen [verborgen inhoud] Veronica14121973HansMondt0900-1000- Muziek terwijl u werkt [verborgen inhoud]

5. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19841216 - 1800-1900 - Openingsdag - Frits Koning [verborgen inhoud]

6. Started by martien,

Vandaag 29 jaar gelden: Caroline-19900914-1525-1725-RickyJonesShow-DtiVaartRondDeRoss [verborgen inhoud] Mvg.Martien

• 0 antwoorden
    • 964 weergaven
  7. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  8. Started by Will Stevens,

Op Spotify staat een afspeellijst die is samengesteld door Bono met de 'zestig liedjes die zijn leven hebben gered'. Eentje daarvan is 'Life on Mars?' van Bowie. Op de website van U2 kun je het bijgaande briefje lezen, gericht aan Bowies zoon Duncan.

• 1 antwoord
    • 972 weergaven
  9. Started by Ben,

Uit het archief van Ad Couwenberg komt deze zendersluiting van RNI in de nacht van 20 Juli 1971. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Started by Ben,

Dit is een opname van een kwartiertje uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] En dit is wat Ad opschreef over deze opname: [verborgen inhoud]

11. More from the AJ Beirens heritage with three tapes with RNI Goes DX 29-10-72, 19-11-72 en 12-11-72 on studio quality [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Started by martinja,

The Offshore Radio Files - Number 2 - Radio Scotland [verborgen inhoud] The Offshore Radio Files - Number 4 - Radio Atlantis [verborgen inhoud] The Offshore Radio Files - Number 5 - Radio City [verborgen inhoud] The Offshore Radio Files - Number 6- Radio 270 [verborgen inhoud]

13. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 794 weergaven
  14. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 906 weergaven
  15. Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 975 weergaven
  16. Started by Ben,

Onlangs was er een vraag of ik opnamen had van de 1395 met daarop BIGL/Radio London. Nou lees ik net dat ze in 2006 begonnen met uitzenden. Gisteren kwam ik een MD tegen waarop ik geschreven heb dat dit een Radio London op 1395 kHz opname is, van 14 Mei 2005 08:35-11:15. Het is veel non-stop en op het eind hoor ik Ian Damon. Ik vermoed dat ik dit met m'n Blaupunkt buizenradio heb opgenomen. De opname is van erg mooie kwaliteit. Zoals je hieronder kunt zien (bovenste gedeelte van de picture) zat er zo goed als geen dynamiek in de audio, ideaal om in de auto naar te luisteren. De audio frequentie karakteristiek (onderste gedeelte van de picture) liep wat op bij 4 kHz en lie…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 691 weergaven
  17. Started by scotty,

Dave Owen opening up Caroline on 10th November 1974. Recording runs from 1800 until around 1915 and is slightly airchecked so runs around 50 minutes. Ian [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 615 weergaven
  18. Started by Erik,

19. Started by Henk-Anna Loog,

Zo, ga er maar weer even lekker voor zitten want het is weer tijd voor ons dagelijks uurtje Deens. Zelf spreek ik geen woord Deens en ik heb net de opname van Radio Mercur die ik met jullie ga delen even afgeluisterd, maar ik versta er geen ene moer van. Misschien vanavond wel als ik een half flesje Johnny Walker Red Label achter de kiezen heb dan zeg je, "Henk jongen, je spreekt Deens of je er geboren bent".. maar dat "iezze gaintje". Ik heb voor jullie een prima opname van "Tom's Top 10" uitgezonden op 30 Maart 1962. Veel plezier ermee.... Groetjes Henk Kruize [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Woensdag 4 april 1962 Veronica na sluitingstijd programma's, gebruikt als informatiezender. Ariadne 20-04-1962 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 643 weergaven
  21. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

22. We gaan nog een keer terug naar de laatste dagen van het zendschip de Mi Amigo. Hans Verlaan (Ton Lathouwers) deed zijn eerste programma op 18 Maart "Smakelijk eten", de dag erna, op 19 Maart, heeft Hans nog "Scheepsplaat" gepresenteerd en een half uurtje non stop tussen 17 en 17:30 uur. Weet iemand of Hans op die dag (19 Maart) ook nog "Smakelijk eten" heeft gepresenteerd of dat het nonstop was??? Net nog even de opname van 18 Maart afgeluisterd en hoor hoe Hans "stoeit" met de studio apparatuur... Opname met dank aan de downloadclub. Radio Caroline - 18 Maart 1980 - 12:57uur-14:10uur- Live Hans Verlaan - "Smakelijk eten" [verborgen inhoud] …

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 23 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  23. If you're not already aware, we would like to draw your attention to a Pirate Radio Day on Sunday 13th August at the Spa Pavilion Felixstowe, with a number of special guests from the days of watery wireless! Hosted by Roger Twiggy Day (Radio England, Radio Caroline, Radio Northsea International and now Boom Radio), other names from the 1960's coming include Mark West/Wesley (Radio Essex, BBMS, Radio 270, Radio Scotland & in the 1970's, RNI, Radio Luxembourg & Radio Orwell), Pete Brady & Ian Damon from Radio London, Susan Moore (daughter of Reg Calvert, the owner of Radio City, who was shot dead by Major Oliver Smedley), Bob Le-Roi (Radio City), Chris Gosling (Tower R…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 833 weergaven
  24. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 987 weergaven
  25. Started by martinja,

Radio London Fab40 06 08 1967-1 [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.