Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Van de Golden Radio NL server Laser 558 Charlie Wolfe 201184 2152-2319 [verborgen inhoud]

2. [verborgen inhoud] Mi Amigo 259 Joop Verhoof Flashback show 26-06-1976 12-14 STUDIO. Voor de liefhebbers.

• 0 antwoorden
    • 519 weergaven
  3. Hier een opname van Horst Reiner uit het begin van RNI , 30 januari 1970. De kwaliteit is uitstekend. 1970 01 30 Fri - RNI - Horst Reiner - test (studio, German, 69 mins).mp3 [verborgen inhoud] En nog een van Horst, nu van 1 februari 1970, opgenomen van FM 102 MHz. 1970 02 01 Sun - RNI (102FM) - Horst Reiner - test (German, 22 mins).mp3 [verborgen inhoud] Groet, Jan

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  4. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 817 weergaven
  5. Started by bertus,

[verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 544 weergaven
  6. Started by Vincent,

Op zaterdag 2 februari 1980 presenteerde Peter de Vries live aan boord van de MV Mi Amigo tussen 16:00 en 17:30 uur de disco uitvoering van Gangboord. Tijdens het programma start hij een single uit 1977 met een speeltijd van 3 minuten en 34 seconden. Na 4 minuten en 30 seconden komt hij er achter dat er iets niet klopt... [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 732 weergaven
  7. Vele nieuwe foto's Radio Caroline (Ross Revenge) van Caroline Martin. Link van Martin van der Ven, via het nieuwe Engelse Free Radio Forum. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  8. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 910 weergaven
  9. Started by Juul,

Ik ben reclame banden aan het afluisteren en beschrijven, kom ik dit net tegen. Ik wist dit niet. Wel leuk. ©Stichting Norderney. (geldt ook voor de Facebook leners) [verborgen inhoud]

10. SWINGINGRADIOENGLANDLARRYDEANSHOWJUNE1966 [verborgen inhoud] SWINGINGRADIOENGLANDTEST [verborgen inhoud]

11. Caroline15081974JohnnyJason23002400 [verborgen inhoud] Caroline16081974JohnnyJason00000100 [verborgen inhoud] Caroline16081979HermandeGraaf12001310 [verborgen inhoud] CarolinePeterPhilips2206198513001400 [verborgen inhoud]

12. Vanavond gekeken naar de altijd indrukwekkende beelden van de Dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte in Wassenaar en die op de Dam in de 'vrijstaat' Amsterdam. Ik heb gelukkig geen familieleden of kennissen die zijn omgekomen door de oorlog. Mijn vader, geboren op de Schouwweg in Wassenaar, is in de oorlog wel opgepakt voor verzetswerkzaamheden en heeft in een gevangenis in Den Haag gezeten. Hij zou worden geëxecuteerd, maar iemand anders werd op het laatste moment aangewezen. Mijn vader ontsnapte dus op onverklaarbare reden aan de dood. Ik heb hem er niet vaak over gehoord, totdat hij ouder werd en er af en toe meer over vertelde. Door deze gebeu…

13. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server - een cassete over de Voice of Peace Helaas verder geen gegevens Cassette kant A [verborgen inhoud] Cassette Kant B [verborgen inhoud]

14. Started by Martin1968,

Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 997 weergaven
  15. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Radio Monique [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  17. MiAmigo-19790830-1000-1200-EricMes-Keukenpret [verborgen inhoud]

18. Caroline 558-08 08 1987-0725-0900 Jackie Lee [verborgen inhoud]

19. Started by Walvlis,

'Landpiraten' vormden voor dj's vaak de bakermat naar landelijke bekendheid via zeezenders. In 1979 was Radio Activity te horen vanuit Vlissingen. Het bereik van de zender, die elke zondag en woensdag uitzond, was over heel Walcheren, een deel van Zuid-Beveland en tot in Zeeuws-Vlaanderen. Later landelijk bekende namen zoals Jan Veldkamp (Radio Monique), ook bekend als Jan Parent (Omroep Zeeland), te horen als Hugo Meulenbroek, en Tom de Bree (Radio Mi Amigo 272) waren in februari 1979 te beluisteren bij Radio Activity, vooraf gegaan door hun collega Harry Kingstone. Luister hier ⬇️ naar de opname ↙️ [verborgen inhoud]

20. Een studio tape waarbij niet bekend wordt wie de invaller is voor de presentatie en techniek van de Flashbackshow van de Marc Jacobs collectie [verborgen inhoud]

21. Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 935 weergaven
  22. Op 26 Februari 2000 vond de eerste Belgische zeezenderdag plaats in Beervelde. Dit is een groot gedeelte van het gesprek dat Serge van Gisteren had met Ton Schipper. Allen een voorspoedig 2022 gewenst!

• 0 antwoorden
    • 952 weergaven
  23. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Started by Juul,

Beste Vrienden, Hier twee wav- aiff files met een top 40 door Lex. Kwaliteit prima. Voor de rest weet ik er niks van. Ik denk dat het 1 en dezelfde datum is. Aan jullie de taak om die uit te vinden. Tijd ontbreekt mij. Dank alvast! Juul [verborgen inhoud]

25. Vers uit de recorder een studio opname van Radio Mi Amigo. Geen datum op de doos vermeld, maar wel op het eind van het programma loopt de naald nog even door in de groef. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.