Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Op 26 Februari j.l overleed DJ Tom Hardy, zijn grootste bekendheid kreeg hij als DJ bij Radio Caroline maar daarvoor was Tom Hardy, net als zovele van zijn collega's, DJ aan boord van de MV "Peace" van The Voice of Peace. Al jarenlang heb ik een opname in mijn archief (met dank aan Harm Koenders) van Tom Hardy op de VOP, opgenomen op 25 Juni 1976. VOP-Tom Hardy 1440-1500 en daarna Chrispian St.John van 1500-1524. Uiteraard een Middengolf opname, de VOP had in 1976 nog geen FM zender aan boord, alleen de 2 "Collins" AM zenders. [verborgen inhoud] From somewhere in the mediterranean Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  2. Started by hans knot,

Ik, Philippe Derluyn, besteed graag nog even aandacht aan één van mijn domeinen. Dit domein [verborgen inhoud] heb ik geregistreerd enige minuten nadat de extensie .rocks beschikbaar was (inmiddels 3 jaar terug) Op dit domein “The Radio That Rocks” word elke dag een ander project voorgesteld van online zeezender streams Naast Caroline word bv Big L vaak een beetje over het hoofd gezien in deze huidige tijden, maar ja inderdaad ook zij zijn nu online beschikbaar. Hoe werkt het? A ) elke dag word een ander online project 24 uur voorgesteld B ) via het dropdown menu rechtsbovenaan kan men elk project ook afzonderlijk opvragen …

3. Started by Vincent,

Uurtje David Lee Stone. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  4. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Op verzoek van vele luisteraars…. is het programma The Fifties met The Good Guys (Frank en Timo) verplaatst van zondagochtend (11-12) naar de zondagavond, (19-20) meteen na de Jukebox. Van 11-12 op zondag is het weer tijd voor de Guilty Pleasure’s. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  5. Started by Vincent,

Een aardig compleet dagje. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  6. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  7. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 804 weergaven
  8. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 804 weergaven
  9. [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick")

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  10. [verborgen inhoud] Opname uit archief MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  11. Radio Delmare 192 (Kwaliteit matig/redelijk) 10-06-79 Top 30 Ronald van der Vlucht 10.00-12.02 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WN7RF8JRLYAR.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BNZ7OYBFRT8K.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) Robin

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  12. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Top 50 lijst staat hier: [verborgen inhoud] Aanvullingen zijn welkom!

13. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 803 weergaven
  14. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 803 weergaven
  15. Started by Vincent,

Voor de verzamelaars. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 803 weergaven
  16. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 803 weergaven
  17. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 803 weergaven
  18. Hierbij de eerste Breakfast show van Roger Day (your thinner record spinner) op RNI. "1970 02 19 Thu 0700-0800 RNI (186m) - Roger Day - test (first Breakfast Show).mp3" [verborgen inhoud] "1970 02 19 Thu 0600-0700 RNI (186m) - Roger Day - test (first Breakfast Show).mp3" [verborgen inhoud] Groeten Jan

• 0 antwoorden
    • 803 weergaven
  19. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 803 weergaven
  20. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Hier is een link naar een opname van Radio Scotland met o.a. Tony Allan. Theo

• 0 antwoorden
    • 803 weergaven
  21. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 802 weergaven
  22. [verborgen inhoud] Uit de collectie van Douwe Dijkstra

• 1 antwoord
    • 802 weergaven
  23. Eddy draait nummers, die op nummer 1 in de Top 40 hebben gestaan. Bart van Leeuwen komt even langs en Juul doet de techniek. Cees Man in 't Veld leest het nieuws om 14:00. Het programma werd uitgezonden tussen 13:00 en 14:00 vanuit een bijzonder gezellig Lapershoek.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 802 weergaven
  24. Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900608-NickJackson-29min

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 802 weergaven
  25. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 802 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.