Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Test en opening van de Nederlandtalige service van Radio Caroline. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  2. Started by Vincent,

Vier uur met Johan Visser en Martin Fisher. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. In 2010 was ik in Rock Art in Hoek van Holland. Waar ook de oude Appél Jingle machines staan (wist tot die tijd niet dat ze van het merk Appél waren). Vooral de 3 draaiknoppen waarmee je na afloop van de ene jingle automatisch de volgende kon starten vond ik indertijd al prachtig. Maar ik meen dat een van de Veronica technici me indertijd vertelde dat die knoppen nooit gebruikt werden omdat de jingles/reclames dan niet mooi in elkaar overvloeiden. Heb zitten googelen op de firmanaam Appél maar het enige wat ik tegenkwam was een Italiaans bedrijf waarvan ik begreep (via translate.google) dat het een paar jaar terug failliet gegaan is. Ook op [verborgen in…

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Started by Vincent,

Joost en Tony. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 840 weergaven
  5. Beste forummer's, Sommige van jullie weten dat wij, de Stichting Norderney, dat zijn de oud medewerkers van Radio Veronica CV de zeezender, al geruime tijd worden gesommeerd door o.a. de Vereniging en het huidige Veronica-SKY cs. om bepaalde onderdelen van onze website te veranderen dan wel helemaal te verwijderen. Zij menen rechten te kunnen laten gelden op logo's en vele andere uitingen die wij in de zeezendertijd gebruikten. Een aantal kleine aanpassingen hebben we in alle redelijkheid enige tijd geleden al wel ingevoerd. Maar andere eisen daar kunnen we niet mee accoord gaan omdat die de periode betreffen van voor 31 augustus 1974 en als zodanig stammen u…

6. Started by Robin Westhof,

RNI 220 12-08-74 Don Allen 20.00-21.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6EDEPK6WUW3S.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin

• 1 antwoord
    • 992 weergaven
  7. Twee uur Ron West uit de beginperiode van Radio Monique. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 908 weergaven
  8. Caroline 558 Michael Grant (Dave Richards) 1800-1900 UK time Sunday 14 August 1988 (21 years after MOA) [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 813 weergaven
  9. Deze maand 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. Started by Sapuripong,

Volgens mij (ik weet het niet zeker) vrij unieke beelden van de demonstratie voor het blijven van Veronica op 18 april 1973. Mocht Ad Bouwman meelezen, let op het spandoek!! [verborgen inhoud] Veel plezier hiermee, Wim Dag Wim, "Wim" is met een "W", maar Bouwman is zonder "W". Voor de historische juistheid. En niet meer doen hé?

• 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  11. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 825 weergaven
  12. Started by Sapuripong,

Mi Amigo 20-09-1976 Stan Haag vandaag met Stan Haag 08.00 - 09.00 uur [verborgen inhoud] Schijven voor bedrijven met Joop Verhoof 09.00 - 10.00 uur [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!!! Wim

• 0 antwoorden
    • 738 weergaven
  13. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein voor het opnemen en uploaden [verborgen inhoud]

14. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19750628-0856-1000-PeterVanDam MiAmigo-19750628-1000-1100-JohanFriso-WillemKapel-StanHaag-SportShow-StanHaagVandaag MiAmigo-19750628-1100-1200-StanHaag-StanHaagVandaag MiAmigo-19750628-1200-1300-JoopVerhoof MiAmigo-19750628-1300-1400-JoopVerhoof

• 0 antwoorden
    • 977 weergaven
  15. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 30 augustus 2015 20.00- 22.00 uur en vrijdag 4 september 2015, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Kees Brinkerink ​ ​30 augustus 1965 Een lijst om van te smullen, zeg nou zelf. 1965 blijkt toch wel een heel productief en creatief jaar te zijn geweest. Het is me ook vrijwel onmogelijk om er nog een special aandachttrekker uit te halen, het zijn bijna allemaal orenstrelers. Toegegeven, dat geldt… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 670 weergaven
  16. Started by Alex,

Nu ook op YouTube, de samenvatting die van 31 augustus, A Never Ending Story, in Museum RockArt.

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Started by h.roos,

8 uur durende Tribute Radio Scotland. Scotland-20160101-Tribute Radio Scotland. [verborgen inhoud] Link werkt tot 20-jan.-2016. Groet Henk.

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  18. Aangezien ik morgen echt geen tijd heb - we hebben morgen een afterparty ivm de lymfeklierkanker die m'n partner gehad heeft, dus vandaar dat ik vandaag wat leuks bij elkaar sprokkel Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud]

19. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 24 juli 2015 20.00- 22.00 uur en 29 juli 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud]rans de Graaff ​Het is alsof samensteller Dirk geluisterd heeft naar de aankondiging van vorige week, vooral wat betreft het geringe aantal dames. Deze week is het toch wel wat beter! Zo zingt Barbara Lewis een lekker nummer van Chip Taylor, doet Sandy Posey haar eerste bijna-Top 10 hit, en hebben we zowaar… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 632 weergaven
  20. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 1 antwoord
    • 704 weergaven
  21. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 810 weergaven
  22. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De gulle gever is Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 612 weergaven
  23. Started by Danny Van Vlaanderen,

Hallo allemaal. Misschien een tipje voor de liefhebbers van RNI : ga eens kijken bij deze heer op mixcloud. Deze post regelmatig programma's van RNI maar ook van de andere zenders. Misschien is hij nog medewerker geweest van RNI ... hij weet er alleszins veel van. Hij zit ook op Facebook waar hij zeer regelmatig tekst en uitleg geeft. Hier kan je hem vinden : [verborgen inhoud] Veel luisterplezier !

• 1 antwoord
    • 675 weergaven
  24. [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 805 weergaven
  25. Vandaag 40 jaar geleden [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 814 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.