Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
update leden-donateur speler ​Toegevoegd een mooie Lex Harding show van 24 februari 1970 15-16 uur. En Robbie Dale komt ook nog even “buurten”. Ad vond recent een 4 sporen bandje met daarop een UK top 20 door Joost den Draaijer. De opname is uit oktober 1965 maar een precieze datum ontbreekt helaas. Het moet in ieder geval een zaterdag zijn. Het zijn ook maar de eerste 30 minuten van het programma dat tussen 19 - 20 uur werd uitgezonden. Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/update-leden-donateur-speler
-
Ad Roberts, Frank Petersen en Wim van Egmond. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 822 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 822 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. De opname begint met een stukje Veronica en Rob Out, die de nummers 3 en 2 uit de Billboard lijst draait. Vervolgens "fietst" Ad "over de band" en komt uit bij RNI op de korte golf met een testuitzending. Rond 22:42 zit een knip omdat de band daar omgedraaid moest worden. De totale opname duurt ongeveer drie kwartier. Wie kan helpen om de begintijd van deze uitzending te bepalen (ik weet zo niet wanneer het programma van Rob Out werd uitgezonden op zondagmiddag)? [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 822 weergaven
-
-
John Oud tekende de Norderney op de 538 meter en stuurde ons hiervan een afbeelding. [verborgen inhoud] … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 822 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 822 weergaven
-
-
Caroline-19850824-0000-0400-FergieMcNeal-JohnFord
-
- 4 antwoorden
- 822 weergaven
-
-
20 minuten, presentator niet meegekregen. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 822 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 30 augustus 2014 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 3 augustus 2014 van 17.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. De Advertentie van de Week! Ah, da’s een makkie deze week. Chad Allen & The Expressions. Wie kent ze niet? Nu wil het toeval (kuch) dat we hier de promo hebben lig…
-
Radio Caroline 962 (319) 17-07-77 Tony Allan 09.00-11.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZR738TFEFCFN.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 1 antwoord
- 822 weergaven
-
-
Simon Barrett en Johnny Lewis. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 822 weergaven
-
-
Geen idee of dit hier eerder langs kwam, komt toevalligerwijs uit het archief van Hans Knot. Ik heb het enigszins opgeknapt voor "aging anorak ears". Gezien de K Tel spot voor deze elpee plaats ik dit rond october 1975. [verborgen inhoud] Paul de Haan
-
Ik ben op zoek naar het hele programma van deze Keukenhofshow. Dit zijn delen die ik zelf opgenomen heb op waarschijnlijk 30-12-1973 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 822 weergaven
-
-
1985 visit Radio Caroline, Ross Revenge and Laser 558, the Communicator from Rob Olthof. Hier en daar, waar mogelijk, wat bijgewerkt. From the analog archives of Martin v.d Ven Oorspronkelijk analoog materiaal afkomstig uit het archief van Martin van der Ven
-
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
-
-
Twee programma's met Colin Peters. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
-
-
H I a couple more 1977 08 05 MI AMIGO CAROLINE TOUR OF THE SHIP ROGER MATTHEWS STUART RUSSELL AND MARC JACOBS 1960'S RECORDINGS CAROLINE STEVE KENT [verborgen inhoud] SIDE 2 CAROLINE 319 AUG-OCT 1977 ROGER MATTHEWS STUART RUSSELL MARC JACOBS ROGER MATTHEWS STUART RUSELL ROGER MATTHEWS DICKIE ALLEN MARTIN FISHER JAMES ROSS [verborgen inhoud] enjoy
-
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
-
-
Al weer vele jaren bestudeer ik de het werk van George Harrison als solo artiest. Daarbij kom ik vaak op de connectie die er in de jaren 70 was met Radio Caroline en Radio Seagull. Immers , George en Ronan waren vrienden en George zag de manier van radio maken met album tracks wel zitten. Dus werd er door George in die tijd vaak geld gestort om de boel een beetje gaande te houden.Als dank werd er vaak muziek van George als solo artiest gedraaid. Ik vind het altijd erg mooi om die connectie in de Caroline / Seagull programma s uit die begin 70 er jaren te beluisteren. Op de site van [verborgen inhoud] las ik het volgende : The re-opening date of Radio Seagull was Jan…
-
Van de Golden Radio NL radio server met dank aan JPL voor het opnemen en uploaden Veronica - 15011974 - 1217-1442 - Will Luikinga + Rob Out + Bart Van Leeuwen [verborgen inhoud] Veronica - 15011974 - 1442-1551 - Bart Van Leeuwen - Hans Mondt [verborgen inhoud] Veronica - 15011974 - 1700-1800 - Lex Harding Show - Muziek Express Met Gast Living Blues [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 821 weergaven
-
-
If you want to go back from the Radioday in Amsterdam it is advised to do that before Monday 24th March (so ultimately on Sunday 23rd). From that day on there will be heavy delay in flights from Amsterdam Airport (or no traffic at all) and possibly also from Hook of Holland or Rotterdam as there will be a nucleair summit in The Hague on the 24th and 25th in the World Forum with 48 worldleaders. The traffic between Amsterdam, Rotterdam and The Hague will possibly be delayed or even not be possible, not by train (no Eurostar), not by car or any other way. Maybe you can travel via Utrecht to Rotterdam. If there is a terrorist threat the borders may be closed. T…
-
In augustus 1983 was het de bedoeling dat Caroline terug zou komen op 558 khz, gebeurde niet, werd 963. Tot op heden was het niet echt duidelijk wat de reden hierachter toen was. Ik stelde deze vraag op het UK forum en er komen duidelijke antwoorden en zelfs een primeurtje uit. Lees maar mee: Augustus 1983, The Ross Revenge, the giant mast and 558 or 963? Vraag van Paul de Haan mbt de geplande 558 bij de herstart van Caroline in augustus 1983op het UK forum: Dont worry, I am not going to raise questions about the format during the return of Caroline in August 1983. This question is all about the frequency during the relaunch. The ship ship was…
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 821 weergaven
-
-
The final Saturday on Caroline 558 before the raid on the Ross Revenge one week later. Chris Kennedy 1300-1430 UK time 12/08/89 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
-
-
Caroline 558 Station's 26th birthday DJ Rico 0700-0730 UK time Easter Sunday,15 April,1990 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]