Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.004 discussies in dit forum
-
Wat is er met de stream van de Norderney? Meestal luister ik in het weekend en vanmorgen weer 6 keer we can work it out van de Beatles in één uur. Vorige week was dat ook al zo. Leuke plaat maar een iets te hoge rotatie als je het mij vraagt. Henny
-
- 0 antwoorden
- 996 weergaven
-
-
Even lekker naar de Nationale Zaterdagmiddaggebeurtenis luisteren en de stream doet het niet. Hopelijk werkt het snel weer.
-
Het kan zijn dat je geen streamverbinding kan krijgen met 192Radio. Er is een probleem met een server bij een provider. Daardoor is ook Radio Paradijs niet meer te horen.
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
LOENEN (ANP) -25 juli 2012 Ongeveer 4000 huishoudens en bedrijven in Loosdrecht, Loenen aan de Vecht, Baambrugge en Vreeland zitten woensdag aan het begin van de middag zonder stroom. Dat heeft netbeheerder Stedin gemeld. Het is nog niet bekend wanneer het probleem is verholpen. © ANP/AFP
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
The great Stuart Henry presenting his first programme on Radio Scotland on January 1st 1966 from 2324-2350. http://www.mediafire.com/?kvvw8hi8cf036be
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Gevonden op het internet (uploader onbekend) : https://pixeldra.in/u/dQcnV8
-
- 0 antwoorden
- 676 weergaven
-
-
Hallo Ik ben nieuw op dit forum. En zal me even voorstellen. Ik ben bryan woertman ben 14 jaar. En ik vind radio Veronica heel interessant. Ik verzamel oude programma's op de band en download ze. Maar ik had een vraag wat is er gebeurt met de studio in hilversum na 31 augustus 1974. Alvast bedankt
-
Zoals beloofd in een eerder bericht, foto's en als het lukt een video van de locatie waar de Nederbeat top 40 in januari 2016 zal worden opgenomen. Mocht jke je lijstje nog niet hebben opgestuurd, doe het nu, sluitingsdatum voor inzendingen is 7-1-2016 filmpje er bij gaat helaas niet lukken zo, bestand te groot, ik wil jullie daarom een link sturen voor de facebook website, waarschijnlijk komt het filmpie ook nog op de site van stichting Norderney, daar komt dan nog een bericht over. DE FB webstek: https://www.facebook.com/Nederbeat.top.40.editie.2016/
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Bij het doorbladeren van het boek Geschiedenis van Zeeland : de canon van ons Zeeuws verleden (2009) door Jan J.B. Kuipers viel mijn oog ineens op een foto van Bert Bennett in een radiostudio. Deze foto staat op pagina 185 bij het hoofdstuk De televisietoren in Goes. Bij de foto staat: 'Radiostudio van de Belgische zender Atlantis in de Nieuwstraat in Oostburg. Foto O. de Milliano, 1970, Zeeuwse Bibliotheek, Beeldbank Zeeland.' In het hoofdstuk wordt Radio Atlantis verder helemaal niet genoemd. Je vraagt je af hoe deze foto in dit boek komt. Was de schrijver op zoek naar een foto van radio in Zeeland en vond hij dit? Had hij enig idee waar het hierover ging? Zo te v…
-
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wat is er gebeurd met de omvangrijke platen / banden ( discotheek)archief na 1978 in Playa de Aro ??. Ik kan mijzelf voorstellen dat er in de Spaanse periode aardig wat archiefmateriaal ( o.a reclamelijsten , plugplaten , commercials ,uitzendschema's enz)is opgebouwd , waar is dat gebleven? Van Veronica is veel bewaard gebleven , misschien ook van Mi Amigo????
-
- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
https://we.tl/t-b1zlRUNvJh Hier een setje van mijn studiojingles van Mi Amigo 272
-
- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Studiotape nr 264 De jukebox van Stan Haag van 22 december 1975 via Radio Mi Amigo.
-
- 8 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Nogmaals een cass. van BoB Bootsma. Dank Bob. Het laatste deel (ongeveer 35 minuten) van de Beatles Top 30 en het begin van de Top 50. Ik heb lang gezocht maar op beide fora dit programma niet gevonden, al weet ik haast zeker dat ik de lijst wel eens vaker voorbij heb zien komen. De Beatles Top 30 werd door Radio Mi Amigo uitgezonden op 20 september 1975 in het programma Flashback Show van Joop Verhoof. Info: Radio Mi Amigo Hitnoteringen laatste deel Beatles top 30 Mi Amigo Joop Verhoof. Foto Radiovisie.eu
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Heren, dames ook, Komende zaterdag in de Top 40 een kleine 30 minuten Joost de Draayer uit 1965 Om precies te zijn van de nummers 8 naar 1. Voor geval je dat nog net niet in je verzameling hebt, deze mededeling als euh.. mededeling. Groeten Rob
-
- 1 antwoord
- 973 weergaven
-
-
Het duurt nog even maar…192 radio gaat met de Nederbeat top 40 de maand januari 2015 uit en februari in Maar….. DAAR HEBBEN WE JOUW HULP VOOR NODIG!!! Stuur jouw lijstje met 10 favoriete Nederbeat nummers naar wijdraaien@gmail.com en zorg zo dat jouw grootste hits in de Nederbeat top 40 komen! LET OP! Zorg dat jouw lijstje wel aan de voorwaarden voldoet, anders kan het niet mee tellen, daarom, lees wat er op de voorbeeldlijst (bijlage) staat. De sluitingsdatum voor inzenden van de lijstjes is 5 januari 2015, zodoende heb ik nog ruim de tijd om een goede top 40 samen te stellen. EN!!!!! De opnames van de Nederbeat top 40 worden gemaakt op 24 januar…
-
- 19 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Thanks to my friend Daniel, here are the studio tapes of Radio Mi Amigo DJ Haike Debois, answering to an interview by french journalists in 1978. Sorry but it's in french, and no transcription or translation are available. It was broadcasted on Sud Radio 819 kHz (Andorra). A few bits of Ton Schipper's Keukenpret can also be heard during the shows. SudRadio-19780615-1905-1957-HaikeDeboisInterview(1) SudRadio-19780616-1905-2000-HaikeDeboisInterview(2)
-
-
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
5 minuten tv over de Engelse zeezenders - mogelijk pirate bbc essex destijds in 2006 summer1967
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Let’s go back to October 30th 1966 and Radio 390 with Sunday Blues Show with Mike Raven 19-20 GMT https://filesender.surf.nl/?s=download&token=2b9587ec-f3b9-49e3-b67b-7fda20b045a9
-
- 0 antwoorden
- 539 weergaven
- 1 follower
-
-
Dit jaar herhaalde Surfradio hun Radio Noordzee uitzending. Vorig jaar gingen mijn opnames een beetje de mist in maar deze keer gelukkig niet. Hieronder de Links naar de bestanden 30-08-2016 https://www.mediafire.com/folder/lc4wzpuas5cdq/20160830 31-08-2016 https://www.mediafire.com/folder/1x74w247w7bdc/20160831
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Suriname verstoken gebleven van zeezender radio Door Hans Knot Radio vanaf schepen hebben een belangrijke rol gespeeld in de internationale wateren van West Europa, meestal met als doel de vaste positie van de overheid inzake het gebruik van radiogolven te doorbreken. En met succes. Natuurlijk zijn er meer pogingen geweest buiten Europa, met als twee grote voorbeelden Radio Hauraki voor de kust van Nieuw Zeeland en The Voice of Peace voor de volkeren in het Midden Oosten. Voor de Amerikaanse kust was er Radio New York International dat spoedig de nek om werd gedraaid door de autoriteiten. Natuurlijk was er een aantal mislukte politieke projecten, zoals bi…
-
-
- 5 antwoorden
- 640 weergaven
- 1 follower
-
-
Maud Mieke and the free radio band, dachten: We zijn nu toch bezig, dus laten we deze ook nog maar op single zetten. Sweet Caroline. Ik ben niet verantwoordelijk voor opgelopen gehoorschade. Ook dit kunstwerkje komt weer uit de verzameling van Piet Treffers. dank daarvoor. Sweet Radio Caroline - Maud, Mieke and the free radio band Hier het bewijs.
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Swinging Radio England 227m - Bruce Wayne's Midnight Early Morning Show Sat. 22 oktober 1966 https://pixeldra.in/u/KfDI6t Beste groet Philip
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Als ik oude bandjes afspeel van zeezenders dan is het vaak RNI uit 1970 maar ook de opnames die ik van Swinging Radio England in mijn archief heb, heerlijk om daar naar te luisteren. Die Amerikaanse swing, snelle presentatie, veel echo op de stem en lekkere hits, ja, daar hou ik wel van. Komende dagen ga ik meer Swinging Radio England aanbieden. Deze keer Ron O'Quinn, hij mocht voor het station de Amerikaanse tour van de Beatles verslaan in dat jaar, en, van de telefoon opgenomen, was er dan ook een paar keer een verslag van Ron te horen. Helaas toen Ron hierna terugkwam in de UK kreeg hij problemen met zijn werkvergunning in de UK en was zijn carriere bij Swing…
-
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein en Jan Kat Swinging Radio England - 00071966 - 1723-1800 Uur - Gary Stevens
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
SRE 10-1966 Roger Day
-
- 0 antwoorden
- 766 weergaven
- 1 follower
-