Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Beste forumleden, Het zou zo leuk zijn indien 192TV, de muziekzender die het Veronicaschip, De Norderney, nog geregeld door het beeld laat schommelen, als beste digitale TV zender wordt gekozen. Ook laten ze geregeld clips zien met tunes van programma's en beelden vanaf het Veronicaschip, toen ze nog op de Noordzee rond dobberde... Ze houden het erfgoed "levend"! U kunt kiezen via de link [verborgen inhoud] en dan het bekende logo 192TV ! Alvast heel veel dank! Groet, Anneke
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
-
-
Eddy en the Eddysons maakten een flexidisc voor Dokter Meinsma die vol gezongen werd door dit aardige bandje (ze maakten later ook nog met Paay Veronica jingles (your happy station) en het fraaie music lovin girl) maar plotseling werd het nummer onderbroken door; sorry, het heeft niks met dit nummer te maken, maar ik wou toch ff zeggen dat roken hartstikke ongezond is...) Heet dus niet voor niks OH so wrong... Die zit er in, net als C+B, Apollo's Wing, de b van Lying all the time, het debuutsingletje van de Shocking Blue (starring Fred de Wilde voor hij 's konings wapenrok diende te dragen), Bojoura (te vroeg in het seizoen) en we starten met een Magisch Volendams plaat…
-
- 1 antwoord
- 784 weergaven
-
-
Ik, Philippe Derluyn, besteed graag nog even aandacht aan één van mijn domeinen. Dit domein [verborgen inhoud] heb ik geregistreerd enige minuten nadat de extensie .rocks beschikbaar was (inmiddels 3 jaar terug) Op dit domein “The Radio That Rocks” word elke dag een ander project voorgesteld van online zeezender streams Naast Caroline word bv Big L vaak een beetje over het hoofd gezien in deze huidige tijden, maar ja inderdaad ook zij zijn nu online beschikbaar. Hoe werkt het? A ) elke dag word een ander online project 24 uur voorgesteld B ) via het dropdown menu rechtsbovenaan kan men elk project ook afzonderlijk opvragen …
-
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
- 1 follower
-
-
Here are all the recordings I have from the final day of Radio Scotland, 0600-1600 Airchecks with Tony Allan, [verborgen inhoud], Ben Healy, Jack Mc Laughlin, Mel Howard and Ben Healy again. [verborgen inhoud] 1900-1905 Final Mc Laughlin's Ceilidh and World Tomorrow [verborgen inhoud] 2100-2150 Tony Allan and [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 2150-2255 Ben Healy followed by final goodbye from Tony Allan [verborgen inhoud] 2255-0000 Final programme with Tommy Shields [verborgen inhoud] Remember 242 along with Big L, 270 etc.
-
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
-
-
Monique-19860409-0700-0900-MarkStam-WimDeValk-JoostDenDraaijer
-
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
-
-
Caroline 319 Stevie Gordon 28 August 1978 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 784 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit archief MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
-
-
Twee programma's met Chris Kennedy . [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] Mocht iemand de data kunnen bepalen van deze opname, dan zou ik dat zeer waarderen. De opname staat op dezelfde cassette als de opname van Tom Collins van 28-07-1973 dus deze opname zou zo maar van dezelfde dag, de dag ervoor of erna kunnen zijn (ik gok op de dag ervoor).
-
-
- 5 antwoorden
- 784 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
Hier staat het presentatieoverzicht van Radio Monique in 1987: [verborgen inhoud] Ik ben nog op zoek naar de ontbrekende maanden januari, augustus en december. Deze overzichten zijn ooit in Offshore Echos gepubliceerd. En van de twee ochtend uitzendingen (0500-0630) van 16 en 23 mei is niet bekend wie deze presenteerde. Ook van hiervan zoek ik de presentatie.
-
- 3 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
Zaterdag 28 januari om 19.00 is het dan zo ver: de Nederbeat top 40 editie 2023 op 192 radio, 3 uur lang genieten van de allerbeste muziek van eigen bodem uit de tijd van Veronica op zee. Deze keer na 2 jaar een nieuwe nummer 1, vergezeld van 5 compleet nieuwe binnenkomers en ook veel oude bekenden uit de eerdere jaargangen vanaf 2014. De Nederbeat top 40 wordt herhaald op donderdag 2 februari vanaf 20.00, dus zet het in je agenda, dit mag je als Nederbeat liefhebber uiteraard niet missen! Samenstelling: de inzenders van een persoonlijke top 10, vormgeving en presentatie Jan van Weeterloo De Nederbeat top 40 is te beluisteren via www.192radio.nl…
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
Hallo allemaal. Ik las net dat Offshore Radio Sounds al weer 7 jaar online is met die oude zeezender programma's. En het gekke is dat ik nog steeds nieuwe opnames hoor. Ze zullen vast nog wel wat opnames hebben, die ze hier zouden moeten plaatsen. Ben al vanaf het begin een verwent luisteraar. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 783 weergaven
-
-
Eddy draait nummers, die op nummer 1 in de Top 40 hebben gestaan. Bart van Leeuwen komt even langs en Juul doet de techniek. Cees Man in 't Veld leest het nieuws om 14:00. Het programma werd uitgezonden tussen 13:00 en 14:00 vanuit een bijzonder gezellig Lapershoek.
-
-
- 1 antwoord
- 783 weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 783 weergaven
-
-
De een-na-laatste dag dat Radio Mi Amigo vanaf de "Magdalena" haar programma's bracht, Zondag 16 September. Dinsdagochtend 18 September zijn ze nog kort in de lucht maar al snel gaat de zender uit om nooit meer terug te keren. Is er trouwens iemand die programma's heeft van Maandag 17 September? Zelf heb ik nog wel het laatste uur van die dag. Luister lekker mee naar Ferry en Ben. De digitale opname heeft als bron: "SMC CD Mi Amigo 272" (uitgebracht 2005). Radio Mi Amigo - 16 September 1979 - 1355-1505 - Ferry Eden en Ben van Praag. pixeldrainMiAmigo272-1979-09-16-FerryEden-BenVanPraag-1355-1505.mp3This file has been shared with you on pixeldrainGroet Henk Kruize
-
-
- 5 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
Ben opzoek naar de programma's betreffende de Veronica Trofee 1974-07-27 1445-1800 Lex Harding Rob Out en 1974-07-28 1700-1800 Uitreiking Veronica Trofee. Ze zijn hier al eens eerder aangeboden (Vincent) Zou prachtig zijn als deze nogmaals in de herhaling kunnen. Bij voorbaat dank. Cor. (Bijlage 1974-07-26)
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19750813-1200-1300-JoopVerhoof
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
Op dezelfde band van Ad Couwenberg, waar de RNI opname van 12 Juli 1971 opstaat, staan ook deze opnamen. Ad "draaide nog wel 's heen-en-weer" tussen RNI en Veronica tijdens een opname. Dat is ook het geval bij deze: [verborgen inhoud] Dit schreef Ad op de Tapedoos over deze opname: De andere opname is van RNI, zo rond 10 uur 's avonds: [verborgen inhoud] Dit is Ad's beschrijving van deze opname:
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
Radio Monique, 16-4-1985, Stan Haag, 18-19 Jukebox 1e keer [verborgen inhoud]