Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.005 discussies in dit forum
-
Rufad Radio, een programma voor en door de warme bakkers in Nederland, gepresenteerd door Meta de Vries. RNI-19720516-0600-0630-MetaDeVries-RufadRadio Het betreft de laatste uitzending van het programma. Weet iemand wanneer dit programma voor het eerst werd uitgezonden? Op Radiopedia: http://www.radiopedia.nl/wiki/Rufad_Radio
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
De laatste weken zijn we gestart met een nieuw concept voor de UK Top 40. Zo doen we tijdens het eerste uur de nummers 20 tot 1 en tijdens het tweede uur 40 tot 21 :-) Nee serieus, blijkbaar loopt er iets mis bij de programmatie. Ad zoekt het uit. Hopelijk vanaf volgende week weer in ouderwetse volgorde van 40 naar 1
-
- 1 antwoord
- 690 weergaven
-
-
MiAmigo-19740520-1900-2100-BrianAnderson-NormanBarrington
-
- 1 antwoord
- 935 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Caroline - 20031989 - 1200-1300 - Nick Jackson During The BBC 1TV Documentary 'Live On The Ross'
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
RNI-19720516-0930-1300-AlfredLagarde-PeterHolland-Espresso-DoorsneeNoordzee/url]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Audio Magazine 1 - Cassette 1985.Overzicht Zeezenders 1984
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Caroline 26 12 1983 - 2300-2400 uur.Simon Barrett
-
- 0 antwoorden
- 691 weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server Another 10 years of offshore radio 1
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Caroline - 15051976 - 1310-1500 - Live Jonathan Day
-
- 0 antwoorden
- 787 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zoek de datum. Opname moet uit de periode juni/juli 1973 zijn: RNI-19730000-0100-0415-BrianMcKenzie-MikeRoss
-
- 2 antwoorden
- 990 weergaven
-
-
Jody Miller had een grotere hit met Home of the Brave, maar ik vind de versie van Bonnie and the Treasures veel beter. Zo'n typisch teenage-thema (haar vriendje wordt scheef aangekeken omdat hij te lang haar heeft) moet natuurlijk door een schel damesgroepja a la The Shangri Las worden vertolkt, en niet door een bravig country-zangeresje. Lekker hard zetten en liefst meebrullen. Dat laatste kun je beter niet doen bij N-E-R-V-O-U-S van Ian Whitcomb, want dat gaat niet lukken. Alleen een neuroot als Whitcomb is (of neerzet) kan dat. Intussen is een een best lekker bluesje, dat wel. Nog een bluesnummer is Treat Her Right van Roy Head. Als Yesterday van The Beatles niet was …
-
Ook nieuw op de Videostream Norderney 192 het tweede en laatste deel van uitzendingen over Gerard van Dam in het programma Offshore Radio Files.Gerard van Dam met zijn verhaal over RNI, Radio Caroline, Radio Atlantis en natuurlijk Radio Delmare. In deel twee blikt Gerard vooral terug op de wilde, onzekere en turbulente tijd met Radio Delmare. De inbeslagnames, het op drift raken van schepen, het ‘terughalen’ van inbeslaggenomen apparatuur bij de Domeinen en de moeizame verhouding met de medewerkers. “Actum Agere” is een dvd gemaakt door Leendert Vingerling, Jan Kat en Alex van den Hoek. Nu bij Norderney 192 in de bewerking van Jan Hariot voor de Offshore Radio Files. Nor…
-
- 0 antwoorden
- 934 weergaven
-
-
Komende week in de Norderney Videostream de Vinyl Show met Ad Bouman. Deze uitzending, die morgen vanaf 18.00 - 19.00 te horen is via 192 Radio is afgelopen maandag opgenomen in Museum RockArt. Een uur radio kijken vanuit de Veronica Zeedijkstudio. Het programma is onderdeel van de 5 uurs cyclus die de gehele week draait op de Norderney Videostream. De nieuwe week start vanavond (vrijdag) om 19.00 uur. Videostream Norderney 192 Radio
-
- 0 antwoorden
- 720 weergaven
-
-
Caroline-19730206-2300-0110-GrahamGill-NormanBarrington
-
- 0 antwoorden
- 608 weergaven
-
-
MiAmigo-19740527-0600-0634-HaikeDebois
-
- 0 antwoorden
- 640 weergaven
-
-
Caroline-19730206-2000-2300-RobinAdcroft-GrahamGill
-
- 0 antwoorden
- 727 weergaven
-
-
Beste forumleden, Het zou zo leuk zijn indien 192TV, de muziekzender die het Veronicaschip, De Norderney, nog geregeld door het beeld laat schommelen, als beste digitale TV zender wordt gekozen. Ook laten ze geregeld clips zien met tunes van programma's en beelden vanaf het Veronicaschip, toen ze nog op de Noordzee rond dobberde... Ze houden het erfgoed "levend"! U kunt kiezen via de link http://www.totaaltv.nl/pagina/70/ en dan het bekende logo 192TV ! Alvast heel veel dank! Groet, Anneke
-
Popmix nr 7 van 26 juni 1970, de voorlaatste. Hierin o.a. de aankondiging dat alle medewerkers komende week bij het Holland Popfestival aanwezig zullen zijn en er dus volgende week geen Close-up zal zijn maar een special over het festival. “we gaan 3 x 24 uur poppen” Verder veel post voor de Veronicamedewerkers. Een van de reacties is van Juul Geleick die de vraag waarom er geen Stones-show meer op de woensdagavond is, op een Juul manier beantwoordt. Wat Doe Je, Wat Doe Je met Dick Klees, een Close-up van Klaas Vaak en Wat Is Een Plugger met Rob Ombach. Verder ook nog het bericht dat Jukebox gewoon Jukebox blijft. Volgende week de laatste Popmix met de Kralingenspecial…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Caroline-19730201-0100-0300-AndyArcher
-
- 1 antwoord
- 690 weergaven
-
-
Opeens was alles anders, vertrouwde bakens op de middengolf waren verdwenen, 538-220-217 Veronica, RNI,Atlantis. Op 1 september 1974 de "Grote Omschakeling" naar 259, hoevelen verhuisden direct mee naar Mi Amigo, wie durfde zich over te geven aan "the Big 445" het verfoeide H3. Hier een tweetal opnames live vanaf de Mi Amigo in de middag van 1-9-74 met Peter Pan<bemanningslid aanboord Mi Amigo> en Tony Allan in Dutch/Engels op Radio Mi Amigo, er waren immers geen programmabanden gekomen voor 1-9-74. http://www95.zippyshare.com/v/KF9wRM1Q/file.html Paul de Haan.
-
Ik kreeg een mailtje van een radio collega die heeft opgevangen ergens op dit forum dat ik zou stoppen met mijn programma Nederbeat op 192....... Om elke vorm van onduidelijkheid direct de kop in te drukken, van Weeterloo gaat door, ook na 31 augustus 2015 Ik weet niet waar dit verhaal vandaan komt en ik heb er naar mijn idee ook geen enkele aanleiding voor gegeven, integendeel. In elk geval, het is en broodje van Doorn. Dus wie baalt van mijn programma, pech, wie er van geniet, geen zorgen. Ik hoop het nog jaren te doen, en geniet er van om elke zaterdag de beat waar we allen zo trots op zijn te mogen laten horen. Groeten, en tot zaterdag dan maar weer, Jan …
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
-
Voor de liefhebber, 1 uur met Joost Den Draaier. Bertus http://www14.zippyshare.com/v/ki8wuNgA/file.html
-
- 4 antwoorden
- 888 weergaven
-
-
Vanmiddag in RockArt vertelde Johan van der Kolk dat hij in maart 1974 trouwde. Volgens hem is dat toen heel de dag omgeroepen op de zender, ik denk rond het nieuws. Zou daar nog een opname van zijn ?
-
- 2 antwoorden
- 954 weergaven
-
-
Uurtje koffietijd met Tineke. Veronica-19671112-1000-1100-Tineke-Koffietijd
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
-