Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.535 discussies in dit forum
-
​ 13 december - Vinyl Show met Ad Bouman in Museum RockArt De Vinyl Show, iedere zondagmiddag om 16.00uur (na Rob Stenders) op 192Radio, staat deze weken in het teken van december 1965. Met veel programma fragmenten en verhalen van Adrie zelf, over het reilen en… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: lees verder > Lees verder
-
​De enige echte Top 100 van 1965 wordt uitgezonden op zondag 4 januari van 13.00 uur tot 18.00 uur door 192Radio en Extra Gold. De Top 100 wordt gepresenteerd door; Thimon Schellevis, Rob van Wezel, Rob Stenders, Bert van der Laan en Ad Bouman. De allereerste Top 100, zondag 4… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: lees verder > Lees verder
-
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 733 weergaven
- 1 follower
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 25 antwoorden
- 8,2k weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
-
Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 14 mei 2016 van 13.00 - 18.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 13.00 - 18.00 uur, zie programmering Tipparade op 192Radio: Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 14 mei 2016 van 16.00 - 18.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie programmering. De Kookaburra Schijnt rond te vliegen in Australië, ook wel de lachvogel genoemd. Jerry woonde van zijn 2de tot zijn 20ste in Australie en heeft opgetreden met de BeeGees. Kwam begin jaren 70 terug naar Nederland …
-
[Verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Na de tragedie in the UK op 14-8-67 toen alle Britse zeezenders ivm wetgeving uit de ether moesten verdwijnen was Caroline met twee stations teweten Caroline South en Caroline North de enige die de wetgeving trotseerde en doorging. Gemakkelijk was het niet, vrijwel alle reclame inkomsten verdwenen van de ene op de andere dag en de leiding van het station kwam toen geheel in handen van Phil Solomon, Ronan werd het “boegbeeld” al was hij nooit te drogen gehangen aan de boegspriet van de Mi Amigo. Philip Raymond (‘Phil’) Solomon (Belfast, 27 april 1924 – Bournemouth, 10 april 2011) was een Britse impresario en zakenman van Noord-Ierse afkomst. Hij was de manager van arti…
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik ben weer in blijde verwachting van de lijstjes, met name de tipparade natuurlijk. Nóg kunnen er verrassingen bij zitten, dus ik ben weer benieuwd. En The Move staat in ieder geval nu wel in de top 40, het is gewoon een goed nummer.
-
- 2 antwoorden
- 912 weergaven
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 894 weergaven
-
-
-
-
-
-
-
Ik zit me nu al een hele tijd met de vraag. Waarom moest Radio Mi Amigo destijds 24 u uit de lucht gaan om de volgende dag op 192 te gaan uitzenden ? En waarom kon dat dus niet meteen want Radio Caroline had toch een dag service op 192 en Radio Mi Amigo op 259. Ok het is natuurlijk wel zo dat 259 ongeveer 35 kw zendvermogen had als ik goed voor heb en dus géén 50 kw zoals natuurlijk wel mooi stond als bluf. En Radio Caroline had op 192 maar 10 kw. Ik snap ook wel dat als dit meteen was gebeurd dan had Radio Amigo plots maar 10 kw op 192 en dan zou Radio Caroline 35 kw gehad hebben , laten we daar even van uit gaan. Ik snap nu ook wel dat als je een zender moet…
-
[Verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven